Skip to main content

Tallenteen poistaminen toimii epäselvästi

  • 26. maaliskuuta 2025
  • 11 kommenttia
  • 106 katselukertaa

Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Telia Playn tallennos sivuilla on vaan sinnikkäästi vääriä tekstejä. Tänään katsoin tästä sarjasta viimeisimmän jakson

Ja kun klikkasin Poista tallenne kohtaa, tuli tällainen teksti

 

Ei, minä en halua lopettaa tallentamista vaan poistaa katsotun jakson. Nyt en tiedä sitten, että poistinko jakson vai lopetinko tallennoksen. Ensimmäistä kertaa tuli tämä teksti kun poistin sarjatallennoksen. Elokuvissa on tullut jo tuo väärä teksti pidemmän aikaa ja olen siitä ilmoittanut. Mutku?

 

Muokkaus: Muokattu otsikon kuvausta //KaPetri

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1690 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2025

Kiitos ​@Hannele2022 kuvista ja selkeistä esimerkeistä! Väitin nämä havainnot asiantuntijallemme ja hän sai toistettua virheen koskien tallenteen poistossa esiintyvää virheellistä kuvausta. Ongelmankorjaus on siirretty eteenpäin, jotta tallenteiden poiston aikana kerrottavat ilmoitukset saadaan kuntoon. 

Testatessamme sarjatallennetun jakson poistamista palvelu näytti ehdottavan vain yksittäisen jakson poistamista, eikä koko tallennuksen lopettamista. Oletko havainnut tätä samaa myös muiden sarjatallenteiden jaksojen poiston yhteydessä vai koskeeko ongelma vain tätä yksittäistä jaksoa tai ohjelmaa?

Edelleen suosittelemme, että sarjatallenteiden yksittäisiä jaksoja ei poistettaisi, sillä yksittäisten jaksojen poistamisen on havaittu aiheuttavan sarjan tuleviin tallenteisiin virheitä. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2025
KaPetri kirjoitti:

Kiitos ​@Hannele2022 kuvista ja selkeistä esimerkeistä! Väitin nämä havainnot asiantuintijallemme ja hän sai toistettua virheen koskien tallenteessa esiintyvää virheellistä kuvausta. Ongelmankorjaus on siirretty eteenpäin, jotta tallenteiden kuvaukset saadaan kuntoon. 

Testatessamme yksittäisen sarjatallennetun jakson poistamista palvelu näytti ehdottavan vain yksittäisen jakson poistamista, eikä koko tallennuksen lopettamista. Oletko havainnut tätä samaa myös muiden sarjatallenteiden jaksojen poiston yhteydessä vai koskeeko ongelma vain tätä yksittäistä jaksoa tai ohjelmaa?

Edelleen suosittelemme, että sarjatallenteiden yksittäisiä jaksoja ei poistettaisi, sillä yksittäisten jaksojen poistamisen on havaittu aiheuttavan sarjan tuleviin tallenteisiin virheitä. 

Kuten kirjoitin, niin ensimmäistä kertaa tämä teksti oli sarjatallenteessa. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1690 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2025

Kiitos tarkennuksesta. Testatessamme yksittäisen tallenteen poistamista palvelu näytti ehdottavan tallennuksen lopettamista, eikä tallennuksen poistamista. Sarjatallennetun jakson poistamisen yhteydessä ilmoitus näkyi oikein valinnoilla “Poista tallenne” ja “Poista kaikki (x) jaksoa”.

Jatkamme asian selvitystä ja korjausta. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • 693 kommenttia
  • 27. maaliskuuta 2025

Jälleen tuli Haluatko varmasti lopettaa tallentamisen, kun olin poistamassa ykköseltä ohjelmaa Alue- ja kuntavaalit 2025. En ottanut kuvaa, kun kuva itsessään ei todista mitenkään, että olisin sen juuri tänään ottanut. Eli nyt oli siis toinen kerta, kun sarjatallennoksissa tuli tuo teksti.


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025

Noiden sarjatallennusten jaksojen lopettamiseen liittyvissä ruututeksteissä on aika usein outouksia / epäloogisuuksia ja myös riippuen siitä, tekeekö toiminteen “kaikki jaksot” osiossa vai “sarjatallenteet” -osion ko. sarjan sisäisessä valikossa.  

Niistä ei ns. Erkkikään ota aina selvää, jotta mitä nyt ollaan poistamassa...

