Skip to main content

Etukortteja ei toimiteta

  • 13. maaliskuuta 2025
  • 25 kommenttia
  • 198 katselukertaa

Siirrettiin vaimoni liittymä Elisalta Teliaan, koska mm. luvattiin 50€ etukortti

Telia myymälään tai verkkokauppaan. Mm. tämä ratkaisi siirron, koska etukortti

oli tarkoitus käyttää TV:n hankintaan.

Meni muutama viikko, ja korttia ei kuulunut. Vajaa viikko kyselyn jälkeen tuli

sähköpostiin 20€ etuseteli ja kiiteltiin Teliaan tulemisesta.

Kyseltiin chatissa asiaa ja aikoivat laittaa kyselyn ja vakuuttivat, että asia korjaantuu

pian, koska tarjous oli näkyvissä julkisesti ja liian pieni etuseteli on toimitettu.

Jätin myös soittopyynnön, kun sellainen mahdollisuus oli olemassa.

Meni päiviä, ei kuulunut mitään. Jälleen chattailtiin ja nyt sieltä sanottiin, että

asian käsittelyaika kestää 2 viikkoa. Eikä chatin kautta voi tehdä asialle mitään.

Taas kuitenkin kyselin chatissa asiaa, ja tämä henkilö lupasi, että ratkeaa jo

seuraavana päivänä, jotta odottele vaan hieman. Jos ei kuulu, voin tehdä

lomakkeella kyselyn asiasta varmuuden vuoksi. Tein lomakekyselyn.

No, odottelin muutaman päivän, mistään ei kuulu mitään, palautekyselyyn ei vastata,

eikä kukaan ole soittopyyntöön vastannut.

Otin jälleen ainoaan yhteydenottokeinooni, eli chatiin ja kyselin, että missä vaiheessa

käsittely on. Henkilö kertoi, että juuri oli tullut päätös, että etuseteli tulee huhtikuun

lopussa. Eli nyt on 13 maaliskuuta ja yli 1,5 kuukautta on siihen aikaa. Liittymä sopimus

tehtiin 17.2.2025.

Kerroin chat henkilölle, että aikooko Telia jo rikkoa sopimuksia? Henkilö sanoi ponnekkaasti,

että Telia ei riko sopimuksia. Pyysin lukemaan sopimuksen. Ei lukenut, vaan väitti, että Telia

ei riko sopimuksia. Laitoin tekstikopiona sopimuksen ja siinä luki, että etukortti toimitetaan

viimeistään 31.3.2025 ja etukortin voimassaoloaika loppuu 30.4.2025.

Henkilö pahoitteli, kun ei ollut lukenut päivämääriä (tuskin muutakaan), mutta kova oli

väittämään muuten.

Edelleenkään kukaan ei laita viestiä, ei soita. Etukortti näillä näkymin vanhenee saman

tien, kun sen pitäisi saapua sähköpostiin, jota en kyllä usko.

MitenTelialla on varaa tällaiseen nöyryttämiseen kostomenttaliteettiin asiakkaitaan

kohtaan, joka ei ole tehnyt mitään väärää, vaan on ilmoittanut selvästä virheestä

ja pyytänyt korjaamaan asian.

Onko muille sattunut vastaavaa, eli onko tämä tietoista huijausta Telialta?

25 kommenttia

Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1757 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Hei ​@SKalervo ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne 🙂

Kuulostaapa harmilliselta, että lahjakortin toimittaminen on osoittautunut näin hankalaksi, ja että yhteydenottopyyntöihinkään ei ole vastattu. Yleensä yhteydenottolomakkeen kautta lähetettyihin viesteihin vastataan muutaman päivän viiveellä, mutta sen tiedän että viimeaikoina niissä on ollut ruuhkaa ja vastauksen saaminen varmasti kestää tällä hetkellä paljon pidempään. 

Kun olit nyt viimeksi meihin yhteydessä ja huomautit tuosta sopimuksessa lukeneesta toimituksesta (31.3. mennessä), niin luvattiinko toimitusta lopulta nopeuttaa, tai jäikö asian käsittely yhä kesken? Kiinnostaisi tietää, mihin tuossa keskustelussa päädyttiin.  

Joka tapauksessa koko tapaus kuulostaa todella kurjalta, ja uskon että kaikki nuo useat yhteydenotot turhauttavat, kun joka kerralla vastaus on eri. Toimitamme kyllä kaikki luvatut lahjakortit asiakkaillemme, eikä tarkoituksenamme ole tietenkään nöyryyttää tai aiheuttaa tällaista hankaluutta. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei luvattu mitenkään nopeuttaa mitään, vaan chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta. Miksi ylipäätäänkään tälläinen viivästys, onko Telialla maksuvaikeuksia

noille etukorteille, pitääkö tästä syystä olla asiasta huolissaan kun Telia haluaa välttämättä

rikkoa selvää sopimusta.

