Skip to main content
Kysymys

kaksi boxia ja satunnaisesti sama käyttäjä vaihtuu molempiin

  • 8. huhtikuuta 2025
  • 16 kommenttia
  • 201 katselukertaa

Joulukuussa 2025 hankin kaksi teliaplay boxia, toinen alakerrassa ja toinen yläkerrassa. Nyt ilmennyt semmoista, että tulee television näyttöön ilmoitus maksimimäärästä streemejä (1 kpl), jota voi katsoa. Totesin, että jollain ihmeellä oli sitten molemmissa boxeissa sama käyttäjätunnus eli sama sähköpostiosoite. Täysin ymmärrettävää, ettei voi katsoa ohjelmia kahdella boxilla, jos televisiot ja boxit sijaitsevat eri kerroksissa. Yläkerran boxissa on ollut muutakin ongelmaa. Parhaat vinkit, joita olen saanut, ovat tasoa “vie se boxi yläkerrasta alakertaan ja vaihda se, jos siinä alakerran boxissa ei ole tämmöistä ongelmaa”. Ainoa ongelma on se, että olen naimisissa ja vaimo katsoo alakerran boxista omia suosikkejaan.

Lyhyen käyttöajan ja useampien soittojen aikana olen löytänyt tavan tehdä “tehdasasetusten palautus” tähän onnettomaan yläkerran boxiin. 2025-04-07 tein jälleen saman ja systeemi aloitti kaiken alusta. Ongelmana oli se, että television kaukosäädin toimi ja ohjasi jopa telian systeemiä, pääsin teliassa niin pitkälle, että oli mahdollisuus hyväksyä kaukosäätimeksi telian kapula. Tuli vain ilmoitus teknisestä ongelmasta ja “yritä myöhemmin uudelleen”. Telian kaukosäädin ei vain toiminut. Muistoista palasi ajatus, että joskus aiemmin epäilin telian kapulan paristoja, irroitin paristot ja laitoin takaisin samat samoihin kohtiin, ja katso ihmettä: telian kapula alkoi toimia, eli telian kaukosäädin tarvitsee myös ns. buuttauksen, että alkaa toimia.

Todella huippuunsa viritettyä tekniikkaa.

Vielä lopuksi: Minä sitten vihaan digitalisaatiota, sen keksijää ja käyttäjiä. Älkää itkekö rahojenne perään, koska niiden häviäminen johtuu tästä digitalisaation huippuun viritetystä teknisestä tasosta. Microsoft ja muut digikeksijät ovat löytäneet ilmaiset testaajat huipputuotteilleen, rahaa kuluu ainoastaan kuluttajilta ja heidän tileiltään.

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 8. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Joulukuussa 2025 hankin kaksi teliaplay boxia, toinen alakerrassa ja toinen yläkerrassa. Nyt ilmennyt semmoista, että tulee television näyttöön ilmoitus maksimimäärästä streemejä (1 kpl), jota voi katsoa. Totesin, että jollain ihmeellä oli sitten molemmissa boxeissa sama käyttäjätunnus eli sama sähköpostiosoite.

Kuulostaapa omituiselta, että molemmissa laitteissa olisi itsestään aktivoitunut sama käyttäjätunnus. 🤔 Vai käytättekö molemmissa digibokseissa kahta käyttäjätunnusta, jolloin toiseen laitteista olisi vahingossa saattanut jäädä sama käyttäjä aktiiviseksi?

Vielä_asiakas kirjoitti:

Yläkerran boxissa on ollut muutakin ongelmaa. Parhaat vinkit, joita olen saanut, ovat tasoa “vie se boxi yläkerrasta alakertaan ja vaihda se, jos siinä alakerran boxissa ei ole tämmöistä ongelmaa”. Ainoa ongelma on se, että olen naimisissa ja vaimo katsoo alakerran boxista omia suosikkejaan.

Lyhyen käyttöajan ja useampien soittojen aikana olen löytänyt tavan tehdä “tehdasasetusten palautus” tähän onnettomaan yläkerran boxiin. 2025-04-07 tein jälleen saman ja systeemi aloitti kaiken alusta. Ongelmana oli se, että television kaukosäädin toimi ja ohjasi jopa telian systeemiä, pääsin teliassa niin pitkälle, että oli mahdollisuus hyväksyä kaukosäätimeksi telian kapula. Tuli vain ilmoitus teknisestä ongelmasta ja “yritä myöhemmin uudelleen”. Telian kaukosäädin ei vain toiminut. Muistoista palasi ajatus, että joskus aiemmin epäilin telian kapulan paristoja, irroitin paristot ja laitoin takaisin samat samoihin kohtiin, ja katso ihmettä: telian kapula alkoi toimia, eli telian kaukosäädin tarvitsee myös ns. buuttauksen, että alkaa toimia.

Millaista ongelmaa yläkerran digiboksissa on ollut? Ja hienoa kuulla, että sait kaukosäätimen toimintaan! 


erilaiset viat tässä yläkerran boxissa: 

  • jos tv-oppaan kello on eri ajassa kuin Suomen yleinen aika, niin eri kanaville ei tahdo päästä, täytyy scrollata sitä kelloa esim. “eilen joku aika - tänään oikea aika”, silloin voi vaihtaa kanavaa
  • käytössä erilaisia suoratoistoja kuten netflix, ruutu+, katsomoplus, discovery(nykyään max), allente, etc. - ilmeisesti aivan liian monta pakettia, suosittelivat silloin hankintavaiheessa, että ottaisin nuokin telian kautta eli tulee säästöä, nämä nyt toimii ja ei toimi; alakerran laitteessa toimii, paitsi eilen kun oli sama vika kuin yläkerrassa
  • jos haluan katsoa jääkiekkoa, niin pitää laittaa laitetta lämpenemään jo klo 17.00, että vikojen kohdatessa voi vielä yrittää saada tehdasasetusten kautta laitteen uskomaan
  • edellä mainittua vikaa oli myös jo Elisan valokuituyhteydessä, kun heidän boksia piti bootata useamman kerran vuorokaudessa jotta nettiyhteydet pelaa muutoinkin, Elisan porukka moitti minun reitittimiä useamman kerran, mutta tämä Telian 5G-purkki on liitetty samoihin reitittimiin ja kaikki pelaa, paitsi tuo yläkerran teliaboksi, nettiyhteydet toimii yllättävän hyvin
  • Kaukosäätimestä johtuu ilmeisesti hyvin moni näistä ongelmista, kehottavat telialla soitto helppiin, mutta miksi minä maksaisin siitä, että alan testata jonkun yrityksen laitteita, tamperelaisessa teliakaupassa myyjä kysyi 200€ maksua, jotta lähtisi meille asentamaan laitteita.
  • yksi vaihe on vielä tekemättä: talon buuttaus; kaikki yhteyselektroniikka ulos tavaranmyyjille ja aloitetaan talon katon antenniharavan kautta katsoa televisiota, canceloidaan ja woketaan elämään

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 8. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

erilaiset viat tässä yläkerran boxissa: 

  • käytössä erilaisia suoratoistoja kuten netflix, ruutu+, katsomoplus, discovery(nykyään max), allente, etc. - ilmeisesti aivan liian monta pakettia, suosittelivat silloin hankintavaiheessa, että ottaisin nuokin telian kautta eli tulee säästöä, nämä nyt toimii ja ei toimi; alakerran laitteessa toimii, paitsi eilen kun oli sama vika kuin yläkerrassa
  • jos haluan katsoa jääkiekkoa, niin pitää laittaa laitetta lämpenemään jo klo 17.00, että vikojen kohdatessa voi vielä yrittää saada tehdasasetusten kautta laitteen uskomaan

Varmistaisin vielä, että oletko päässyt asioimaan teknisen asiakaspalvelumme kanssa tuota digiboksia koskien? Kuulostaisi nyt siltä, että vika saattaisi olla itse laitteessa, jos joudut usein nollaamaan digiboksin, jotta se toimii.

Vielä_asiakas kirjoitti:

erilaiset viat tässä yläkerran boxissa: 

  • edellä mainittua vikaa oli myös jo Elisan valokuituyhteydessä, kun heidän boksia piti bootata useamman kerran vuorokaudessa jotta nettiyhteydet pelaa muutoinkin, Elisan porukka moitti minun reitittimiä useamman kerran, mutta tämä Telian 5G-purkki on liitetty samoihin reitittimiin ja kaikki pelaa, paitsi tuo yläkerran teliaboksi, nettiyhteydet toimii yllättävän hyvin
  • Kaukosäätimestä johtuu ilmeisesti hyvin moni näistä ongelmista, kehottavat telialla soitto helppiin, mutta miksi minä maksaisin siitä, että alan testata jonkun yrityksen laitteita, tamperelaisessa teliakaupassa myyjä kysyi 200€ maksua, jotta lähtisi meille asentamaan laitteita.

