Kerroin tämän tarinan osittain jo aiemmin, mutta nyt koko homma on ohi ja haluan antaa päivitetyn version sillä asiat vain pahentuivat!
Ostin Telian kivijalka-myymälästä Sonyn 300 euroa maksavat bluetooth-kuulokkeet jotka ilmenivät pahasti valmistusviallisiksi suoraan tehdaspakkauksesta. Yritin palauttaa heti seuraavana päivänä (alle 24 tunissa) mutta eivät suostuneet perumaan kauppaa eivätkä edes takuuvaihtamaan siinä toiseen kappaleeseen vaikka niitä ko. myymälässä olisi vielä ollut.
Inttivät että takuuhuoltoon on laitettava ja kaiken päälle vaativat että ne on laitettava takuuhuoltoon siitä heidän kauttaan eli että en saanut itse lähettää niitä. Muutama viikko myöhemmin palasivat huollosta ja mikään vika ei ollut korjaantunut. Sen sijaan kuulokkeisiin oli vaihdettu toinen kuulokepehmuste vaikka niissä ei ollut ollut mitään vikaa. Eli on oletettava että siellä joku vaurioitti tai hukkasi alkuperäisen pehmusteen ja korvasi sen sitten uudella.
Otin yhteyttä Sonyyn yhä viallisista kuulokkeista ja kävi ilmi että Telia oli lähettänyt ne väärään huoltopaikkaan, olivat lähettäneet ne mobiililaitehuoltoon eikä kuulokehuoltoon. Ja jostain syystä mobiililaitehuolto yritti korjata ne eivätkä lähettäneet eteenpäin oikeaan korjaamoon. Vein takaisin Telian myymälään ja kerroin tästä, ja kävi ilmi että Telialla ei edes ole yhteyksiä mihinkään muuhun korjaamoon vaan ihan kaikki laitteet lähetetään mobiililaitehuoltoon. Mikä on todella älytöntä, välinpitämätöntä ja törkeää. Jos kerta tilaa ja myy muutakin kuin mobiililaitteita niin kyllä sitä nyt prkle pitää asianmukaiset takuuhuoltopaikat olla yhteyksissä ja lähettää suoraan oikeaan paikkaan. Varsinkin kun ei anneta asiakkaan hoitaa tavaraa takuuhuoltoon itse.
Nyt sitten tällä toisella kertaa sain/jouduin lähettään yhä vialliset kuulokkeet OIKEAAN huoltopaikkaan itse. Sekin oli hieman ongelmaista koska ilmisesti kuulokkeiden sarjanumero-tarra sattui olemaan juuri siinä kuppipehmusteessa jonka mobiililaitehuolto rikkoi/hukkasi ja korvasi uudella (koska sarjanumero-tarraa ei löytynyt enää mistään ja ko. sijainti on yksi mahdollisista missä se olisi voinut olla.) Pari viikkoa myöhemmin oikeasta korjaamosta uuden tarkastuksen jälkeen tuli päätös että kuulokkeet on korvattava uusilla jälleenmyyjän toimesta.
SIIS yli kuukauden sähläys ja viive Telian ahneuden ja välinpitämättömyyden takia yhdistettynä mobiililaitehuollon välinpitämättömyyteen, ja silti Telia joutui lopulta antamaan minulle uudet kuulokkeet.
Tämän kruunaa se että kun aiemmin tänä vuonna siirryin Elisalta Telialle puhelinliittymä-asiakkaaksi, Telialla meinattiin jättää tarjoukseen kuuluva 30 euron Lidl-lahjakortti pois (koska sitä nimenomaista ei pystytty puhelinmyynnin kautta lähettään) ja korvata se vaivaisella avausmaksun poistamisella mikä olisi ollut vain jotain 7 euron arvoinen. Lopulta kun vain intin lahjakortista tarpeeksi niin sain 30 euron lahjakortin K-Markettiin ja se jostain syystä lähetettiin jo ennen liittymän avautumista. Tästä syystä myyjä pyysi että nyt kun tää lahjakortti tulee etukäteen että en peruisi numeronsiirtoa vaikka Elisalta tulisi mitä tarjouksia. No, koska minulla on moraalintaju kohdallaan niin lupasin ja en tarttunut Elisan laittamiin jää-asiakkaaksemme tarjouksiin. Viimeisin niistä oli aivan huikean upea tarjous. Menetin siis 100 euron edestä etuja/rahaa, kun halusin olla Telialle reilu. Ja kuten yllä kerroin, Teliaa ei kiinnostanut olla minulle reilu kun siihen olisi ollut mahdollisuus.
Nyt olen myynyt nuo kuulokkeet pois ja joutuin ottaan vielä 60 euron lisätappion. (En enää luota ko. mallin toimivuuteen, siksi myin pois.) Ja sain vihdoin DNA:lta hyvän puhelinliittymä-tarjouksen joten siirryin Telialta pois enkä IKINÄ enää palaa heille enkä osta heiltä yhtään mitään edes verkkokaupasta.
MISSÄÄN VAIHEESSA ei kukaan Telialla edes pahoitellut/pyytänyt anteeksi tätä kaikkea. Ei sanallakaan, saatika sitten mitään konkreettista hyvitystä. Heitä ei siis kiinnosta tippaakaan asiakkaan tyytyväisyys. Telia on ahne ja välinpitämätön yritys.
--
Muokkaus katjane: muokattu otsikkoa