Skip to main content
Kysymys

Telia Play -sovellus poistunut LG telkkarista

  • 16. maaliskuuta 2025
  • 14 kommenttia
  • 166 katselukertaa

  • Savumerkittäjä

Minne hävisi lg telkkarin storesta telia play appi? Samoin tutun lg telkkarin telia play appi ei myöskään enään kanavia näytä. Mitä on tapahtunut?

Muokkaus: Tarkennettu otsikon kuvausta //KaPetri

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 16. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Minne hävisi lg telkkarin storesta telia play appi? Samoin tutun lg telkkarin telia play appi ei myöskään enään kanavia näytä. Mitä on tapahtunut?

Hei ​@Sams ja tervetuloa Yhteisöön! Hyvä kysymys ja mielenkiitoinen keskustelun avaus!

Ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen häiriötilanne, sillä muistelen LG televisioissa myös aiemmin esiintyneen vastaavaa häiriöitä ettei Telia Play -sovellus käynnisty laitteella. Koska ongelmaa on nyt havaittu kahdella eri laitteella, niin tämä puhuisi yleisen häiriön puolesta. En löytänyt tiedotetta sovelluksen tarkoituksellisesta poistamisesta, joten sekin vahvistaa häiriön mahdollisuutta. 

Jos sovellus on poistunut sovelluskaupasta, niin tällöin sovelluksen uudelleen asennusta en pysty ohjeistamaan. Tässä tilanteessa suosittelen jättämään meille häiriöilmoituksen täältä. Lisääthän palvelupyyntöön laitteesi mallinumeron sekä tiedon laitteen ohjelmistoversiosta.

Ilmoitin tästä havaitusta häiriöstä eteenpäin Telia Play palvelun häiriötilanteista vastaavalle taholle. Mikäli ongelma johtuu Telia Play -sovellusversion ongelmasta tai sovelluksen julkaisun ongelmasta, niin korjaus tapahtunee vasta arjen aikana.

Onhan sinulla nyt mahdollisuus käyttää palvelua ulkoisen Chromecastin, Telia Play -boksin tai muun laitteen Telia Play -sovelluksen kautta?


  • Savumerkittäjä
  • 16. maaliskuuta 2025

Juu, muut toimivat.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 16. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Juu, muut toimivat.

Asiantuntijamme pyrkii seuraavana toistamaan häiriön testilaitteilla ja aloitamme viankorjauksen. Tyypillisesti telia.fi häiriötiedotteisiin tulee ilmoitus häiriöstä, kun olemme vahvistaneet häiriön ja viankorjaus on aloitettu.  


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 17. maaliskuuta 2025

@Sams näin arjen koitettua pääsimme kiinni tuohon LG:n kuvioon paremmin. Kävi ilmi, että tämä liittynee siihen, että jos sinulla on ennen vuotta 2020 hankittu TV, niin Telia Play -tukea ei ole enää saatavilla. Sovellus tukee 2020 vuoden televisioita ja sitä uudempia malleja, joiden ruutu on vähintään 23" kokoinen. 

Kuulostaako tämä sellaiselta, mikä voisi selittää asian? Vai onko sinulla tuota uudempi TV eikä siltikään toimi?


  • Savumerkittäjä
  • 17. maaliskuuta 2025

Tutkin asiaa tarkemmin ja telkkari ostettu vuonna 2022, mutta kun tarkistin tuotekoodin niin olikin 2019 valmistettu telkkari. Joten se ratkaisee asian osittain. Näköjään myytiin vanha varasto tyhjäksi. Mutta tietenkään ei ratkaise sitä, miksi tutun tänävuonna ostettu lg telkkari, ei pysty näyttämään kanavia, vaan tulee järjestelmävirhe kun kanavia yrittää katsoa. Ennen maaliskuuta toiminut täysin.


  • Savumerkittäjä
  • 17. maaliskuuta 2025

Telkkari on hänellä 55 tuumainen


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 17. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

miksi tutun tänävuonna ostettu lg telkkari, ei pysty näyttämään kanavia, vaan tulee järjestelmävirhe kun kanavia yrittää katsoa. Ennen maaliskuuta toiminut täysin.

Onko niin, että hänellä Telia Play -äppi siis löytyy, mutta kanavien kanssa tulee järjestelmävirhettä? Mikähän hänellä mahtaa olla se valmistusajankohta, manufactured-tieto siellä TV:n takana olevassa tarrassa?

 


  • Savumerkittäjä
  • 17. maaliskuuta 2025

Ainakin hänellä telia appi toimii. Mutta kanavat antavat tuon ilmoituksen. Hän on jo iäkäs ja itsekin olen sänkypotilas niin en pääse asiaa tarkastamaan enempää. Telkkari ostettiin tämän vuoden tammikuussa ja oli 

LG 55" OLED evo C4 4K TV OLED55C44LA

Ja LG tietojen mukaan mallia valmistettu vuoden 2023 jälkeen


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 17. maaliskuuta 2025
Sams kirjoitti:

Ainakin hänellä telia appi toimii. Mutta kanavat antavat tuon ilmoituksen. Hän on jo iäkäs ja itsekin olen sänkypotilas niin en pääse asiaa tarkastamaan enempää. Telkkari ostettiin tämän vuoden tammikuussa ja oli 

LG 55" OLED evo C4 4K TV OLED55C44LA

Ja LG tietojen mukaan mallia valmistettu vuoden 2023 jälkeen

Laitteelle pitäisi edelleen löytyä sovellustuki valmistusvuoden perusteella. Laitteen aika-asetuksen virhe voi aiheuttaa live-kanavien käynnistykseen ongelmia, joten laitteen aika asetukset olisi viisasta varmistaa seuraavaksi. Sovellukselle on julkaistu viime viikolla päivitys, joten myös sen asennuksen voisi varmistaa laitteen sovelluskaupan kautta. 