 

Tavallisimmat toiminteet, missä noita outouksia esiintyy:

  • yksittäisen talletetun jakson poistaminen 
  • koko sarjan tallennuksen lopettaminen (mutta ei talletettujen jaksojen poistamista)
  • sarjan juuri nyt tallennuksessa olevan jakson poistaminen (useinhan tämä on ruudussa merkinnällä “(-)” )

 

Oikeestaan ainoo suunnilleen selkee ja vakaa toiminne on, kun tietyn sarjatallenteen päävalikosta valkkaa “poista”, niin silloin selkeästi ollaan poistamassa ko. sarjan kaikkia tallennettuja jaksoja.  Tällöinhän ruutuun myös tulee poistettavien jaksojen määrä. 

Kuitenkaan tässäkään tapauksessa ruututekstistä ei saa selkoa, että jatkuuko ko. sarjan mahdollisesti vielä tulevien jaksojen tallentaminen vai ei.

 

Ihmeen vaikeeta näköjään on saada noi toiminteiden ruututekstit yksikäsitteisen selviksi!

Ilmeisesti näitäkään ei yhtään katselmoida koodarien ulkopuolisella väellä, että ymmärretäänkö mitä ollaan milläkin toiminteella tekemässä… ...vaikka selkeät ruututekstit ovat ihan ydinosa asiakasohjelmistoa.

 

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025
KaPetri kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta. Testatessamme yksittäisen tallenteen poistamista palvelu näytti ehdottavan tallennuksen lopettamista, eikä tallennuksen poistamista. Sarjatallennetun jakson poistamisen yhteydessä ilmoitus näkyi oikein valinnoilla “Poista tallenne” ja “Poista kaikki (x) jaksoa”.

Jatkamme asian selvitystä ja korjausta. 

 

Ihmettelen, että tämä (tallenteiden käsittely ja sen epäloogisuudet yleensä siis) on olevinaan noin outo asia Telia-väelle! 

Asiahan on koskenut - ainakin mulla olleita - kaikkia TeliaTV/Play -bokseja alusta saakka!!!


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025

Tähän juttuun ehkä olisi paikallaan säätää otsikkoa hieman kuvaavammaksi:

Esim. vois olla tyyliin “DV8919: Epäloogisuudet sarjatallenteiden käsittelyssä


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1690 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025
DigiHate kirjoitti:

Tähän juttuun ehkä olisi paikallaan säätää otsikkoa hieman kuvaavammaksi:

Esim. vois olla tyyliin “DV8919: Epäloogisuudet sarjatallenteiden käsittelyssä

Aivan totta! Otsikkoa on nyt muokattu.

 

DigiHate kirjoitti:

Ihmettelen, että tämä (tallenteiden käsittely ja sen epäloogisuudet yleensä siis) on olevinaan noin outo asia Telia-väelle! 

Asiahan on koskenut - ainakin mulla olleita - kaikkia TeliaTV/Play -bokseja alusta saakka!!!

Tallennuspalvelu on varmasti yksi eniten meitä työllistänyt toiminne Telia Play -palvelussa digiboksin mallista riippumatta. Syitä on mahdollisiin ongelmiin on monia, mutta tämä virheellinen kuvaus/toiminne tallenteen poistamisen yhteydessä on  täysin meidän aiheuttama. 

Henkilökohtaisesti voin myöntää, että vaikka tallennepalvelua koskevien ongelmien ja ilmoitusten parissa työskentelen joka viikko, niin itse tallennuspalvelun käyttö on jäänyt minulle vieraaksi. Tallenteiden sijasta olen katsellut sisällöt lähinnä ohjelmakirjastojen ja boksin suoratoisto-sovellusten kautta.

Yhteisössä me Telialaiset tottakai pyrimme jokaisen ilmoituksen viemään eteenpäin palvelun kehityksestä tai korjauksesta vastaavalle taholle. Ajoittain asiakkaalla on meitä parempi kokemus palvelun käytöstä tai sen toiminteiden ongelmista. Se ei kuitenkaan estä meitä viemästä viestiä eteenpäin tai tarjoamaan asiantuntijoilta saatuja toimintaohjeita tai vinkkejä

 

DigiHate kirjoitti:

Noiden sarjatallennusten jaksojen lopettamiseen liittyvissä ruututeksteissä on aika usein outouksia / epäloogisuuksia ja myös riippuen siitä, tekeekö toiminteen “kaikki jaksot” osiossa vai “sarjatallenteet” -osion ko. sarjan sisäisessä valikossa.  

Niistä ei ns. Erkkikään ota aina selvää, jotta mitä nyt ollaan poistamassa...

