Skip to main content

Etukortteja ei toimiteta

  • 13. maaliskuuta 2025
  • 10 kommenttia
  • 106 katselukertaa

Siirrettiin vaimoni liittymä Elisalta Teliaan, koska mm. luvattiin 50€ etukortti

Telia myymälään tai verkkokauppaan. Mm. tämä ratkaisi siirron, koska etukortti

oli tarkoitus käyttää TV:n hankintaan.

Meni muutama viikko, ja korttia ei kuulunut. Vajaa viikko kyselyn jälkeen tuli

sähköpostiin 20€ etuseteli ja kiiteltiin Teliaan tulemisesta.

Kyseltiin chatissa asiaa ja aikoivat laittaa kyselyn ja vakuuttivat, että asia korjaantuu

pian, koska tarjous oli näkyvissä julkisesti ja liian pieni etuseteli on toimitettu.

Jätin myös soittopyynnön, kun sellainen mahdollisuus oli olemassa.

Meni päiviä, ei kuulunut mitään. Jälleen chattailtiin ja nyt sieltä sanottiin, että

asian käsittelyaika kestää 2 viikkoa. Eikä chatin kautta voi tehdä asialle mitään.

Taas kuitenkin kyselin chatissa asiaa, ja tämä henkilö lupasi, että ratkeaa jo

seuraavana päivänä, jotta odottele vaan hieman. Jos ei kuulu, voin tehdä

lomakkeella kyselyn asiasta varmuuden vuoksi. Tein lomakekyselyn.

No, odottelin muutaman päivän, mistään ei kuulu mitään, palautekyselyyn ei vastata,

eikä kukaan ole soittopyyntöön vastannut.

Otin jälleen ainoaan yhteydenottokeinooni, eli chatiin ja kyselin, että missä vaiheessa

käsittely on. Henkilö kertoi, että juuri oli tullut päätös, että etuseteli tulee huhtikuun

lopussa. Eli nyt on 13 maaliskuuta ja yli 1,5 kuukautta on siihen aikaa. Liittymä sopimus

tehtiin 17.2.2025.

Kerroin chat henkilölle, että aikooko Telia jo rikkoa sopimuksia? Henkilö sanoi ponnekkaasti,

että Telia ei riko sopimuksia. Pyysin lukemaan sopimuksen. Ei lukenut, vaan väitti, että Telia

ei riko sopimuksia. Laitoin tekstikopiona sopimuksen ja siinä luki, että etukortti toimitetaan

viimeistään 31.3.2025 ja etukortin voimassaoloaika loppuu 30.4.2025.

Henkilö pahoitteli, kun ei ollut lukenut päivämääriä (tuskin muutakaan), mutta kova oli

väittämään muuten.

Edelleenkään kukaan ei laita viestiä, ei soita. Etukortti näillä näkymin vanhenee saman

tien, kun sen pitäisi saapua sähköpostiin, jota en kyllä usko.

MitenTelialla on varaa tällaiseen nöyryttämiseen kostomenttaliteettiin asiakkaitaan

kohtaan, joka ei ole tehnyt mitään väärää, vaan on ilmoittanut selvästä virheestä

ja pyytänyt korjaamaan asian.

Onko muille sattunut vastaavaa, eli onko tämä tietoista huijausta Telialta?

10 kommenttia

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1757 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Hei ​@SKalervo ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne 🙂

Kuulostaapa harmilliselta, että lahjakortin toimittaminen on osoittautunut näin hankalaksi, ja että yhteydenottopyyntöihinkään ei ole vastattu. Yleensä yhteydenottolomakkeen kautta lähetettyihin viesteihin vastataan muutaman päivän viiveellä, mutta sen tiedän että viimeaikoina niissä on ollut ruuhkaa ja vastauksen saaminen varmasti kestää tällä hetkellä paljon pidempään. 

Kun olit nyt viimeksi meihin yhteydessä ja huomautit tuosta sopimuksessa lukeneesta toimituksesta (31.3. mennessä), niin luvattiinko toimitusta lopulta nopeuttaa, tai jäikö asian käsittely yhä kesken? Kiinnostaisi tietää, mihin tuossa keskustelussa päädyttiin.  