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?

Tarkoituksemme ei ole missään nimessä kiusata ketään. En osaa sanoa miksi lahjakortin toimituslupaus on siirtynyt yhdellä kuukaudella eteenpäin, mutta asian nyt ollessa käsittelyssä kortin pitäisi toimittua ensi kuun aikana.

SKalervo kirjoitti:

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta.

Yhteydenottolomakkeiden yleinen käsittelyaika on noin 1-3 arkipäivää mutta ruuhkaisina aikoina käsittelyajat voivat venyä melko paljon. Kiireellisissä asioissa nopeinta onkin siis selvittää asiaa puhelimitse tai chatissa.

SKalervo kirjoitti:

chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

 

Telia kauppojen lahjakortti on voimassa 12 kk sen toimituksesta alkaen.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SakuMik kirjoitti:
SKalervo kirjoitti:

Korostan, liittymän vaihtaja EI ole tehnyt mitään virhettä, ja kokeekin tämän olevan aivan

suoraa asiakkaan kiusaamista, nöyryttämistä ja kostoa siitä, kun asiakas ainoastaan

pyytää korjaamaan selvän virheen.  Siis onko tulossa Telialla protestilistoille menoa?

Tarkoituksemme ei ole missään nimessä kiusata ketään. En osaa sanoa miksi lahjakortin toimituslupaus on siirtynyt yhdellä kuukaudella eteenpäin, mutta asian nyt ollessa käsittelyssä kortin pitäisi toimittua ensi kuun aikana.

SKalervo kirjoitti:

Soittopyyntöihin ja yhteydenottolomakkeiden viesteihin ei ole vastattu.

Ei siis kukaan aikaista, vaan viivästyttää tahallaan olemattomiin, vaikka sopimuksessa

sanotaan aivan muuta.

Yhteydenottolomakkeiden yleinen käsittelyaika on noin 1-3 arkipäivää mutta ruuhkaisina aikoina käsittelyajat voivat venyä melko paljon. Kiireellisissä asioissa nopeinta onkin siis selvittää asiaa puhelimitse tai chatissa.

SKalervo kirjoitti:

chathenkilö sanoi, ettei voi vaikuttaa mitenkään

asiaan ja, tosiaan sanoi saaneensa tiedon tuosta käsittelystä, että asiassa tehdään päätös

huhtikuun lopussa. Samana päivänähän loppuu myös etukortin voimassaoloaika, joten

taitaa olla niin, että Telia on tahallaan viivyttämässä etukortin vanhenevaksi.

 

Telia kauppojen lahjakortti on voimassa 12 kk sen toimituksesta alkaen.

Sopimuksessa, jonka pitäisi sitoa MYÖS Teliaa on sanottu, että etukortti toimitetaan VIIMEISTÄÄN

31.3.2025. Se ei ole sama asia, kuin 30.4.2025 !  Telia rikkoo tahallisesti sopimusta, joten 

pitäisi joutua siitä vastuuseen, pelkkä pahoittelu EI riitä. Muuta en ole saanut.

Lomake, jota täälläkin esitetään on nyt tulossa 4 päivään, mutta mitään ei vastata.

Tämä on tahallista. Mistä tämä johtuu, onko Telia maksuvaikeuksissa.

No, täällähän ei tiedetä mistään mitään, mutta kovasti pahoitellaan, vaikka kuulemma

jollakin moderaattorilla on läheinen ystävä lahjakorttiosastolla. Höpö, höpö.

Kun tuohon liittymään tuli vahingossa määräaikaisuus, niin Telia laskee tämän varaan,

eikä tule koskaan antamaan tuota etukorttia, tai voimassa olevaa sellaista, koska sen

etuaika päättyy juuri 30.4.2025, eli on mitätön jo saapuessaan.

Tämä on jo rikollista toimintaa ja siitä pitää tehdä ilmoitus muuallekin, kuin Telian 

osastoille. Chat on tällaisissa tapauksissa täysi vitsi ja siellä olisikin aika vaihtaa

kaikki kiinteisiin botteihin. Niiltäkin saa vähintään samaa palvelua, kuin henkilöpalvelijoilta,

joilla twistinä on kiusaaminen, nöyryyttäminen ja ylimielinen käytös, jota ei boteilla ole.

