Skip to main content

Vanhan liittymän irtisanominen uuden liittymän tilauksen yhteydessä

  • 12. maaliskuuta 2025
  • 7 kommenttia
  • 105 katselukertaa

Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3

Olipa mukavaa, kun minulle soitettiin Telia Play sopimuksesta, kun se lähestyi loppua. Sai helposti uusittua sopimuksen mitä en voi viime vuoden sopimuksista sanoa. Kiitokset Veetille Tampereelta.

Tämä tämä jatko nyt ei tietysti enää kuulu tämän otsikon alle, mutta kirjoitan kuitenkin. Muutin vuoden alussa ja tein uuden nettisopimuksen. Tämä ihan ok, mutta minä olen maksanut kolme kuukautta nettikorttia mikä oli vanhassa modeemissa käytössä edellisessä asunnossa. Ei minulle ollut kukaan sanonut, kun tehtiin uusi erilainen nettisopimus, että minun olisi pitänyt irtisanoa erikseen vanha. Eikö se olisi normaalia, kun uusi tehdään niin vanha lopetetaan?! Olen ilmeisesti maksanut kolme kertaa 15.90€ ja siihen vielä kahden viikon irtisanomisaika. Tämä Veeti, joka soitti Telia Play sopimuksesta niin kysyi, että käytänkö sitä korttia? No en tietenkään, kun minulla ei enää sitä edes ole. Sai sitä ihmetellä todella suurta kk maksua. Siitä otinkin yhteyttä olisiko ollut tammikuussa, ja käytiin lasku läpi, mutta silloinkaan ei tullut ilmi tuo korttimaksu. Ajattelin vain, että pitää syödä vähemmän niin saa maksettua laskun. Nettimaksu kun nousi aika isosti edellisestä.

Muokkaus: Muokattu otsikon kuvausta ja siirretty aloitus Telia Play → Telian asiakkuuteen liittyviin keskusteluihin. //Petri

7 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1670 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
Hannele2022 kirjoitti:

Olipa mukavaa, kun minulle soitettiin Telia Play sopimuksesta, kun se lähestyi loppua. Sai helposti uusittua sopimuksen mitä en voi viime vuoden sopimuksista sanoa. Kiitokset Veetille Tampereelta.

Mukava kuulla, että sopimuksen jatkaminen sujui yksinkertaisesti. Näin sen kuuluisikin mennä! Haluatko kertoa tarkemmin millaisen sopimuksen valitsit?

 

Hannele2022 kirjoitti:

Tämä tämä jatko nyt ei tietysti enää kuulu tämän otsikon alle, mutta kirjoitan kuitenkin. Muutin vuoden alussa ja tein uuden nettisopimuksen. Tämä ihan ok, mutta minä olen maksanut kolme kuukautta nettikorttia mikä oli vanhassa modeemissa käytössä edellisessä asunnossa. Ei minulle ollut kukaan sanonut, kun tehtiin uusi erilainen nettisopimus, että minun olisi pitänyt irtisanoa erikseen vanha. Eikö se olisi normaalia, kun uusi tehdään niin vanha lopetetaan?! Olen ilmeisesti maksanut kolme kertaa 15.90€ ja siihen vielä kahden viikon irtisanomisaika. Tämä Veeti, joka soitti Telia Play sopimuksesta niin kysyi, että käytänkö sitä korttia? No en tietenkään, kun minulla ei enää sitä edes ole. Sai sitä ihmetellä todella suurta kk maksua. Siitä otinkin yhteyttä olisiko ollut tammikuussa, ja käytiin lasku läpi, mutta silloinkaan ei tullut ilmi tuo korttimaksu. Ajattelin vain, että pitää syödä vähemmän niin saa maksettua laskun. Nettimaksu kun nousi aika isosti edellisestä.

Hyvä, kun kerroit tästä sillä näinhän muuttoilmoituksen käsittelyn ei saisi mennä! Lähtökohtaisesti, jos uusi liittymä toteutetaan eri liittymänumerolla/tekniikalla kuin vanha liittymä, niin vanha liittymä jatkuu niin kauan kunnes se irtisanotaan.

