Telia tv ääni hävisi ohjelmapäivityksen jälkeen

  • 21 July 2020
  • 8 kommenttia
  • 686 katselukertaa

Digiboxin ohjelmapäivityksen jälkeen (n. 2 vk sitten) digiboxin kautta katsottavissa lähetyksissä ei kuulu ääni. Ei kuulu myöskään tallennuksia katsottaessa. Sen sijaan suoraan tv:n kautta katsottaessa Yle Areenaa, Ruutua ym ääni kuuluu normaalisti. Tv:n ääniasetukset ok ja äänen testaus asetuksissa ok.

 

TV on LG OLED55B6V ja siinä LG:n oma soundbar. Kokeiltu myös pelkästään tv:n sisäisesllä kaiuttimella. 

Olin viikko sitten yhteydessä Telian tukeen chatissa. Aikaa meni 1,5 h ja keskustelussa kävi kolme eri henkilöä. Ongelma ei ratkennut ja lopulta lupasivat lähettää uuden digiboxin. Asensin sen ohjeiden mukaan, mutta lopputulos sama, ääni ei kuulu digiboxin kautta tulevissa lähetyksissä. 

Onko enää mitään keinoa saada äänet takaisin lähetyksiin vai pitääkö luopua koko Telia-tv:stä?


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @Pransi ikävä kuulla että ongelman ratkaisemiseen on mennyt näin paljon aikaa ja vaivaa.


 


Hieman tarkennusta kaipaisin. Onko ongelmaa kaikilla kanavilla ja pelkästään äänessä? Ei siis ole ongelmaa kuvan kanssa.


 


Hyvä että olit jo TV sekä soundbarin tarkistanut. Olitko kerennyt boksin ääniasetuksia muuttaa? Onko mikä asetus nyt päällä?

Vika on kaikilla kanavilla. Nyt digitaalinen ääni valittuna, kuten aiemminkin. Kokeiltu myös useaan kertaan analogista ääntä. Samoin uudelleenkäynnistyksiä ja buutattu useaan kertaan sekä digiboksi, että modeemi. Yhteys digiboksiin verkkokaapelilla. 

Täsmennyksenä vielä, että kuva on moitteeton. Ääni puuttuu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hmm. hyvin on mystistä kun noilla ei ole ratkennut. Oletko HDMI porttia vaihtanut telkkarin puolelta? Mikä audiokieli on valittuna?


 


Tuosta pitäisi häiriöilmoitus tehdä mikäli ei portin vaihtaminenkaan auta. Häiriöilmoituksen pääset tekemään helpoiten telia.fi sivuston chatin kautta.

Helpommin sanottu, kun tehty. Chatti on ruuhkautunut. Jono on täynnä. Kun on jo aikaisemmin selostanut saman asian kolmelle eri henkilölle, kun asia siirrettiin aina eteenpäin, on tässä vaiheessa jo turhautunut olo. Keskustelin jo kerran häiriöihmisen kanssa, mutta hän ei ottanut asiaa hoitaakseen. Tässä on teillä kyllä parantamisen paikka, jos asiakkaat halutaan pitää.

 

Niin se HDMI:n vaihto ei auttanut. 

Pitkittyneessä sähkökatkossa saa sähköyhtiöltä hyvitystä. Miten on pitkittyneessä Telia-tv:n toimintahäiriössä? Pitääkö maksaa täysi kk-maksu pelkästä kuvasta ilman ääntä?

Moi @Pransi,


 


Pahoittelut, että asian hoitaminen ei ole onnistunut kerralla kuntoon. Telia.fi -sivustolta löytyy erikseen sivusto, jonka kautta pystyy jättämään häiriöilmoituksen. Kun asiaa on saatu selvitettyä, niin mahdollisista hyvityksistä voidaan keskustella sitten.

Mitenhän tämä ongelma ratkesi? Meinaa nyt on itsellä tuossa anopille hommatussa boksissa sama vika.

 

Tallennuksessa saattaa alussa olla ääni ok, mut yhtäkkiä häviää. Suoraa tv:tä katsoessa toimii moitteetta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Nipe79  kirjoitti:

Mitenhän tämä ongelma ratkesi? Meinaa nyt on itsellä tuossa anopille hommatussa boksissa sama vika.


 


Tallennuksessa saattaa alussa olla ääni ok, mut yhtäkkiä häviää. Suoraa tv:tä katsoessa toimii moitteetta.




Tallenteiden kanssa on esiintynyt häiriöitä, jotka ovat meillä tiedossa. Tähän odotellaan parannusta tämän viikon aikana. Aiheesta löytyy myös häiriötiedote, jota päivitämme tilanteen edetessä. 

Vastaa