Erityinen sellainen osa-aluekokonaisuus, jossa katson olevan (edelleen) selvästi parantamisen varaa, on Telian julkinen pääverkkosivusto + Minun Telia -asiointipalvelun verkkosivusto. Niiden eräänä yhteisenä kyseenalaisen puoleisena piirteenä mainittakoon ulkoasuun liittyvä toteutustapa, joka heikentää käytettävyyttä varsin yleisillä laajakuvaisilla näytöillä (kuten 1920 x 1080, 16:9) – sivuston yläreunassa kun nimittäin nykyisellään pakkokellutetaan aivan tarpeettoman kattavaa ja korkeaa yläpalkkia, joka peittää huomattavasti näyttötilaa oleellisimmilta sisällöiltä.
Vastaavaa omituista trendivitsausta esiintyy myös vaikkapa monilla eri alojen verkkokauppasivustoilla. Käsittämätöntä. Sen sijaan etenkin tältä osin selvästi parempaa verkkosivuston ulkoasuesimerkkiä tarjoavat esimerkiksi Moi ja DNA, joista jälkimmäisessä on toki melko korkea yläpalkki myöskin, mutta sen sentään saa melko kätevästi piiloon, kun sivua hieman vierittää.
Sen sijaan asiointijärjestelmän (Minun Telia -sivusto) ominaisuuksien osalta katson, että Telia voittaa kokonaisuutena kaikki kilpailevat yhtiöt. Esimerkiksi liittymien toteutuneen toimivuuden/luotettavuuden, ja Internet-yhteyden (lataus)nopeuden, automaattista seurantaa (“Mobiilipalveluidesi laatu”) ei muilta puodeilta ainakaan toistaiseksi edes löydy niiden tarjoamista itsepalvelukanavista.