Skip to main content



 



 



Uuden laitteen hankinta edessä ja mietit sopivaa maksutapaa sille? Telia Rahoitus on siihen kätevä ratkaisu. Voit hankkia uuden laitteen täysin korottomalla ja kuluttomalla rahoituksella; 12kk, 24kk tai jopa 36kk maksuajalla! Kerron tässä artikkelissa Rahoituksen pääperiaatteet, miten se toimii ja miten sillä maksaminen tapahtuu.



 



Rahoituksella onnistuu puhelimen, tabletin, tietokoneen, television, nettilaitteiden ja pelilaitteiden sekä kaikkien lisätarvikkeiden ostot. Rahoituksella voit hankkia laitteita ilman liittymäsopimusta, eli sinun ei tarvitse ennestään olla Telian liittymäasiakas, eikä liittymää tarvitse laitteen kylkeen hankkia. Tällä tavoin rahoituslaite eroaa esim. Laitesopimuksesta, jossa on aina liittymä mukana.



 



Ensimmäisestä laiteostosta sinulle avataan luottosopimus, joka tehdään Telia Financen kanssa. Luottotili avataan laiteoston yhteydessä. Laitteen voit hankkia joko verkkokaupasta tai Telia Kaupasta. Tällä yhdellä sopimuksella pärjäät jatkossakin, sillä kaikki Rahoituksella ostamasi laitteet laskutetaan samalla tilillä ja laskulla.



 



Rahoitussopimuksella ostetun laitteen voit maksaa pois kertamaksulla, tai jakaa maksut 12/24/36kk eriin. 36kk takaisinmaksu on huolettomin valinta, koska siinä kuukausierä on pienin, ja voit silti halutessasi maksaa minimisummaa suuremman summan ja näin lyhentää luoton kokonaissummaa. Laskutusrytmiä ei voi muuttaa kesken sopimuskautta, joten on hyvä miettiä heti alkuun takaisinmaksuaika itselleen sopivaksi.



 



Luottosopimus kun on kyseessä, niin muutama perusehto on olemassa:





  • Olet yli 18-vuotias


  • Sinulla on suomalainen henkilötunnus


  • Asut Suomessa


  • Luottotietosi ovat kunnossa




 



Sinulla on myös mahdollisuus vaihtaa uuteen tai hankkia toinen laite milloin tahansa, vaikka nykyisestä laitteesta olisikin vielä eriä maksamatta. Tällaisessa tilanteessa tulee kuitenkin tarkistaa, että luottorajaa on vielä käytettävissä. Rajaa voidaan tarvittaessa nostaa, ehtojen sen salliessa.



 



 



Luoton maksaminen



 



Saat joka kuukausi laskun, jota voit lyhentää laskussa merkityn minimisumman verran, laskutettua suuremmalla summalla, tai maksaa koko luoton kerralla pois ilman lisäkustannuksia.

Ensimmäinen laskusi lähetetään sinulle postitse, jonka jälkeen voit jatkaa joko paperilaskulla (paperilaskuveloitus 3,90 € / lasku tai voimassa olevan hinnaston mukaan), aktivoida maksuttoman sähköisen laskutuksen; sähköpostilaskun tai eLaskun. Laskutusrytmi on kaikilla asiakkailla sama eli laskut lähtevät kerran kuukaudessa kuun puolivälissä, jolloin maksun eräpäiväksi tulee kuun vaihde.



 



Rahoituksen tiedot kirjautumalla telia.fi -sivustolle



 



Rahoituksen tietoihin pääset Liittymäni ja palveluni -osiosta 







 





 



Tapahtumat



 



Tästä näet ja halutessasi voit tulostaa viimeisimmät maksutapahtumasi ja laskun tiedot (päiväys, eräpäivä, maksettavan summan vähimmäismäärä, luoton kokonaismäärän sekä luottorajasi). Voit myös tarkastella vanhempia laskuja.



 





 



Yhteenveto



 



Täältä näet luottosi kokonaismäärän, luottorajan sekä vastaanotettujen maksujen tiedot.



 





Henkilötiedot



 



Osoitteesi sekä nimitiedot saamme suoraan väestörekisterikeskuksesta, mutta jos sinulla on tietojenluovutuskielto päällä voit muutokset ilmoittaa suoraan asiakaspalveluumme.



Sähköpostiosoitteesi pääset itse vaihtamaan ja tallentamaan.



 





 



Hallinnoi asetuksia



 



Jos haluat saada laskut sähköpostitse, sinun pitää vahvistaa sähköpostiosoitteesi. Jos haluat valita e-laskun, tilaa se omasta verkkopankistasi ensimmäisen laskun saatuasi.





  1. Valitse laskuttajaksi Telia Finance (aihe: Telia Rahoitus).


  2. E-laskun yksilöintitunnus on henkilötunnuksesi.




 



Tilin lopetus



 



Voit lopettaa luottotilisi kun olet maksanut luoton kokonaan loppuun, eli tilisi saldo on nolla. Jos sinulla on vielä luottoa jäljellä, täytyy sinun maksaa loput luotostasi ennen kuin tili voidaan sulkea.



 



Voit myös halutessasi pyytää sopimuksen irtisanomista vapaamuotoinen kirjallinen irtisanominen, jonka voit lähettää postitse osoitteella:



 



Telia Finland Oyj



PL 0400



65101 Vaasa



 



Ilmoituksen voit kirjoittaa vapaamuotoisesti, kunhan siitä ilmenee henkilötietosi (henkilötunnus tai asiakasnumero) sekä allekirjoituksesi. Irtisanomisaika on yksi kuukausi ja sulkemisesta ei lähetetä erillistä vahvistusta.



 





Upgrade



 



Telia Upgrade-ohjelman uusmyynti on lopetettu 1.10.2018. Telia Upgradessa laite on hankittu Upgrade-ohjelmaan kuuluvasta laitevalikoimasta 24 kk-sopimuksella ja laite on ollut mahdollista vaihtaa uuteen maksettuaan siitä 12 kk erät. Vanhat sopimukset pysyvät edelleen voimassa sopimuskauden loppuun ja ne näkyvät tässä kohdassa. Upgrade-laitteet on mahdollista vaihtaa uuteen nykyisten ehtojen mukaan.



 





Apua-osio



 





  • Tietoja Rahoituksesta


  • Asiakaspalvelun yhteystiedot


  • Rahoituksesta usein kysytyt kysymykset ja vastaukset




 



Mikä on Rahoituksessa mielestäsi se paras juttu? 



 



Lue myös



 



Telia Rahoitus Q&A
Telia Pay -sovellus



Turvapaketti Premium



Laitevakuutus



 



 



 

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa