Skip to main content
Ratkaistu

Alennuskoodi ei toimi

  • 27. marraskuuta 2022
  • 9 kommenttia
  • 221 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia

Minulla on alennuskoodi Telialle. Miksi se ei toimi Black Friday tuotteessa JBL Tune 760NC?

Kassalla ilmoittaa ettei ostoskorissani ole alennukseen oikeuttavaa tuotetta. Kuitenkaan missään ei kerrota etteikö  alennusta voisi käyttää myös tarjoustuotteisiin?

Ratkaisu jäseneltä Yaria

Merja_J kirjoitti:
VFR1000 kirjoitti:

Eli, kun koitin hankkia “joululahjaostosta” niin eihän se vaan tuolla onnistunut. Pari liittymää tuli kyllä aikaisemmin hankittua.

 

Kiitos tarkennuksesta. Kyseisen koodin voit hyödyntää Telia Kaupassa. Eli ihan fyysisessä Telia Kaupassa. Ehkä tuo sana Telia Kauppa hämäsi hieman ja oletit että koodia voi käyttää verkkokaupassa, mutta tässä kampanjassa alennuksen saa nimenomaan liikkeestä.

Sama viesti tuli itselleni, ja onhan tuossa hieman selventävänä lopussa tuo "Katso lähimmän kauppasi sijainti ja aukioloajat... ", että kyse ei ole Telia kaupasta verkossa, vaan fyysinen kauppa. 

Mutta ymmärrän kyllä, että tuosta voi saada sen väärinkäsityksen, että toimisi verkkokaupassakin. Parempaa viestintää olisi, jos siinä lukisi suoraan "etua/koodia ei voida hyödyntää verkkokaupassa". 🤔🙂

Katso alkuperäinen viesti

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

9 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2022

Hei @VFR1000 !

Mihin tuotteisiin alennuskoodi on kohdistettu? Nuo kuulokkeet ovat jo 50%:n alennuksessa Telian verkkokaupassa. Usein verkkokaupan alennuskoodeja ei voi yhdistää jo olemassa olevaan tarjoukseen.

JBL-tune-760nc tarjous


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2022

Niinpä niin!!!

Alennuskoodia ei ole kohdistettu mihinkään tuotteeseen vaan se on tietty rahasumma, jonka voin käyttää ostoksissani. Ja voimassaoloaika on määritelty vuoden loppuun.

Kuten tuossa kysymyksessäni kerroin, missään ei ole mainittu ettei tuo kävisi jo alennettuihin hintoihin.

Eihän minun asiakkaana edes sellaisia asioita tarvitse lähteä kaivelemaan, vaan ne pitää olla selkeästi kerrottu, jos tuollaisia alennuskoodeja tarjotaan.

Mistäs minä nyt tiedän mitä minä voin ostaa, jos aina kassalla sanotaan, ettei koodi nyt toimikaan juuri tälle tuotteelle. Napsuttelen tuotteita niin kauan, että löytyy se artikkeli, mitä Telia ei saa muuten myytyä, mutta jolla minä en tosiasiallisesti tee mitään!!!

 

Jotenkin on lievää huijauksen makua.


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7050 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2022

Kysyin siksi että mihin tuotteeseen alennuskoodi on kohdistettu, kun löysin itse vain liittymiin olevia alennuskoodeja.

Kaikissa verkkokaupoissa on yleisesti ehtona että tarjoustuotteisiin ei voi yhdistää alennuskoodia. Toki poikkeuksiakin on.

Onhan nuo kuulokkeet jo puoleen hintaan, mutta yleisesti ottaen tänä vuonna ovat Black Friday -tarjoukset jääneet kaikkialla pienemmäksi kuin esim. viime vuonna.

PS. Joskus löytyy parempia tarjouksia joulun välipäivinä.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2022
VFR1000 kirjoitti:

Niinpä niin!!!

Alennuskoodia ei ole kohdistettu mihinkään tuotteeseen vaan se on tietty rahasumma, jonka voin käyttää ostoksissani. Ja voimassaoloaika on määritelty vuoden loppuun.

Kuten tuossa kysymyksessäni kerroin, missään ei ole mainittu ettei tuo kävisi jo alennettuihin hintoihin.

Eihän minun asiakkaana edes sellaisia asioita tarvitse lähteä kaivelemaan, vaan ne pitää olla selkeästi kerrottu, jos tuollaisia alennuskoodeja tarjotaan.