Muuttoilmoituksen vastaanottavan asiakaspalvelijan tulisi tietenkin uuden liittymän avauksen yhteydessä varmistaa vanhan liittymän tarve. Joissain tapauksissa uuden kiinteän laajakaistan tilaava asiakas haluaa pitää nettikortin edelleen käytössä ja usein sen sopimusta voidaan päivittää uuden laajakaistan avauksen yhteydessä vastaamaan paremmin uutta käyttötarkoitusta. 

Kysyisin vielä tähän liittyen, että tilasitko uuden yhteyden verkkokauppamme vaio asiakaspalvelumme kautta (Yhteydenotto lomake/soitto/chat)? Saitko Veetin kanssa sovittua nettikortin irtisanomisesta? Jos olet jo aiemmin pyytänyt nettikortin irtisanomista uuden liittymän avauksen yhteydessä, mutta toimenpide on jäänyt meidän virheen vuoksi tekemättä, niin sinun kannattaa reklamoida tapahtuneesta virheestä. 


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • 677 kommenttia
  • 12. maaliskuuta 2025
KaPetri kirjoitti:

Mukava kuulla, että sopimuksen jatkaminen sujui yksinkertaisesti. Näin sen kuuluisikin mennä! Haluatko kertoa tarkemmin millaisen sopimuksen valitsit?

 

Hyvä, kun kerroit tästä sillä näinhän muuttoilmoituksen käsittelyn ei saisi mennä! Lähtökohtaisesti, jos uusi liittymä toteutetaan eri liittymänumerolla/tekniikalla kuin vanha liittymä, niin vanha liittymä jatkuu niin kauan kunnes se irtisanotaan.

Muuttoilmoituksen vastaanottavan asiakaspalvelijan tulisi tietenkin uuden liittymän avauksen yhteydessä varmistaa vanhan liittymän tarve. Joissain tapauksissa uuden kiinteän laajakaistan tilaava asiakas haluaa pitää nettikortin edelleen käytössä ja usein sen sopimusta voidaan päivittää uuden laajakaistan avauksen yhteydessä vastaamaan paremmin uutta käyttötarkoitusta. 

Kysyisin vielä tähän liittyen, että tilasitko uuden yhteyden verkkokauppamme vaio asiakaspalvelumme kautta (Yhteydenotto lomake/soitto/chat)? Saitko Veetin kanssa sovittua nettikortin irtisanomisesta? Jos olet jo aiemmin pyytänyt nettikortin irtisanomista uuden liittymän avauksen yhteydessä, mutta toimenpide on jäänyt meidän virheen vuoksi tekemättä, niin sinun kannattaa reklamoida tapahtuneesta virheestä. 

 

Telia Play jatkuu samanlaisena kuin tähänkin asti on ollut.

 

Tein uuden nettisopimuksen asiakaspalvelun kautta. 

Veeti kertoi hoitavansa nettikortin irtisanomisen. En minä tiennyt, enkä osannut edes kuvitella, että asiaa ei hoidettu siinä yhteydessä, kun muutin ja minulle tuli uusi modeemi ja uusi erilainen yhteys. Sinne se kortti jäi vanhaan modeemiin joka on jossakin hukka-nimisessä paikassa muuton jälkeen. En siis tiennyt, että minun olisi se pitänyt erikseen irtisanoa. Mielestäni asiakaspalvelun olisi pitänyt se hoitaa tai edes kertoa minulle asiasta, että se pitää irtisanoa erikseen. Se oli elämäni ensimmäinen nettikortti niin ei ollut tullut vastaan tuota irtisanomisjuttua. Mielestäni virhe on tapahtunut jo siinä, ettei minulle kerrottu, että se pitää irtisanoa.

 Veeti osasi kysyä sen tarpeesta, kun näki jostain, että se ei ole ollut käytössä.

 

--

muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 316 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025
Hannele2022 kirjoitti:

 

Tein uuden nettisopimuksen asiakaspalvelun kautta. 