Turha pahoitella, kun sillä ei mikään ratkea. Haluan sen oikean etukupongin ja piste.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Tässä ote nyt tehdystä liittymäsopimuksesta, joten kaikki muut linkit ovat turhia:

 

Lisäksi uusille Yhteys Rajaton 5G 300 M- tai Yhteys Rajaton 5G 600 M -liittymän tilaajille tarjotaan 50 € arvoinen etuseteli Telia Kauppaan. Kertakäyttöisen etusetelin voi käyttää laitteisiin ja lisätarvikkeisiin ja niitä voi käyttää yhden per ostoskerta. Etuseteliä ei voi vaihtaa rahaksi ja käyttämättä jäänyttä etuseteliä ei hyvitetä. Etuseteli on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 30.4.2025 saakka. Etuseteli toimitetaan asiakkaalle sähköpostilla 31.3.2025 mennessä, edellyttäen että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus Telian kanssa voimassa eikä liittymällä ole käynnistettyä numeronsiirtoa toiselle operaattorille.


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 535 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Tässä ote nyt tehdystä liittymäsopimuksesta, joten kaikki muut linkit ovat turhia:

Etuseteli on voimassa Telian myymälöissä ja verkkokaupassa 30.4.2025 saakka. Etuseteli toimitetaan asiakkaalle sähköpostilla 31.3.2025 mennessä, edellyttäen että liittymä on edelleen käytössä ja sopimus Telian kanssa voimassa eikä liittymällä ole käynnistettyä numeronsiirtoa toiselle operaattorille.

Etusetelin voimassaolon pituus pitäisi olla 12kk, joten jokin tuossa vahvistuksen tiedossa on mennyt väärin. Vaikka kesto olisikin jostain syystä vain 1kk, niin huomioimme tottakai viivästyneen toimituksen voimassaoloajassa. Voit halutessasi tehdä reklamaation viivästyneestä toimituksesta. Odottaisin kuitenkin reklamaation kanssa, että lahjakortti saapuu perille.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

Miten te voitte huomioida tuon viiveen, kun ette pysty tekemään mitään muutakaan.

Juuri sinun sanaasiko pitäisi uskoa, eikä sopimukseen.

Sopimusrikkomusta ei voi ohittaa sillä, että teette uuden sopimuksen viiveestä, joka

on sopimuksen toista osapuolta huonontava.

Olen jo sanonut, että kokemukseni mukaan Telialle tehdyt reklamaatiot ovat

aivan turhia ja niiden tarkoitus on vain edelleen viivästyttää aivan selvää ja helposti

korjattavissa olevaa virhettä silmänräpäyksessä, koska teillä tuntuu olevan

yhteyksiä toimeenpanevaan tahoon.

Jokin tässä mättää pahemman kerran. Onko Telialla maksuvaikeuksia??

Pitäisi odottaa reklamaation tekemistä, kunnes lahjakortti saapuu??

Siis maailman tappiin saakka?

Tämän pahempaa asiakkaan tyrmäystä en ole koskaan joutunut kohtaamaan.

Nämä seikat lienevät sellaisia, jotka voivat kumota halutessamme liittymän

määräaikaisuuden. Elisakin tarjoaa koko ajan 100€ lahjakorttia liittymän

vaihdosta. Se on paljon, kun taloudessamme on 3 eri liittymää.

Uskon, että Suomalaisena firmana Elisa myös toimittaisi lahjakortit.


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1565 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Uskon, että Suomalaisena firmana Elisa myös toimittaisi lahjakortit.

Jaa’a.

Ihan samanlaista keskustelua käydään myös Elisan yhteisössä , kun lahjakortit viipyy ja viipyy tai jää tulematta kokonaan.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025

No, tästähän pitää tehdä jo MOT juttu, kun on kokonaan toimialakohtainen ihmisten

pettäminen ja kenties sovittu juttu, eli jopa kartelli !!


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 14. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

No, tästähän pitää tehdä jo MOT juttu, kun on kokonaan toimialakohtainen ihmisten

pettäminen ja kenties sovittu juttu, eli jopa kartelli !!

Pitääkö nykyään kilpailuttaa puhelinyhtiöt siten, että mikä PETTÄÄ vähiten?


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Taas takana huonosti nukuttu yö.