Mistäs minä nyt tiedän mitä minä voin ostaa, jos aina kassalla sanotaan, ettei koodi nyt toimikaan juuri tälle tuotteelle. Napsuttelen tuotteita niin kauan, että löytyy se artikkeli, mitä Telia ei saa muuten myytyä, mutta jolla minä en tosiasiallisesti tee mitään!!!

 

Jotenkin on lievää huijauksen makua.


Jos alennuskoodi on toimitettu sinulle postitse, saatteessa on ilmoitettu mahdolliset rajoitukset koodin käyttöön. Jos olet saanut koodin sähköpostilla, lukee nämä rajoitukset saamassasi viestisssä.

Neuvoisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jossa voimme tarkistaa tuon koodin ja onko siihen määritelty joitain rajoituksia ostojen suhteen. Tuo ilmoitus, ettei ostoskorissasi ole alennukseen oikeuttavaa tuotetta viitaisi siihen, että koodia voi käyttää joko tiettyyn, tai tietyn hintaryhmän normaalihintaiseen tuotteeseen. Mutta asiakaspalvelussa päästään tämä tarkistamaan!
 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 27. marraskuuta 2022
Katjane kirjoitti:
VFR1000 kirjoitti:

Niinpä niin!!!

Alennuskoodia ei ole kohdistettu mihinkään tuotteeseen vaan se on tietty rahasumma, jonka voin käyttää ostoksissani. Ja voimassaoloaika on määritelty vuoden loppuun.

Kuten tuossa kysymyksessäni kerroin, missään ei ole mainittu ettei tuo kävisi jo alennettuihin hintoihin.

Eihän minun asiakkaana edes sellaisia asioita tarvitse lähteä kaivelemaan, vaan ne pitää olla selkeästi kerrottu, jos tuollaisia alennuskoodeja tarjotaan.

Mistäs minä nyt tiedän mitä minä voin ostaa, jos aina kassalla sanotaan, ettei koodi nyt toimikaan juuri tälle tuotteelle. Napsuttelen tuotteita niin kauan, että löytyy se artikkeli, mitä Telia ei saa muuten myytyä, mutta jolla minä en tosiasiallisesti tee mitään!!!

 

Jotenkin on lievää huijauksen makua.


Jos alennuskoodi on toimitettu sinulle postitse, saatteessa on ilmoitettu mahdolliset rajoitukset koodin käyttöön. Jos olet saanut koodin sähköpostilla, lukee nämä rajoitukset saamassasi viestisssä.

Neuvoisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jossa voimme tarkistaa tuon koodin ja onko siihen määritelty joitain rajoituksia ostojen suhteen. Tuo ilmoitus, ettei ostoskorissasi ole alennukseen oikeuttavaa tuotetta viitaisi siihen, että koodia voi käyttää joko tiettyyn, tai tietyn hintaryhmän normaalihintaiseen tuotteeseen. Mutta asiakaspalvelussa päästään tämä tarkistamaan!
 

@Katjane 

Alennuskoodi tuli tekstiviestissä.

Miten minusta tuntuu, että on luetun ymmmärtämisessä vikaa, kun olen pariin kertaan tässä ketjussa sanonut ettei tuon koodin yhteydessä mainita mitään rajoituksia ostamisen suhteen. Ainoa rajoitus on tuo voimassaoloaika.

Jos koodilla on jokin ostorajoitus, niin kyllä se pitäisi olla selvästi näkyvissä eikä niin, että sitä  pitää asiakaspalvelun kanssa alkaa selvittelemään.

Se on osa sitä palvelua, josta asiakas saa se paljon puhutun käyttäjäkokemuksen. Ja hyvin paljon sen käyttäjäkokemuksen perusteella asiakas valitsee mitä ja kenen palveluja tulee käyttämään.

 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 837 kommenttia
  • 28. marraskuuta 2022
VFR1000 kirjoitti:
Katjane kirjoitti:
VFR1000 kirjoitti:

Niinpä niin!!!

Alennuskoodia ei ole kohdistettu mihinkään tuotteeseen vaan se on tietty rahasumma, jonka voin käyttää ostoksissani. Ja voimassaoloaika on määritelty vuoden loppuun.

Kuten tuossa kysymyksessäni kerroin, missään ei ole mainittu ettei tuo kävisi jo alennettuihin hintoihin.

Eihän minun asiakkaana edes sellaisia asioita tarvitse lähteä kaivelemaan, vaan ne pitää olla selkeästi kerrottu, jos tuollaisia alennuskoodeja tarjotaan.