Joka tapauksessa koko tapaus kuulostaa todella kurjalta, ja uskon että kaikki nuo useat yhteydenotot turhauttavat, kun joka kerralla vastaus on eri. Toimitamme kyllä kaikki luvatut lahjakortit asiakkaillemme, eikä tarkoituksenamme ole tietenkään nöyryyttää tai aiheuttaa tällaista hankaluutta. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei luvattu mitenkään nopeuttaa mitään, vaan chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta. Miksi ylipäätäänkään tälläinen viivästys, onko Telialla maksuvaikeuksia

noille etukorteille, pitääkö tästä syystä olla asiasta huolissaan kun Telia haluaa välttämättä

rikkoa selvää sopimusta.

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?

Tarkoituksemme ei ole missään nimessä kiusata ketään. En osaa sanoa miksi lahjakortin toimituslupaus on siirtynyt yhdellä kuukaudella eteenpäin, mutta asian nyt ollessa käsittelyssä kortin pitäisi toimittua ensi kuun aikana.

SKalervo kirjoitti:

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta.

Yhteydenottolomakkeiden yleinen käsittelyaika on noin 1-3 arkipäivää mutta ruuhkaisina aikoina käsittelyajat voivat venyä melko paljon. Kiireellisissä asioissa nopeinta onkin siis selvittää asiaa puhelimitse tai chatissa.

SKalervo kirjoitti:

chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

 

Telia kauppojen lahjakortti on voimassa 12 kk sen toimituksesta alkaen.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SakuMik kirjoitti:
SKalervo kirjoitti:

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?

Tarkoituksemme ei ole missään nimessä kiusata ketään. En osaa sanoa miksi lahjakortin toimituslupaus on siirtynyt yhdellä kuukaudella eteenpäin, mutta asian nyt ollessa käsittelyssä kortin pitäisi toimittua ensi kuun aikana.

SKalervo kirjoitti:

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta.

Yhteydenottolomakkeiden yleinen käsittelyaika on noin 1-3 arkipäivää mutta ruuhkaisina aikoina käsittelyajat voivat venyä melko paljon. Kiireellisissä asioissa nopeinta onkin siis selvittää asiaa puhelimitse tai chatissa.

SKalervo kirjoitti:

chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

 

Telia kauppojen lahjakortti on voimassa 12 kk sen toimituksesta alkaen.

Sopimuksessa, jonka pitäisi sitoa MYÖS Teliaa on sanottu, että etukortti toimitetaan VIIMEISTÄÄN

31.3.2025. Se ei ole sama asia, kuin 30.4.2025 !  Telia rikkoo tahallisesti sopimusta, joten 

pitäisi joutua siitä vastuuseen, pelkkä pahoittelu EI riitä. Muuta en ole saanut.

Lomake, jota täälläkin esitetään on nyt tulossa 4 päivään, mutta mitään ei vastata.

Tämä on tahallista. Mistä tämä johtuu, onko Telia maksuvaikeuksissa.

No, täällähän ei tiedetä mistään mitään, mutta kovasti pahoitellaan, vaikka kuulemma

jollakin moderaattorilla on läheinen ystävä lahjakorttiosastolla. Höpö, höpö.

Kun tuohon liittymään tuli vahingossa määräaikaisuus, niin Telia laskee tämän varaan,

eikä tule koskaan antamaan tuota etukorttia, tai voimassa olevaa sellaista, koska sen

etuaika päättyy juuri 30.4.2025, eli on mitätön jo saapuessaan.

Tämä on jo rikollista toimintaa ja siitä pitää tehdä ilmoitus muuallekin, kuin Telian 

osastoille. Chat on tällaisissa tapauksissa täysi vitsi ja siellä olisikin aika vaihtaa

kaikki kiinteisiin botteihin. Niiltäkin saa vähintään samaa palvelua, kuin henkilöpalvelijoilta,

joilla twistinä on kiusaaminen, nöyryyttäminen ja ylimielinen käytös, jota ei boteilla ole.