Veeti kertoi hoitavansa nettikortin irtisanomisen. En minä tiennyt, enkä osannut edes kuvitella, että asiaa ei hoidettu siinä yhteydessä, kun muutin ja minulle tuli uusi modeemi ja uusi erilainen yhteys. Sinne se kortti jäi vanhaan modeemiin joka on jossakin hukka-nimisessä paikassa muuton jälkeen. En siis tiennyt, että minun olisi se pitänyt erikseen irtisanoa. Mielestäni asiakaspalvelun olisi pitänyt se hoitaa tai edes kertoa minulle asiasta, että se pitää irtisanoa erikseen. Se oli elämäni ensimmäinen nettikortti niin ei ollut tullut vastaan tuota irtisanomisjuttua. Mielestäni virhe on tapahtunut jo siinä, ettei minulle kerrottu, että se pitää irtisanoa.

 Veeti osasi kysyä sen tarpeesta, kun näki jostain, että se ei ole ollut käytössä.

 

--

muokkaus SonjaMelina: lyhennetty lainausta

Kyllä, olen samaa mieltä kanssasi että tuo irtisanomismenettely olisi pitänyt tilausvaiheessa käydä läpi. Tulethan kertomaan ketjuun, miten asia etenee jos teet asiasta reklamaation.


Hannele2022
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • 677 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

@SonjaMelina Jos haluaisin tehdä reklamaation, niin mitä kautta se tapahtuu? 


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderaattori
  • 316 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025
Hannele2022 kirjoitti:

@SonjaMelina Jos haluaisin tehdä reklamaation, niin mitä kautta se tapahtuu? 

Hyvä kysymys! Meille voit jättää reklamaation kaikissa asiakaspalvelukanavissamme, eli puhelimitse, Telia Kaupoissa, Minun Telian chatissa kirjautuneena ja yhteydenottolomakkeella. Kun tilanne on selvitetty, asiakaspalvelijamme kertoo perustelujen kera, kuinka asia voidaan ratkaista. Ehdottomasti suosittelen, että jättäisit tapauksesta reklamaation, sillä niiden avulla voidaan aidosti kehittää palveluamme.


  • Morsettaja
  • 20 kommenttia
  • 13. maaliskuuta 2025

No, nuo reklamaatiot ovat täysin hukkaan heitettyä aikaa. Teliassa chat henkilöt eivät osaa tai halua tehdä mitään, yhteydenottolomakkeisiin ei vastata, Telia kaupassa ei tiedetä mitään. Soittopyyntöihin ei vastata. Kuulostaa huijariyritykseltä, mutta on kuitenkin Telia. Onko edes Telia?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1670 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2025
SKalervo kirjoitti:

No, nuo reklamaatiot ovat täysin hukkaan heitettyä aikaa. Teliassa chat henkilöt eivät osaa tai halua tehdä mitään, yhteydenottolomakkeisiin ei vastata, Telia kaupassa ei tiedetä mitään. Soittopyyntöihin ei vastata. Kuulostaa huijariyritykseltä, mutta on kuitenkin Telia. Onko edes Telia?

Oikausuvaatimus, reklamaatio tai pyyntö virheenkorjauksesta, millä ikinä sitä haluaakaan kutsua ei koskaan ole hukkaan heitettyä aikaa. Palveluntarjoajalle virheestä ilmoittaminen on asiakkaan velvollisuus, sillä muutoin palveluntarjoaja ei ole välttämättä tietoinen kyseisestä virheestä.

Tietenkin jotkin virheet ovat sellaisia, mitkä palveluntarjoaja voi itse havaita ja korjata ilman, että asiakas koskaan tiedostaa kyseistä ongelmaa. Valitettavan moni tilaukseen liittyvä asia kuitenkin edelleen vaatii asiakkaan ilmoituksen.

Tämä ​@Hannele2022 kohdalla tapahtunut vanhan lajaakaista tilauksen virheellinen jatkuminen on ollut kuitenkin meidän moka, sillä muutoilmoituksen käsittelyn yhteydessä vanhan liittymäsopimuksen tila tulee aina varmistaa asiakkaalta. 

Olemme tässä toisessa ketjussa@SKalervo keskustelleet tarkemmin ilmoittamastasi ongelmasta koskien lahjakorttien viivästynyttä toimitusta. Vastaamme siihen ketjuun, kun saamme alkuviikosta vastauksia lahjakorttien toimituksen tilanteesta. 


Vastaa