Joulukuussa 2025 hankin kaksi teliaplay boxia, toinen alakerrassa ja toinen yläkerrassa. Nyt ilmennyt semmoista, että tulee television näyttöön ilmoitus maksimimäärästä streemejä (1 kpl), jota voi katsoa. Totesin, että jollain ihmeellä oli sitten molemmissa boxeissa sama käyttäjätunnus eli sama sähköpostiosoite. Täysin ymmärrettävää, ettei voi katsoa ohjelmia kahdella boxilla, jos televisiot ja boxit sijaitsevat eri kerroksissa. Yläkerran boxissa on ollut muutakin ongelmaa. Parhaat vinkit, joita olen saanut, ovat tasoa “vie se boxi yläkerrasta alakertaan ja vaihda se, jos siinä alakerran boxissa ei ole tämmöistä ongelmaa”. Ainoa ongelma on se, että olen naimisissa ja vaimo katsoo alakerran boxista omia suosikkejaan.
Lyhyen käyttöajan ja useampien soittojen aikana olen löytänyt tavan tehdä “tehdasasetusten palautus” tähän onnettomaan yläkerran boxiin. 2025-04-07 tein jälleen saman ja systeemi aloitti kaiken alusta. Ongelmana oli se, että television kaukosäädin toimi ja ohjasi jopa telian systeemiä, pääsin teliassa niin pitkälle, että oli mahdollisuus hyväksyä kaukosäätimeksi telian kapula. Tuli vain ilmoitus teknisestä ongelmasta ja “yritä myöhemmin uudelleen”. Telian kaukosäädin ei vain toiminut. Muistoista palasi ajatus, että joskus aiemmin epäilin telian kapulan paristoja, irroitin paristot ja laitoin takaisin samat samoihin kohtiin, ja katso ihmettä: telian kapula alkoi toimia, eli telian kaukosäädin tarvitsee myös ns. buuttauksen, että alkaa toimia.
Todella huippuunsa viritettyä tekniikkaa.
Vielä lopuksi: Minä sitten vihaan digitalisaatiota, sen keksijää ja käyttäjiä. Älkää itkekö rahojenne perään, koska niiden häviäminen johtuu tästä digitalisaation huippuun viritetystä teknisestä tasosta. Microsoft ja muut digikeksijät ovat löytäneet ilmaiset testaajat huipputuotteilleen, rahaa kuluu ainoastaan kuluttajilta ja heidän tileiltään.