Kun täällä, ainakin omien sanojensa mukaan, on auttavainen moderaattorikunta ja jopa

jonkun sanoman mukaan on yhteyksiä suoraan etukortteja käsitteleviin henkilöihin,

niin voisiko seuraavat kysymykset välittää toimeenpanevalle taholle, eli vaikka niille

tutuille käsittelijöille:

  1. Mikä ero on lahjakortilla ja etusetelillä?
  2. Onko etuseteli vain Telia kauppaan tai Telia verkkokauppaan?
  3. Jos liittymäsopimuksessa on toimittamisen viimeinen päivämäärä, kuten kohdallamme, onko sellainen sopimus muutettavissa vain yksipuolisella ilmoituksella?
  4. Miten voi olla mahdollista, että tällaista, vain kirjaamista vaativa tehtävään, joka voitaisiin tehdä minuutissa, yhtä-äkkiä lisätään 1,5 kuukautta? Mikä on syy? Se ei voi olla ruuhka, sellainen selitys ei mene mitenkään oikeustajuun. 
  5. Ymmärtäisin edes ihan pikkuisen, jos on joku tuote, esim. jotkut nappikuulokkeet, jotka jostain syystä ovat loppuneet varastosta olisi liittymälahjana kyseessä, mutta nythän meidän tapauksessa kohteena on 50€ etuseteli oman firmanne Telia kauppaan tai verkkokauppaan. Etuseteli, joka ei ole paperista, eikä kartongista, eikä sen lähettämiseen vaadita postia tai matkahuoltoa, vaan toimiva Teliayhteys sähköpostin lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Mikä siis on esteenä sopimuksen rikkomiseen?

Siis chatista en ole saanut mitään apua, soittopyyntöön ei ole vastattu, yhteyslomakkeen käsittelyyn on nyt kulunut kohta 5 vrk ilman mitään vastausta. Puhelimella en ala soittamaan, koska Telia perii siitä itselleen maksun, kun asiakas yrittää korjata Telian aiheuttamia virheitä ja suurin kustannus tulee älyttömän pitkän alkukonsertin kuulemiseen, eikä välttämättä pääse läpi silloinkaan.

Siis voisitteko etsiä oikean syyn massiiviseen viivästelyyn. Onko se tekninen, taloudellinen, vai vaan asiantuntemattomuus ja hällä-väliä asenne palvelutoimessanne. Onko viivästyksille tullut käskyt ylemmiltä tahoilta?

Vastauksia, kiitos.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

 

  1. Mikä ero on lahjakortilla ja etusetelillä?

Telian lahjakortilla voit ostaa laitteita ja lisätarvikkeita Telia Kaupasta. Lahjakortti on voimassa 12 kk sen toimituksesta alkaen. Sen voi käyttää useammassa osassa ja saman tuotteen maksamiseen voi käyttää useamman lahjakortin. Jos palautat lahjakortilla ostamasi tuotteen, palautamme käytetyn arvon takaisin lahjakortille uutta ostosta varten. Toistaiseksi lahjakortit ovat ostettavissa ja käytettävissä vain Telia Kaupoissa, ja lahjakortin voit itse hankkia siis myös jollekin toiselle lahjaksi. Telia Kaupasta ostettuna lahjakortti tulostuu kuitille. 

Liittymäkampanjoissa meillä on tarjolla myös ajoittain vaihdellen 30 € ja 50 € arvoisia LIDL-lahjakortteja sekä sähköisiä etuseteleitä. LIDL-lahjakorttia voit hyödyntää osissa, mutta sähköinen etuseteli on kertakäyttöinen. Yhdellä setelillä ei voi tehdä useaa ostotapahtumaa, vaan yksittäisen setelin summa pitää hyödyntää kerralla. Etuseteleitä voi käyttää useammankin per ostotapahtuma.

SKalervo kirjoitti:
  1. Onko etuseteli vain Telia kauppaan tai Telia verkkokauppaan?

Etusetelit ovat pääosion hyödynnettävissä Telia Kaupassa. Jos seteli käy myös verkkokaupassa, siitä on setelissä erikseen maininta. 

SKalervo kirjoitti:


3. Jos liittymäsopimuksessa on toimittamisen viimeinen päivämäärä, kuten kohdallamme, onko sellainen sopimus muutettavissa vain yksipuolisella ilmoituksella?

Lahjakorttien toimitusehdoissa mainitaan että etuna annettuna lahjakortin antotilanteeseen liittyvät käyttöehdot ja rajoitukset esitetään erikseen tapauskohtaisissa erityisehdoissa. Tähän pyysin vielä tarkennusta, ja palaan asiaan kun saan lisätietoja. 

SKalervo kirjoitti:

 

  1. Miten voi olla mahdollista, että tällaista, vain kirjaamista vaativa tehtävään, joka voitaisiin tehdä minuutissa, yhtä-äkkiä lisätään 1,5 kuukautta? Mikä on syy? Se ei voi olla ruuhka, sellainen selitys ei mene mitenkään oikeustajuun. 
  2. Ymmärtäisin edes ihan pikkuisen, jos on joku tuote, esim. jotkut nappikuulokkeet, jotka jostain syystä ovat loppuneet varastosta olisi liittymälahjana kyseessä, mutta nythän meidän tapauksessa kohteena on 50€ etuseteli oman firmanne Telia kauppaan tai verkkokauppaan. Etuseteli, joka ei ole paperista, eikä kartongista, eikä sen lähettämiseen vaadita postia tai matkahuoltoa, vaan toimiva Teliayhteys sähköpostin lähettämiseen ja vastaanottamiseen. Mikä siis on esteenä sopimuksen rikkomiseen?