Onko yläkerran digiboksi langattomasti verkossa? Mieleeni juolahti nyt myös, että voiko ongelmat johtua huonosta verkkoyhteydestä? Oletko kokeillut käyttää laitetta lähellä reititintä? Kaukosäätimen suhteen suosittelen kurkkaamaan tekemäni artikkelin, jossa perehdytään sen toimintoihin. Lisäksi artikkelista löytyvän linkin takaa pääset asiakastukisivustolle, jossa on monia ohjeita erilaisiin ongelmatilanteisiin.


Olen kerran ohjattu teknisen tuen juttusille, ja silloin keskustelut loppui siihen, että tekninen tuki sanoi, että Allenten ei pidä kuuluakaan teliaboxiin. Joka kerta kun teen tehdasasetus-palautuksen, niin siinä käynnistysvaiheessa systeemi kyselee mitkä ohjelmat/systeemit ladataan ja kyllä siinä listassa on merkki myös tuon Allenten kohdalla. Ei tekninen tukihenkilö oikein edes tuntenut tätä Allentea.

Molemmat boxit ovat langallisesti yhteydessä, jopa langaton yhteys on aivan riittävän hyvä. Vaikuttaa siltä, että jos on tehty oikein sivustoa, jossa on monia ohjeita moniin ongelmiin, niin vaikuttaa hyvältä, että ette ole suunnittelemassa autoja tai lentokoneita. Vielä asiakas, Elisan väki halusi viimeisen yhteydenoton aikana, että saavat vielä yrittää kerran. Eli kerta on vielä käytettävissä. Tämä nykyinen tehdasasetusyritys on teidän viimeinen yritys. Jopa golfaaminenkin jo vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 8. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Joulukuussa 2025 hankin kaksi teliaplay boxia, toinen alakerrassa ja toinen yläkerrassa. Nyt ilmennyt semmoista, että tulee television näyttöön ilmoitus maksimimäärästä streemejä (1 kpl), jota voi katsoa. Totesin, että jollain ihmeellä oli sitten molemmissa boxeissa sama käyttäjätunnus eli sama sähköpostiosoite. Täysin ymmärrettävää, ettei voi katsoa ohjelmia kahdella boxilla, jos televisiot ja boxit sijaitsevat eri kerroksissa. Yläkerran boxissa on ollut muutakin ongelmaa. Parhaat vinkit, joita olen saanut, ovat tasoa “vie se boxi yläkerrasta alakertaan ja vaihda se, jos siinä alakerran boxissa ei ole tämmöistä ongelmaa”. Ainoa ongelma on se, että olen naimisissa ja vaimo katsoo alakerran boxista omia suosikkejaan.

Sama käyttäjätili voi olla yhtäaikaisesti vain yhdessä boksissa käytössä. Samalla tunnuksella voi katsella sisältöjä esimerkiksi puhelimen tai tabletin kautta, kun boksia käytetään. Mutta emme tarjoa virallista tukea kahden boksin samanaikaiselle käytölle yhdellä käyttäjätilillä. Jotta voit katsella lähetystä molempien boksien kautta samanaikaisesti tulee molempiin bokseihin kirjautua omalla erillisellä käyttäjätunnuksella. Voit käyttäjätunnukset ja tilauksen tilanteen varmistaa  asiakaspalvelumme kautta. Tilien salasanaa voit hallinnoida sivustolla https://www.teliaplay.fi/ kohdasta Oma tili → Tili ja kirjautuminen.

Vielä_asiakas kirjoitti:

Lyhyen käyttöajan ja useampien soittojen aikana olen löytänyt tavan tehdä “tehdasasetusten palautus” tähän onnettomaan yläkerran boxiin. 2025-04-07 tein jälleen saman ja systeemi aloitti kaiken alusta. Ongelmana oli se, että television kaukosäädin toimi ja ohjasi jopa telian systeemiä, pääsin teliassa niin pitkälle, että oli mahdollisuus hyväksyä kaukosäätimeksi telian kapula. Tuli vain ilmoitus teknisestä ongelmasta ja “yritä myöhemmin uudelleen”. Telian kaukosäädin ei vain toiminut. Muistoista palasi ajatus, että joskus aiemmin epäilin telian kapulan paristoja, irroitin paristot ja laitoin takaisin samat samoihin kohtiin, ja katso ihmettä: telian kapula alkoi toimia, eli telian kaukosäädin tarvitsee myös ns. buuttauksen, että alkaa toimia.

