Siirrettiin vaimoni liittymä Elisalta Teliaan, koska mm. luvattiin 50€ etukortti
Telia myymälään tai verkkokauppaan. Mm. tämä ratkaisi siirron, koska etukortti
oli tarkoitus käyttää TV:n hankintaan.
Meni muutama viikko, ja korttia ei kuulunut. Vajaa viikko kyselyn jälkeen tuli
sähköpostiin 20€ etuseteli ja kiiteltiin Teliaan tulemisesta.
Kyseltiin chatissa asiaa ja aikoivat laittaa kyselyn ja vakuuttivat, että asia korjaantuu
pian, koska tarjous oli näkyvissä julkisesti ja liian pieni etuseteli on toimitettu.
Jätin myös soittopyynnön, kun sellainen mahdollisuus oli olemassa.
Meni päiviä, ei kuulunut mitään. Jälleen chattailtiin ja nyt sieltä sanottiin, että
asian käsittelyaika kestää 2 viikkoa. Eikä chatin kautta voi tehdä asialle mitään.
Taas kuitenkin kyselin chatissa asiaa, ja tämä henkilö lupasi, että ratkeaa jo
seuraavana päivänä, jotta odottele vaan hieman. Jos ei kuulu, voin tehdä
lomakkeella kyselyn asiasta varmuuden vuoksi. Tein lomakekyselyn.
No, odottelin muutaman päivän, mistään ei kuulu mitään, palautekyselyyn ei vastata,
eikä kukaan ole soittopyyntöön vastannut.
Otin jälleen ainoaan yhteydenottokeinooni, eli chatiin ja kyselin, että missä vaiheessa
käsittely on. Henkilö kertoi, että juuri oli tullut päätös, että etuseteli tulee huhtikuun
lopussa. Eli nyt on 13 maaliskuuta ja yli 1,5 kuukautta on siihen aikaa. Liittymä sopimus
tehtiin 17.2.2025.
Kerroin chat henkilölle, että aikooko Telia jo rikkoa sopimuksia? Henkilö sanoi ponnekkaasti,
että Telia ei riko sopimuksia. Pyysin lukemaan sopimuksen. Ei lukenut, vaan väitti, että Telia
ei riko sopimuksia. Laitoin tekstikopiona sopimuksen ja siinä luki, että etukortti toimitetaan
viimeistään 31.3.2025 ja etukortin voimassaoloaika loppuu 30.4.2025.
Henkilö pahoitteli, kun ei ollut lukenut päivämääriä (tuskin muutakaan), mutta kova oli
väittämään muuten.
Edelleenkään kukaan ei laita viestiä, ei soita. Etukortti näillä näkymin vanhenee saman
tien, kun sen pitäisi saapua sähköpostiin, jota en kyllä usko.
MitenTelialla on varaa tällaiseen nöyryttämiseen kostomenttaliteettiin asiakkaitaan
kohtaan, joka ei ole tehnyt mitään väärää, vaan on ilmoittanut selvästä virheestä
ja pyytänyt korjaamaan asian.
Onko muille sattunut vastaavaa, eli onko tämä tietoista huijausta Telialta?