Skip to main content
Kysymys

Liittyma paivitetty kalliimpaan minulta kysymatta

  • 12. helmikuuta 2025
  • 5 kommenttia
  • 270 katselukertaa

Hei,

Huomasin juuri laskuja maksamaan alkaessani, etta lasku oli suurentunut aiemmasta kympilla kuussa. Katsoin erittelysta, ja aiempi 150M/4G-liittymani oli paivitetty minulta mitaan kysymatta kalliimpaan 200M/5G-liittymaan.

Tama on jo toinen kerta, kun Telia paivittaa liittyman joko valheellisella premissilla kalliimpaan, tai kysymatta. Sivuston kaytettavyys on mennyt alaspain - en loyda mitaan yhteydenottovaihtoehtoja yksityiselle. Onko chatti poistunut kaytosta?

 

Onko muille kaynyt samaa Telian kanssa?

5 kommenttia

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 12. helmikuuta 2025

Ja siis - miksi “Avaa chat” on jo hyvin pitkan aikaa johtanut vain javascript:void(0):n suorittamiseen?


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1888 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

Samaa ongelmaa näyttää olevan myös Virossa. Siellä Telian toiminta ei mennyt läpi paikalliselta kuluttajaviranomaiselta. Telia joutui perääntymään hinnankorotustensa kanssa.


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6505 kommenttia
  • 12. helmikuuta 2025

https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

Tuon lomakkeen kautta voi jättää yhteydenottopyynnön Telian asiakaspalveluun.

Tuollaista liittymien päivittelyä on kaikki operaattorit tehneet ties miten pitkään. Hintoja hilataan vuosittain pikkuisen ylöspäin.

Yksi keino saada jälleen edullinen tarjous on laittaa numeronsiirto esimerkiksi Elisalle ja sitten kontaktoida asiakaspalvelua tai odottaa “Jääthän meille” tekstiviestejä. Muutoin oikein hyviä tarjouksia ei ole kunnolla saatavilla.


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1018 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
jascbar kirjoitti:

Huomasin juuri laskuja maksamaan alkaessani, etta lasku oli suurentunut aiemmasta kympilla kuussa. Katsoin erittelysta, ja aiempi 150M/4G-liittymani oli paivitetty minulta mitaan kysymatta kalliimpaan 200M/5G-liittymaan.

Tama on jo toinen kerta, kun Telia paivittaa liittyman joko valheellisella premissilla kalliimpaan, tai kysymatta. Sivuston kaytettavyys on mennyt alaspain - en loyda mitaan yhteydenottovaihtoehtoja yksityiselle. Onko chatti poistunut kaytosta?

Onko muille kaynyt samaa Telian kanssa?

Ymmärrän kyllä hyvin harmituksen, jos ensimmäistä kertaa huomaat liittymän päivittymisen vasta laskulta. Kaikista automaattipäivityksistä tiedotamme aina asiakkaitamme hyvissä ajoin etukäteen, vähintään kuukautta ennen muutosta. Päivittymisenkin yhteydessä lähtee vielä tilausvahvistus, joka on luettavissa kirjautumalla telia.fi:hin viestit-osion kautta.

Liittymien päivitykset voivat varmasti ihmetyttää ja herättää tunteita, etenkin jos hinta sen yhteydessä nousee ja aikaisempaan liittymään oli jo tyytyväinen. Näiden taustalla on liittymävalikoiman ja palveluiden yksinkertaistaminen sekä selkiyttäminen. Tällä hetkellä asiakkaillamme käytössä olevien liittymien kirjo on todella laaja, ja ne ovat pitäneet sisällään paljon erilaisia sisältöjä, toimintasääntöjä ja hintoja. Palettia on hankala hallita niin meidän kuin asiakkaidemmekin näkökulmasta.

Simppelillä ja yksinkertaisemmalla tarjoamalla mahdollistamme esimerkiksi selkeämmän asiointikokemuksen. Tarpeita on tietysti myös erilaisia, ja aina ei välttämättä sopivin ratkaisu ole se, mihin liittymä automaattipäivityksen myötä vaihtuu.

Näissä tilanteissa autamme aina mielellämme asiakaspalvelussa löytämään parhaan mahdollisen ratkaisun, ja tätä voidaan juurikin käydä läpi esimerkiksi chatin kautta. Chatti on käytössä selaimella Minun Teliaan kirjautuessa, tai mobiililaitteelle ladattavalla Minun Telia -sovelluksella.

 

jascbar kirjoitti:

Ja siis - miksi “Avaa chat” on jo hyvin pitkan aikaa johtanut vain javascript:void(0):n suorittamiseen?

Mitä nettiselainta käytät? Testailin täältä ja chatti toimii normaalisti. Jos mahdollista, voisit kokeilla vielä toista selainta tai sitten tyhjentää nykyisestäsi välimuistin. Se monesti auttaa tällaisiin herjoihin!

 

 


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 407 kommenttia
  • 13. helmikuuta 2025
irritus kirjoitti:

Samaa ongelmaa näyttää olevan myös Virossa. Siellä Telian toiminta ei mennyt läpi paikalliselta kuluttajaviranomaiselta. Telia joutui perääntymään hinnankorotustensa kanssa.​​​​

Tuossahan on ihan erilainen tapaus kyseessä. Virossa Telia nosti seuraavaan olemassa olevaan nopeusluokkaan kaikki liittymät lupaa kysymättä. Tässä tapauksessa tuo 150M nopeus on kadonnut valikoimista ja sen vuoksi muuttunut lähimmäksi vielä olemassa olevaksi vaihtoehdoksi eli 200M. 


Vastaa