Mistäs minä nyt tiedän mitä minä voin ostaa, jos aina kassalla sanotaan, ettei koodi nyt toimikaan juuri tälle tuotteelle. Napsuttelen tuotteita niin kauan, että löytyy se artikkeli, mitä Telia ei saa muuten myytyä, mutta jolla minä en tosiasiallisesti tee mitään!!!

 

Jotenkin on lievää huijauksen makua.


Jos alennuskoodi on toimitettu sinulle postitse, saatteessa on ilmoitettu mahdolliset rajoitukset koodin käyttöön. Jos olet saanut koodin sähköpostilla, lukee nämä rajoitukset saamassasi viestisssä.

Neuvoisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jossa voimme tarkistaa tuon koodin ja onko siihen määritelty joitain rajoituksia ostojen suhteen. Tuo ilmoitus, ettei ostoskorissasi ole alennukseen oikeuttavaa tuotetta viitaisi siihen, että koodia voi käyttää joko tiettyyn, tai tietyn hintaryhmän normaalihintaiseen tuotteeseen. Mutta asiakaspalvelussa päästään tämä tarkistamaan!
 

@Katjane

Alennuskoodi tuli tekstiviestissä.

Miten minusta tuntuu, että on luetun ymmmärtämisessä vikaa, kun olen pariin kertaan tässä ketjussa sanonut ettei tuon koodin yhteydessä mainita mitään rajoituksia ostamisen suhteen. Ainoa rajoitus on tuo voimassaoloaika.

Jos koodilla on jokin ostorajoitus, niin kyllä se pitäisi olla selvästi näkyvissä eikä niin, että sitä  pitää asiakaspalvelun kanssa alkaa selvittelemään.

Se on osa sitä palvelua, josta asiakas saa se paljon puhutun käyttäjäkokemuksen. Ja hyvin paljon sen käyttäjäkokemuksen perusteella asiakas valitsee mitä ja kenen palveluja tulee käyttämään.

 

 

Voisitko laittaa tähän viestin sisällön, etukoodi alennuskoodi peitettynä, niin pääsisin jäljille mistä edusta ja alennuksesta on kyse?

Kerroit toki sen, että mitään mainintaa rajoituksista ei ole ja yleisenä infona kerroin miten rajoitukset ilmoitetaan, jos niitä on. Eiköhän tämä tästä selviä! :) 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 28. marraskuuta 2022

Eli, kun koitin hankkia “joululahjaostosta” niin eihän se vaan tuolla onnistunut. Pari liittymää tuli kyllä aikaisemmin hankittua.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1773 kommenttia
  • 28. marraskuuta 2022
VFR1000 kirjoitti:

Eli, kun koitin hankkia “joululahjaostosta” niin eihän se vaan tuolla onnistunut. Pari liittymää tuli kyllä aikaisemmin hankittua.

 

Kiitos tarkennuksesta. Kyseisen koodin voit hyödyntää Telia Kaupassa. Eli ihan fyysisessä Telia Kaupassa. Ehkä tuo sana Telia Kauppa hämäsi hieman ja oletit että koodia voi käyttää verkkokaupassa, mutta tässä kampanjassa alennuksen saa nimenomaan liikkeestä.


Yaria
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Irkkaaja
  • 787 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 28. marraskuuta 2022
Merja_J kirjoitti:
VFR1000 kirjoitti:

Eli, kun koitin hankkia “joululahjaostosta” niin eihän se vaan tuolla onnistunut. Pari liittymää tuli kyllä aikaisemmin hankittua.

 

Kiitos tarkennuksesta. Kyseisen koodin voit hyödyntää Telia Kaupassa. Eli ihan fyysisessä Telia Kaupassa. Ehkä tuo sana Telia Kauppa hämäsi hieman ja oletit että koodia voi käyttää verkkokaupassa, mutta tässä kampanjassa alennuksen saa nimenomaan liikkeestä.

Sama viesti tuli itselleni, ja onhan tuossa hieman selventävänä lopussa tuo "Katso lähimmän kauppasi sijainti ja aukioloajat... ", että kyse ei ole Telia kaupasta verkossa, vaan fyysinen kauppa. 

Mutta ymmärrän kyllä, että tuosta voi saada sen väärinkäsityksen, että toimisi verkkokaupassakin. Parempaa viestintää olisi, jos siinä lukisi suoraan "etua/koodia ei voida hyödyntää verkkokaupassa". 🤔🙂