En enää ikinä osta mitään Sony-merkkistä laitetta enkä Telialta mitään ainakaan myymälästä. Harkitsen myös vaihtaa Telian puhelinliittymäni DNA:lle heti kun bongaan samanhintaisen tai edullisemman tarjouksen.
Ostin 300 euron Sony Bluetooth-kuulokkeet Tampereen myymälästä. Saman päivän iltana ilmeni paha akkuvirta-ongelma vaivaisen kuuden tunnin kevyen käytön jälkeen. Seuraavana aamuna alle tunnin käytön jälkeen lisäksi virta katkesi yhtäkkiä kesken musiikin kuuntelun. Laitteessa siis kaksi pahaa vikaa suoraan tehdaspakkauksestaan. Yritin palauttaa ne heti seuraavana päivänä. Ne siis eivät olleet minulla edes 24 tuntia, ja käytössä ehtivät oll hurjat alle 7 tuntia.
Olin ostanut ne Telia Rahoitus -osamaksulla eli heillä ei edes ollut vielä minun rahoja palautettavaksi ja tuskinpa olivat alle 24 tunnisa ehtineet edes alkaa osamaksu-papereitakaan työstämään. Silti eivät suostuneet perumaan kauppaa. Eivät edes ehdottaneet sen sijaan antaa uutta tuotetta tilalle vaan inttivät että takuuhuoltoon on laitettava.
Arvioitu korjauksen valmistuminen kolmen viikon päähän. Seuranta-sivulta näin että ne otettiin vastaan huollossa seuraavana arkipäivänä. (Wow, ainakin ne toimitettiin huoltoon nopeasti. Se on ainoa pointsi jonka Telia tässä saa.) Nyt tänään, (5 päivää myöhemmin), huolto ei ole vielä alkanut ja tuli viesti että ne on lähetetty vielä eteenpäin laitteenvalmistajan osoittamaan keskushuoltoon ja että sen takia huoltoaika pitenee “jonkin verran”. Ei annettu mitään uutta arviota.
Se osamaksu-paperi ja laskun eräpäivä tulee taatusti ennen kuin tämä asia selviää. Eli *** ihan yhtä paljon kuin jos olisin maksanut ne pois heti kättelyssä. (Suunnittelin muutenkin maksaa ne pois heti laskun tullessa, tarvitsin vain muutaman päivän lisäaikaa.)
Sanonpahan vaan että *****. Vain siksi että myyjällä on OIKEUS ensisijaisesti toimittaa viallinen laite huoltoon ja vasta toissijaisesti perua kauppa tai korvata tuote, EI tarkoita sitä että niiden on pakko tehdä niin. Siis edellisenä päivänä ostettu, vain muutaman tunnin käytetty suoraan pakkauksestaan viallinen laite olisi sietänyt yksinkertaisesti korvata heti uudella. Ko. myymälässä oli niitä jäljelläkin vielä muutama, jos nyt ei samaa väriä. Törkeää laittaa asiakas odottamaan viikkotolkulla ja nyt kukaties miten paljon pidempään kun niitä ei korjatakaan ensimmäisessä paikassa.
Kokemuksia muilla?
----
Muokkaus Merja_J: siistitty kieliasua