 

Tavallisimmat toiminteet, missä noita outouksia esiintyy:

  • yksittäisen talletetun jakson poistaminen 
  • koko sarjan tallennuksen lopettaminen (mutta ei talletettujen jaksojen poistamista)
  • sarjan juuri nyt tallennuksessa olevan jakson poistaminen (useinhan tämä on ruudussa merkinnällä “(-)” )

 

Oikeestaan ainoo suunnilleen selkee ja vakaa toiminne on, kun tietyn sarjatallenteen päävalikosta valkkaa “poista”, niin silloin selkeästi ollaan poistamassa ko. sarjan kaikkia tallennettuja jaksoja.  Tällöinhän ruutuun myös tulee poistettavien jaksojen määrä. 

Kuitenkaan tässäkään tapauksessa ruututekstistä ei saa selkoa, että jatkuuko ko. sarjan mahdollisesti vielä tulevien jaksojen tallentaminen vai ei.

 

Ihmeen vaikeeta näköjään on saada noi toiminteiden ruututekstit yksikäsitteisen selviksi!

Ilmeisesti näitäkään ei yhtään katselmoida koodarien ulkopuolisella väellä, että ymmärretäänkö mitä ollaan milläkin toiminteella tekemässä… ...vaikka selkeät ruututekstit ovat ihan ydinosa asiakasohjelmistoa.

Kiitos hyvästä kuvauksesta nykytilanteen epäloogisuuksia koskien. Tallenteen poiston aikana ilmoitettavasta huonosta kuvauksesta on tehty perjantaina korjauspyyntö, mutta laitan tämän yhteenvedon vielä Telia Play asiantuntijoille. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 29. maaliskuuta 2025

Myös ihmettelen, ettei Telia-väeltä päin tuu koskaan tänne mitään kirjoitusta Play.n jostakin fibasta, mitä olette huomanneet + samantein kommenttia, että onko jo jotain tehty asian parantamiseksi.

Ilmeisesti talon väki saa noita suoratoistopalveluita talon etuna, eikä sit sen takia teidän tuu mälvättyä tallennepuolen kanssa ollenkaan - ja siten kai sit “ette koskaan huomaa mitään kummallista” siinä palvelussa….


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 724 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2025
DigiHate kirjoitti:

Myös ihmettelen, ettei Telia-väeltä päin tuu koskaan tänne mitään kirjoitusta Play.n jostakin fibasta, mitä olette huomanneet + samantein kommenttia, että onko jo jotain tehty asian parantamiseksi.

Ilmeisesti talon väki saa noita suoratoistopalveluita talon etuna, eikä sit sen takia teidän tuu mälvättyä tallennepuolen kanssa ollenkaan - ja siten kai sit “ette koskaan huomaa mitään kummallista” siinä palvelussa….

Tokihan täällä koko ajan tapahtuu toimenpiteitä suuntaan ja toiseen, sellaista hiljaista työtä, joskin tietysti myös ulospäin rummutettavaa. Varsinkin jälkimmäisissä tapauksissa Viat ja häiriöt -sivu on hyvä kohde etsiä informaatiota. Tietysti olisihan se ihan mukava, jos täällä Yhteisössä kävisi enemmänkin talon väkeä kertoilemassa oman erityisalueensa kuulumisia👍


Forum|alt.badge.img+2
  • Meilaaja
  • 485 kommenttia
  • 30. maaliskuuta 2025
AaTanja kirjoitti:
DigiHate kirjoitti:

Myös ihmettelen, ettei Telia-väeltä päin tuu koskaan tänne mitään kirjoitusta Play.n jostakin fibasta, mitä olette huomanneet + samantein kommenttia, että onko jo jotain tehty asian parantamiseksi.

Ilmeisesti talon väki saa noita suoratoistopalveluita talon etuna, eikä sit sen takia teidän tuu mälvättyä tallennepuolen kanssa ollenkaan - ja siten kai sit “ette koskaan huomaa mitään kummallista” siinä palvelussa….

Tokihan täällä koko ajan tapahtuu toimenpiteitä suuntaan ja toiseen, sellaista hiljaista työtä, joskin tietysti myös ulospäin rummutettavaa. Varsinkin jälkimmäisissä tapauksissa Viat ja häiriöt -sivu on hyvä kohde etsiä informaatiota. Tietysti olisihan se ihan mukava, jos täällä Yhteisössä kävisi enemmänkin talon väkeä kertoilemassa oman erityisalueensa kuulumisia👍

Kyllä tälle nimenomaiselle laitteen palstalle vois myös jotain hailaitseja kirjoitella niistä talonväen omista huomioista.. ..tätä palstaa TeliaPlay-käyttäjät kuitenkin enimmäkseen lukee, eikä osaa jostain info-ruudun epäselvyyksistä arvata, että se olisi mainittu peräti vikapalstalla….

 


Vastaa