Kun otamme asiakaspalvelussa asiakkaalta vastaan lahjakorttiin tai etuseteliin liittyvän selvityspyynnön/reklamaation, se kirjataan työjonoon asian käsitteliöille. Tällä hetkellä selvityspyynnöt käsitellään 48 tunnin kuluessa. Sen jälkeen asia etenee lahjakortin toimitukseen, joita tehdään viikottain. Poikkeuksia aikatauluun saattaa tulla erinäisistä syistä, riippuen esimerkiksi siitä mistä toimituksen viive on johtunut. Aivan yksiselitteistä syytä on vaikea antaa kun tilanteita ja tapauksia voi olla monia. 

 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Kirjoitin juuri hyvin kattavan tapahtumalistan kaikkine chat keskusteluineen, mutta kun sen lähetin, se häipyi jonnekin ja kirjautumiseni lopetettiin.

 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Kirjoitin juuri hyvin kattavan tapahtumalistan kaikkine chat keskusteluineen, mutta kun sen lähetin, se häipyi jonnekin ja kirjautumiseni lopetettiin.

 

Ei uskoisi, että kaikista pitää ottaa printscreen kun asioi Telian kanssa.

 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Siis vastaukset uupuivat kohdan 4 ja 5 kohtiin.

4.3.2025 on chat henkilöiden taholta mennyt selvityspyyntö ja lukuisten valehteluiden jälkeen

13.3.2025 tuli ilmoitus, että etuseteli toimitetaan 30.4.2025, eli tästä 1,5 KUUKAUDEN päästä.

Silloinhan sen sopimuksessa mainittu etusetelin voimassaolo päättyy.

Ja sopimuksiinhan pitää molempien sopijapulien luottaa ja pitää sopimus oikeana ja lainmukaisena?

48 tunnin käsittelyaikahan meni umpeen jo 6.3.2025.

Etkö voi siis kysyä, minkä vuoksi juuri tämän etusetelin toimittamisen viive johtuu.

Mistä voi johtua tuollainen viive, kun ainoa asia olisi kirjata asia ylös ja lähettää oikea etuseteli sähköpostissa meille. Onko se niin vaikeaa, vai onko käsky tullut ylemmältä taholta?

Olet varmaan huomannut, että palaan aina asiaan joka päivä eri instansseihin, kunnes asia on

minua tyydyttävällä tavalla loppuun saatettu.

Minä taistelen tämän asian hamaan loppuun saakka, vaikka vastassa olisi minkälainen 

ruotsalainen tuulimylly tahansa. Meillä on Teliassa 2 muutakin liittymää, jotka kummatkaan

eivät ole määräaikaisia.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Ja vielä tästä Telian “rehellisestä” asiakaspalvelusta, tuo 13.3.2025 chat istunto, jossa tuo

1,5 kk viivästyminen ilmoitettiin, sen istunnon chat historia ei tunne tuota istuntoa lainkaan,

joten sitä ei ole sinne laitettu tai heti poistettu.

EN siis ole saanut tuosta päätöksestä esim. luvattua sähköpostia, enkä nyt siis voi sitä mistään edes tarkistaa kun keskustelu on pois pyyhitty.

Reilua. Mihin nyt uskon??? Ei ole tietoa.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Siis vastaukset uupuivat kohdan 4 ja 5 kohtiin.

4.3.2025 on chat henkilöiden taholta mennyt selvityspyyntö ja lukuisten valehteluiden jälkeen

13.3.2025 tuli ilmoitus, että etuseteli toimitetaan 30.4.2025, eli tästä 1,5 KUUKAUDEN päästä.

Silloinhan sen sopimuksessa mainittu etusetelin voimassaolo päättyy.

Ja sopimuksiinhan pitää molempien sopijapulien luottaa ja pitää sopimus oikeana ja lainmukaisena?

48 tunnin käsittelyaikahan meni umpeen jo 6.3.2025.

Etkö voi siis kysyä, minkä vuoksi juuri tämän etusetelin toimittamisen viive johtuu.

Mistä voi johtua tuollainen viive, kun ainoa asia olisi kirjata asia ylös ja lähettää oikea etuseteli sähköpostissa meille. Onko se niin vaikeaa, vai onko käsky tullut ylemmältä taholta?

