Hei! Taloudessamme on käytössä yksi pöytäkone ja kaksi kannettavaa tietokonetta. Pöytäkoneessa Win XP, kannettavissa Vista ja Win 7. Käytössäni on SpeedStream 5100 modeemi sekä Philips SNB5600 WLAN-tukiasema. Pöytäkoneessani on vain verkkokortti joten kytken sen kaapelilla joko suoraan SpeedStream-modeemiin tai Philipsin WLAN-tukiasemaan. Kannettavissa on sekä WLAN- että verkkokortti.
Pöytäkoneeni internet-yhteys toimii, oli kone sitten kytketty Philipsiin tai SpeedStreamiin. Joten nettiyhteyteni toimii teiltä (Sonera) tänne ja täältä sinne (myös modeemien kaikki valot palavat). Kannettavilla pääsen nettiin WLANin kautta langattomasti tai kytkemällä koneet kaapelilla Philipsiin.
En kuitenkaan pääse nettiin jos kytken kannettavat suoraan SpeedStreamin modeemiin. Koneet herjaavat että DNS-palvelimeen ei saada yhteyttä. Internet-yhteyteni siis toimii pöytäkoneella kun kone on kytketty suoraan SpeedStreamiin. Samanlainen kytkentä kannettavan ja SpeedStreamin välillä ei kuitenkaan toimi.
Olen yrittänyt ratkaista ongelmaa selaamalla netin sivuja yms. Telewellin sivuilta löysin erään ohjeen jonka mukaan modeemin valojen palaessa palveluntarjoajalla on jäänyt ARP-tauluun osoite jumiin jolloin pyyntö ARP-taulujen tyhjennyksestä palveluntarjoajalle riittäisi.
Olisiko mahdollista saada nuo ARP-taulut tyhjennettyä, jolloin selviäisi että häviääkö vika?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.