Turha pahoitella, kun sillä ei mikään ratkea. Haluan sen oikean etukupongin ja piste.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Tässä ote nyt tehdystä liittymäsopimuksesta, joten kaikki muut linkit ovat turhia:

 

Lisäksi uusille Yhteys Rajaton 5G 300 M- tai Yhteys Rajaton 5G 600 M -liittymän tilaajille tarjotaan 50 € arvoinen etuseteli Telia Kauppaan. Kertakäyttöisen etusetelin voi käyttää laitteisiin ja lisätarvikkeisiin ja niitä voi käyttää yhden per ostoskerta. Etuseteliä ei voi vaihtaa rahaksi ja käyttämättä jäänyttä etuseteliä ei hyvitetä. Etuseteli on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 30.4.2025 saakka. Etuseteli toimitetaan asiakkaalle sähköpostilla 31.3.2025 mennessä, edellyttäen että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus Telian kanssa voimassa eikä liittymällä ole käynnistettyä numeronsiirtoa toiselle operaattorille.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Tässä ote nyt tehdystä liittymäsopimuksesta, joten kaikki muut linkit ovat turhia:

Etuseteli on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 30.4.2025 saakka. Etuseteli toimitetaan asiakkaalle sähköpostilla 31.3.2025 mennessä, edellyttäen että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus Telian kanssa voimassa eikä liittymällä ole käynnistettyä numeronsiirtoa toiselle operaattorille.

Etusetelin voimassaolon pituus pitäisi olla 12kk, joten jokin tuossa vahvistuksen tiedossa on mennyt väärin. Vaikka kesto olisikin jostain syystä vain 1kk, niin huomioimme tottakai viivästyneen toimituksen voimassaoloajassa. Voit halutessasi tehdä reklamaation viivästyneestä toimituksesta. Odottaisin kuitenkin reklamaation kanssa, että lahjakortti saapuu perille.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Miten te voitte huomioida tuon viiveen, kun ette pysty tekemään mitään muutakaan.

Juuri sinun sanaasiko pitäisi uskoa, eikä sopimukseen.

Sopimusrikkomusta ei voi ohittaa sillä, että teette uuden sopimuksen viiveestä, joka

on sopimuksen toista osapuolta huonontava.

Olen jo sanonut, että kokemukseni mukaan Telialle tehdyt reklamaatiot ovat

aivan turhia ja niiden tarkoitus on vain edelleen viivästyttää aivan selvää ja helposti

korjattavissa olevaa virhettä silmänräpäyksessä, koska teillä tuntuu olevan

yhteyksiä toimeenpanevaan tahoon.

Jokin tässä mättää pahemman kerran. Onko Telialla maksuvaikeuksia??

Pitäisi odottaa reklamaation tekemistä, kunnes lahjakortti saapuu??

Siis maailman tappiin saakka?

Tämän pahempaa asiakkaan tyrmäystä en ole koskaan joutunut kohtaamaan.

Nämä seikat lienevät sellaisia, jotka voivat kumota halutessamme liittymän

määräaikaisuuden. Elisakin tarjoaa koko ajan 100€ lahjakorttia liittymän

vaihdosta. Se on paljon, kun taloudessamme on 3 eri liittymää.

Uskon, että Suomalaisena firmana Elisa myös toimittaisi lahjakortit.


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1563 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Uskon, että Suomalaisena firmana Elisa myös toimittaisi lahjakortit.

Jaa’a.

Ihan samanlaista keskustelua käydään myös Elisan yhteisössä , kun lahjakortit viipyy ja viipyy tai jää tulematta kokonaan.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

No, tästähän pitää tehdä jo MOT juttu, kun on kokonaan toimialakohtainen ihmisten

pettäminen ja kenties sovittu juttu, eli jopa kartelli !!


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 10 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

No, tästähän pitää tehdä jo MOT juttu, kun on kokonaan toimialakohtainen ihmisten

pettäminen ja kenties sovittu juttu, eli jopa kartelli !!

Pitääkö nykyään kilpailuttaa puhelinyhtiöt siten, että mikä PETTÄÄ vähiten?


Vastaa