Olet varmaan huomannut, että palaan aina asiaan joka päivä eri instansseihin, kunnes asia on

minua tyydyttävällä tavalla loppuun saatettu.

Minä taistelen tämän asian hamaan loppuun saakka, vaikka vastassa olisi minkälainen 

ruotsalainen tuulimylly tahansa. Meillä on Teliassa 2 muutakin liittymää, jotka kummatkaan

eivät ole määräaikaisia.

Suosittelisin sinua odottamaan siihen kun etuseteli saapuu ja sen jälkeen voit jättää reklamaation yhteydenottolomakkeella. Näin pääsemme tekemään asiassa päätöksen sen mukaan kun selviää etusetelin toimituksen toteutunut toimitusaika ja ottaa kaikki muutkin asiaan kuuluvat seikat huomioon. Lomakkeeseen voit myös linkata tämän Yhteisön keskusteluketjun, josta on hyvä lisäapu reklamaation käsittelijälle. Juuri sinun etusetelin toimitusviiveen juurisyytä en pääse tarkistamaan, mutta sekin sitten selviää viimeistään tuon reklamaation kautta. Tämän enempää emme täällä Yhteisössä pysty sinua auttamaan, mutta palaan kohdan 3. kysymykseesi kun saamme siihen vastausta. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Eli pyydät minua odottamaan huhtikuun loppuun asti, 1,5 kuukautta?

Ja sitten vasta tekemään reklamaation? Ilmeisesti et halua, tai osaa lukea tuota sopimustamme Telian kanssa oikein, siinä LUKEE, että etuseteli TOIMITETAAN maaliskuun loppuun 31.3.2025 mennessä

ja piilotettu viesti chatissa kertoo, että etuseteli toimitetaan 30.4.2025.

Ei ihmisiä voi näin kohdella.

Halveksumani Trumpin sanoin: Ellei etuseteli tule ennen 31.3.2025, ***** pääsee irti.


--
Muokkaus katjane: piilotettu kielletty sana 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Yksi väärä sana ja viestini juuri poistettiin.

 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Eli pyydät minua odottamaan huhtikuun loppuun asti, 1,5 kuukautta?

Ja sitten vasta tekemään reklamaation? Ilmeisesti et halua, tai osaa lukea tuota sopimustamme Telian kanssa oikein, siinä LUKEE, että etuseteli TOIMITETAAN maaliskuun loppuun 31.3.2025 mennessä

ja piilotettu viesti chatissa kertoo, että etuseteli toimitetaan 30.4.2025.

Ei ihmisiä voi näin kohdella.

Halveksumani Trumpin sanoin: Ellei etuseteli tule ennen 31.3.2025, ****** pääsee irti.

Kertomasi mukaan olet saanut asiakaspalvelusta viimeisen tiedon, että etuseteli saapuu huhtikuun lopussa. Toki voit reklamaation tehdä halutessasi jo ennemminkin, mutta en uskalla luvata asiaan ratkaisua ennen etusetelin toimitusta. Etusetelin toimitusaikaan en harmillisesti voi vaikuttaa. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Kuolleeksi vaientaminen ja maksimiviivästykset ovat näköjään Telian toimintaresepti.

Reklamaation saan tehdä, vasta kun etuseteli saapuu. Tällä hetkellä minulla on vain

muistikuva chatista, että etuseteli toimitetaan vasta 30.4.2025.

Muistikuva siksi, että chat historiasta on jätetty laittamatta tai poistettu tuo 13.3.2025 keskustelu,jossa asia mainittiin.

Ei ole tullut päätöksestä luvattua sähköposti-ilmoitusta, ei puhelinsoittoa, ei minkäänlaista selitystä asialle.

Minulla lukee Telian kanssa tehdyssä sopimuksessa, että etuseteli toimitetaan viimeistään 31.3.2025 ja sen voimassaoloaika loppuu 30.4.2025, eli on saman tien mitätön.

Sopimus sitoo kumpaakin osapuolta, myös Teliaa.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
Katjane kirjoitti:
SKalervo kirjoitti:

Eli pyydät minua odottamaan huhtikuun loppuun asti, 1,5 kuukautta?

Ja sitten vasta tekemään reklamaation? Ilmeisesti et halua, tai osaa lukea tuota sopimustamme Telian kanssa oikein, siinä LUKEE, että etuseteli TOIMITETAAN maaliskuun loppuun 31.3.2025 mennessä

ja piilotettu viesti chatissa kertoo, että etuseteli toimitetaan 30.4.2025.

Ei ihmisiä voi näin kohdella.