Emme ole toistaiseksi saaneet vikailmoituksia LG televisioiden ongelmista. Ainakaan siinä määrin, että viitteitä olisi yleisestä viasta. 

Mikäli ongelma jatkuu näistä toimenpiteistä huolimatta, niin kirjaathan meille häiriöilmoituksen täältä. Lisääthän häiriöilmoituksen yhteystietojesi lisäksi laitteen mallinumeron, käyttöjärjestelmän ja Telia Play -sovelluksen versionumerot. Linkki tähän ketjuun on myös hyvä lisä.

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 19. maaliskuuta 2025
AaTanja kirjoitti:

@Sams näin arjen koitettua pääsimme kiinni tuohon LG:n kuvioon paremmin. Kävi ilmi, että tämä liittynee siihen, että jos sinulla on ennen vuotta 2020 hankittu TV, niin Telia Play -tukea ei ole enää saatavilla. Sovellus tukee 2020 vuoden televisioita ja sitä uudempia malleja, joiden ruutu on vähintään 23" kokoinen. 

Kuulostaako tämä sellaiselta, mikä voisi selittää asian? Vai onko sinulla tuota uudempi TV eikä siltikään toimi?

Aika tuoreista laitteista siis jo TeliaPlay-tuki katoaa???????????????????

Ettäkö telkkua pitäs uusia muutaman vuoden välein pelkästään TeliaPlayn takia?


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 19. maaliskuuta 2025
DigiHate kirjoitti:
AaTanja kirjoitti:

@Sams näin arjen koitettua pääsimme kiinni tuohon LG:n kuvioon paremmin. Kävi ilmi, että tämä liittynee siihen, että jos sinulla on ennen vuotta 2020 hankittu TV, niin Telia Play -tukea ei ole enää saatavilla. Sovellus tukee 2020 vuoden televisioita ja sitä uudempia malleja, joiden ruutu on vähintään 23" kokoinen. 

Kuulostaako tämä sellaiselta, mikä voisi selittää asian? Vai onko sinulla tuota uudempi TV eikä siltikään toimi?

Aika tuoreista laitteista siis jo TeliaPlay-tuki katoaa???????????????????

Ettäkö telkkua pitäs uusia muutaman vuoden välein pelkästään TeliaPlayn takia?

Telia Play -sovelluksen tuki on suunniteltu hyödyntämään uusimpien televisiomallien teknologiaa ja suorituskykyä, jotka ennen vuotta 2020 valmistetuista televisioista usein puuttuvat. Sovellukset vaativat muun muassa enemmän tehoa ja muistia sekä ohjelmistojen että sovellusten turvallisuusvaatimukset ovat myös tiukempia, joita ei edellisen vuosikymmen televisiot pysty tarjoamaan tai niihin vastaamaan. 


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 19. maaliskuuta 2025

Meillä on kaksi LG televisiota LG 43" UP75 4K (2021) ja LG 55" G3 4K OLED evo (2023). 2021 malli on anopilta jäänyt, eikä siihen näköjään saa TeliaPlay’tä, on joku halpismalli. 2023 malliin TeliaPlay löytyy, mutta en ole LG:n sovelluksia koskaan käyttänyt, kun en ole niitä tarvinnut. Kummastakin televisiosta näkyy kaikki kanavat ihan perinteisellä tavalla ilman TeliaPlay sovellustakin.

Mielestäni LG:n ja Sonyn sovelluskaupat on aina olleet vähän suppeita. LG on ehkä hitusen parempi. En ole viitsinyt alkaa pulaamaan niiden kanssa, joten niissä televisioissa joita käytetään ahkerammin on Chromecast tai TeliaPlay boksi.

Se on totta, että tekniikka etenee nopeaa vauhtia ja laitteet vanhenevat ennenaikaisesti, valitettavasti.


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 20. maaliskuuta 2025
Katjane kirjoitti:
DigiHate kirjoitti:

Aika tuoreista laitteista siis jo TeliaPlay-tuki katoaa???????????????????

Ettäkö telkkua pitäs uusia muutaman vuoden välein pelkästään TeliaPlayn takia?

Telia Play -sovelluksen tuki on suunniteltu hyödyntämään uusimpien televisiomallien teknologiaa ja suorituskykyä, jotka ennen vuotta 2020 valmistetuista televisioista usein puuttuvat. Sovellukset vaativat muun muassa enemmän tehoa ja muistia sekä ohjelmistojen että sovellusten turvallisuusvaatimukset ovat myös tiukempia, joita ei edellisen vuosikymmen televisiot pysty tarjoamaan tai niihin vastaamaan. 

Jep - varminta lienee hommata ja kytkee talon “pää-telkku” TeliaPlay-boksiin, siihen kun päivityksiä tulee melko taajaan.  Tosin tuo yksinään ei taida moneenkaan nykykotiin piisata...

Tosin tuo vaihtoehto

 

--

Muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 21. maaliskuuta 2025

Ehkä jokin älyboksi tai sitten Apple TV tai operaattorin oma, ennemmin kuin TVn oma sovelluskauppa. Mulla on halpa Samppa, Tizen käyttiksellä. Niin kauan olen tyytyväinen kun Yle Areena toimii ja kanavat näkyvät kaapelin kautta 


Vastaa