Skip to main content

Olettehan huomanneet ettei Telia noudata GDPR:ää eikä edes omaa Tietosuojalausuntoaan. Eikä tietenkään myöskään lakia sähköisestä markkinoinnista



 



Esim:
"Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin on tarpeen Tietosuojalausunnossa määriteltyjen käyttötarkoituksien toteuttamiseksi, jollei lainsäädäntö muuta edellytä."



 



Tuohan ei siis todellakaan pidä paikkaansa. Tiedot säilytetään ikuisesti, tai ainakin vuosikausia vielä asiakkuuden päätyttyä mihin ei tietnkään ole mitään laillista perustetta. Eikä välitetä vaikka GDPR:n mukaisesti vaatisi tietojen poistoa. 

Koittakaapa muuten etsiä asiakastuen sivuilta tietoa GDPR:stä tai miten sen mukaisesti voisi/pitäisi pyytää tietojen poistoa. Ei löydy yhtikäs mitään. Tällaista toimintoa ei Telialla sallita, omia henkilötietoja ei saa pois,

Telian lähettämät roksapostiviestit ovat myös lainvastaisia. Niistä puuttuu linkki miten poistua tuolta laittomalta roksapostilistalta. Linkki Omateliaan ei ole sama asia eikä täytä lain vaatimusta.

Edit MinnaLN: täsmennetty otsikkoa

Hei ja tervetuloa mukaan Yhteisöön!



 




  kirjoitti:


"Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin on tarpeen Tietosuojalausunnossa määriteltyjen käyttötarkoituksien toteuttamiseksi, jollei lainsäädäntö muuta edellytä."



 



Tuohan ei siis todellakaan pidä paikkaansa. Tiedot säilytetään ikuisesti, tai ainakin vuosikausia vielä asiakkuuden päätyttyä mihin ei tietnkään ole mitään laillista perustetta. Eikä välitetä vaikka GDPR:n mukaisesti vaatisi tietojen poistoa. 






Tietojasi ei missään nimessä säilytetä meillä turhaa, miksi olet tätä mieltä? Tietosuojalausunnossamme kerrotaan mihin käyttötarkoituksiin ja miten kauan säilytämme henkilötietoja.



Sopimussuhteen perusteella käsiteltäviä tietoja säilytetään lähtökohtaisesti sopimussuhteen voimassaoloajan tai niin kauan kuin Palveluiden toimittaminen edellyttää. Sopimussuhteen tai Palveluiden toimittamisen päättymisen jälkeen henkilö- ja välitystietoja säilytetään niin kauan kuin niille on tarvetta esimerkiksi keskeneräisten asioiden, laskutuksen, reklamaatioiden tai takuuaikojen puitteissa. Pääsääntöisesti tietojen säilytysaika on vähintään 3 vuotta sen vuoden päättymisestä, jolloin asiakassuhde on päättynyt.



 





  kirjoitti:



Koittakaapa muuten etsiä asiakastuen sivuilta tietoa GDPR:stä tai miten sen mukaisesti voisi/pitäisi pyytää tietojen poistoa. Ei löydy yhtikäs mitään. Tällaista toimintoa ei Telialla sallita, omia henkilötietoja ei saa pois,





 



Tietosuojalausunnossamme on myös mainittuna yhteystiedot, mihin voit olla yhteydessä, mikäli haluat käyttää oikeuttasi tulla unohdetuksi tai esimerkiksi vastustaa tietojen käsittelyä. Lisätietoa löydät tietosuojalausunnostamme otsakkeen "Mitä oikeuksia ja valintamahdollisuuksia sinulla on?" alta



 





kirjoitti:
Telian lähettämät roksapostiviestit ovat myös lainvastaisia. Niistä puuttuu linkki miten poistua tuolta laittomalta roksapostilistalta. Linkki Omateliaan ei ole sama asia eikä täytä lain vaatimusta.






Lakisääteisen viestinnän lisäksi voit saada palveluiden markkinointiin liittyvää viestintää, kuten suoramarkkinointia, markkinatutkimuksia sekä asiakastyytyväisyyskyselyitä ja -tutkimuksia. Näitä ei ole pakko vastaanottaa, vaan voit halutessasi kieltäytyä markkinointiviestinnästä, mikä kerrotaan Telian lähettämien markkinointiviestien yhteydessä. Tämän oikeuden toteuttamiseksi Telian lähettämissä markkinointisähköposteissa on mukana linkki Minun Telia -palveluun, jota kautta voit helposti peruuttaa antamansa markkinointisuostumuksen ja kieltää sähköisen suoramarkkinoinnin sekä muutoinkin hallinnoida tietojaan ja niiden käsittelyä meillä.



 


Vastaa