Halveksumani Trumpin sanoin: Ellei etuseteli tule ennen 31.3.2025, ****** pääsee irti.

Kertomasi mukaan olet saanut asiakaspalvelusta viimeisen tiedon, että etuseteli saapuu huhtikuun lopussa. Toki voit reklamaation tehdä halutessasi jo ennemminkin, mutta en uskalla luvata asiaan ratkaisua ennen etusetelin toimitusta. Etusetelin toimitusaikaan en harmillisesti voi vaikuttaa. 

Mutta voisit kysyä syytä, miksi näin tapahtuu. SE olisi asiakkaan auttamista hädässä.

Siis tarvitsen sen oikean etusetelin hyvin pian, olen sen jo selittänyt, miksi.


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 829 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:
Katjane kirjoitti:

Kertomasi mukaan olet saanut asiakaspalvelusta viimeisen tiedon, että etuseteli saapuu huhtikuun lopussa. Toki voit reklamaation tehdä halutessasi jo ennemminkin, mutta en uskalla luvata asiaan ratkaisua ennen etusetelin toimitusta. Etusetelin toimitusaikaan en harmillisesti voi vaikuttaa. 

Mutta voisit kysyä syytä, miksi näin tapahtuu. SE olisi asiakkaan auttamista hädässä.

Siis tarvitsen sen oikean etusetelin hyvin pian, olen sen jo selittänyt, miksi.

Palaan tänne ketjuun heti kun saan lisätietoja, mutta yksityiskohtaista selvitystä juuri sinun etusetelin tilanteesta en uskalla luvata. Mutta palaamme tänne viimeistään ensi viikon alussa kun vastaavat henkilöt ovat paikalla. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025

Krista asiakaspalvelusta taitaa olla tuttavasi, koska n. 10 minuuttia tuon edellisen viestisi

jälkeen tuli viesti:

 


Hei,

Kiitos yhteydenotostasi.

Lahjakortit toimitetaan viiveellä ja 12.03.2025 on selvitetty, että puuttuva 

lahjakortti toimitetaan huhtikuun loppuun mennessä.


Ollaan yhteydessä
Krista
Telia Asiakaspalvelu


 

En tiennytkään, että reklamaatioiden käsittelijät ovat mm. lauantaisin töissä.

Tuli kai kiire toimittaa, kun oli mennyt Kristallakin 3 päivää selvityksen loppumisesta.

Alla: Ollaan yhteydessä? Miten? Mitään referenssiä käsittelystä ei ole ja sähköposti

tuli DoNotReply osoitteesta.

Koska nyt viimeistään huomaan, että mikään Teliaan liittyvä yhteys, kuten tämä

Telia yhteisö ei puolusta asiakkaita, eikä aja asiakkaiden näkemyksiä missään

kysymyksissä, on turha olla näihin yhteyksissä. Siinä ei hajoa, kuin pää.

Lopetan tänne kirjoittamisen turhana ja omaa mielenterveyttäni suojelemana.

Laskemme päiviä, kunnes määräaikaisuus päättyy ja vapaudumme Telian

kiristysotteesta. Omat 2 Telian liittymääni saavat kohta kilpailutuksen Suomalaiselta

toimijalta, joissa taistelut käydään suomalaisten sopimussääntöjen mukaan.

Koska tämä joka puolelta Telian taholta tuleva kiristäminen ja nöyryyttäminen

on mennyt sille asteelle, että pelkään, että jos jatkan yhtään tätä, seuraavaksi

tulee kai Telian Malmön asiakaspalvelupisteeltä kotiovelleni palautteenantajia.

Siksi: Olen pyytänyt olla lähettämättä sitä virtuaaliseksi muodostunutta 50€

etuseteliä, koska huhtikuussa sille ei ole mitään tarvetta, sillä en uskalla

olla näihinkään Telian osastoihin (Myymälä, Verkkokauppa) yhteydessä, koska

aina tulee vaikeuksia. Myös se alussa hämäysmielessä toimitettu 20€ 1 kk

voimassaoleva ”etuseteli” pitää poistaa.

Lopetan täällä, mutta en muualla.

Onneksi olkoon, suuri Telia on murskannut pienen asiakkaansa.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1670 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

Krista asiakaspalvelusta taitaa olla tuttavasi, koska n. 10 minuuttia tuon edellisen viestisi

jälkeen tuli viesti:

 

Hei,

Kiitos yhteydenotostasi.

Lahjakortit toimitetaan viiveellä ja 12.03.2025 on selvitetty, että puuttuva 

lahjakortti toimitetaan huhtikuun loppuun mennessä.


Ollaan yhteydessä
Krista
Telia Asiakaspalvelu

 

En tiennytkään, että reklamaatioiden käsittelijät ovat mm. lauantaisin töissä.

Tuli kai kiire toimittaa, kun oli mennyt Kristallakin 3 päivää selvityksen loppumisesta.

Alla: Ollaan yhteydessä? Miten? Mitään referenssiä käsittelystä ei ole ja sähköposti

tuli DoNotReply osoitteesta.

Kyllä meillä Telialaisilta löytyy tuttavia ja työkavereita pitkin taloa, mutta tässä tilanteessa taitaa kyseessä olla puhdas sattuma. Asiakaspalvelumme työskentelee arkilauantaisin kirjallisten työpyyntöjen parissa, jotta palvelupyyntöjen käsittelyajat saadaan pidettyä kohtuullisena. 

“Ollaan yhteydessä” on oletusarvoinen tervehdys, jota asiakaspalvelija voi tarvittaessa muokata. Tässä tilanteessa, kun viesti toimitetaan asiakkaalle DoNotReply -osoitteesta on kyseinen tervehdys kieltämättä hieman ironinen. 

 

SKalervo kirjoitti:

Koska nyt viimeistään huomaan, että mikään Teliaan liittyvä yhteys, kuten tämä

Telia yhteisö ei puolusta asiakkaita, eikä aja asiakkaiden näkemyksiä missään

kysymyksissä, on turha olla näihin yhteyksissä. Siinä ei hajoa, kuin pää.

Lopetan tänne kirjoittamisen turhana ja omaa mielenterveyttäni suojelemana.

Laskemme päiviä, kunnes määräaikaisuus päättyy ja vapaudumme Telian

kiristysotteesta.

Olemme tässä keskustelussa koettaneet tuoda selkeyttä tilanteeseen, mutta ilman asiakastietojen käsittelyä meillä on toistaiseksi mahdollisuus keskustella asiasta vain yleisellä tasolla.

Kollegani ​@Katjane olikin eilen sinulle vastannut, että selvitämme lahjakorteista vastaavalta taholta lahjakorttien lähetyksen tilanteen ja miksi lahjakorttien toimitus on viivästynyt alkuperäisestä ilmoitetusta ajankohdasta.

Ymmärrän kyllä turhautumisesi, sillä luottamus on kaupallisen yhteistyön ja oikeastaan koko yhteiskunnan toimivuuden kannalta yksi merkittävin kulmakivi. 

 

SKalervo kirjoitti:

Omat 2 Telian liittymääni saavat kohta kilpailutuksen Suomalaiselta

toimijalta, joissa taistelut käydään suomalaisten sopimussääntöjen mukaan.

Koska tämä joka puolelta Telian taholta tuleva kiristäminen ja nöyryyttäminen

on mennyt sille asteelle, että pelkään, että jos jatkan yhtään tätä, seuraavaksi

tulee kai Telian Malmön asiakaspalvelupisteeltä kotiovelleni palautteenantajia.

Tietenkin jokaista suomessa tuotteita tai palveluita kuluttajille myyvää yritystä koskevat samat lainsäädännöt ja ohjeistukset. 

En nyt ihan saa kiinni miten olemme sinua nöyryyttäneet tai kiristäneet, mutta tuntemukset ja tunteet tietenkin ovat aina subjektiivisia asioita. 

Henkilökohtaisesti toivon, että mitä ikinä palveluiden osalta päätätkään tehdä niin mukava sinusta olisi kuulla yhteisössä myös jatkossa. Yhteisössä keskustelemme Telian palveluiden lisäksi yleisesti myös muista digitaalisista palveluista ja tuotteista. 

 

SKalervo kirjoitti:

Olen pyytänyt olla lähettämättä sitä virtuaaliseksi muodostunutta 50€

etuseteliä, koska huhtikuussa sille ei ole mitään tarvetta, sillä en uskalla

olla näihinkään Telian osastoihin (Myymälä, Verkkokauppa) yhteydessä, koska

aina tulee vaikeuksia. Myös se alussa hämäysmielessä toimitettu 20€ 1 kk

voimassaoleva ”etuseteli” pitää poistaa.

Lopetan täällä, mutta en muualla.

Onneksi olkoon, suuri Telia on murskannut pienen asiakkaansa.

Tottakai sopimukseen kuuluva etu kannattaa lunastaa ja käyttää. Kunhan luvattu etu ensin toimitetaan sinulle.

Pahoittelen omasta puolestani, että näin pienestä ja yksinkertaisesta asiasta on muodostunut näin merkittävä haitta. 

Mielelläni olisin kuullut, että lahjakorttia lukuunottamatta miten muuten tilaamasi palvelut ovat toimineet? 


Vastaa