Todella huippuunsa viritettyä tekniikkaa.

Vielä lopuksi: Minä sitten vihaan digitalisaatiota, sen keksijää ja käyttäjiä. Älkää itkekö rahojenne perään, koska niiden häviäminen johtuu tästä digitalisaation huippuun viritetystä teknisestä tasosta. Microsoft ja muut digikeksijät ovat löytäneet ilmaiset testaajat huipputuotteilleen, rahaa kuluu ainoastaan kuluttajilta ja heidän tileiltään.

Kaukosäätimen ongelmatilanteissa usein auttaa kaukosäätimen nollaus ja uudelleenparitus

Digitaalisaation edistyminen on tuonut helpotusta moneen asiaan, mutta vastapainoksi se on tuonut satunnaisia digipalveluiden ja tuotteiden ongelmatilanteita. Tottakai jokainen meistä tekee kuluttajana omat ratkaisunsa mistä ja millaista ostaa, jos ostaa ollenkaan. Mielellämme otamme palveluihimme ja laitteisiimme liittyen palautteita vastaan, ja siten niiden pohjalta pyrimme parantamaan palveluitamme.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 8. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Olen kerran ohjattu teknisen tuen juttusille, ja silloin keskustelut loppui siihen, että tekninen tuki sanoi, että Allenten ei pidä kuuluakaan teliaboxiin. Joka kerta kun teen tehdasasetus-palautuksen, niin siinä käynnistysvaiheessa systeemi kyselee mitkä ohjelmat/systeemit ladataan ja kyllä siinä listassa on merkki myös tuon Allenten kohdalla. Ei tekninen tukihenkilö oikein edes tuntenut tätä Allentea.

Molemmat boxit ovat langallisesti yhteydessä, jopa langaton yhteys on aivan riittävän hyvä. Vaikuttaa siltä, että jos on tehty oikein sivustoa, jossa on monia ohjeita moniin ongelmiin, niin vaikuttaa hyvältä, että ette ole suunnittelemassa autoja tai lentokoneita. Vielä asiakas, Elisan väki halusi viimeisen yhteydenoton aikana, että saavat vielä yrittää kerran. Eli kerta on vielä käytettävissä. Tämä nykyinen tehdasasetusyritys on teidän viimeinen yritys. Jopa golfaaminenkin jo vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.

Allenten tarjoama palvelu vaikuttaa olevan hyvin samanlainen kuin meidän tarjoama palvelu. Allenten sovellus voi löytyä meidän boksilta, jos heidän sovellus on saanut hyväksynnän Google Play kaupasta Android bokseille. 

Kieltämättä useita outoja ominaisuuksia, viilausta vaativia toiminteita ja oikeita vikoja löytyy nykyisestä Telia Play palvelusta tällä DV8919 boksilla. Useita toimintoja on korjattu ja edelleen jatkamme palvelun kehittämistä. Kokeilethan vielä aiemmassa viestissäni ohjeistamia toimenpiteitä, sillä ongelma voi korjaantua käyttäjätiliä muuttamalla. 


2025-04-08 valmistuin katsomaan jokerien peliä mtv-katsomosta. Laitoin yläkerran tv:n päälle ja hämmästyin kun taas television oma kaukosäädin ohjasi tätä telian boxia, tv-oppaan aika piti scrollata taas eilispäivästä tämän päivän noin klo 17.15 kohtaan, sitten tv:n kapulalla pääsi katsomaan tilitietoja ja siellä oli edelleen se eilinen käyttäjätieto, jonka syötin.

Telian kapula ei vain toiminut, joten taas paristot ulos ja sitten takaisin, tv:n sulkeminen ja käynnistys ja sitten telian kapulalla saattoi ohjata.

Näyttää siltä, että otteluun valmistautumiseen tarvitaan ainoastaan noin 20 minuuttia, ja ei tarvitse niin mahdottomasti haukkua teliaa.

Mahtaisiko Telialta löytyä joitain toisia kaukosäätimiä, joita voi kokeilla, jolloin valmistautumisaikaa voisi saada lyhemmäksi.

Tässä vastauksessanne mainitset boxin DV8919, jossa olette havainneet vikoja ja virheitä - mikä on se boxi, jossa on vähiten vikoja ja virheitä, minulle kyllä kelpaisi vanhempikin boxi, jos se vain toimii.

Olen elänyt sitäkin aikaa, jolloin radio piti laittaa päälle ja noin 1-2 minuuttia myöhemmin alkoi ääni kuulua, mutta aina se ääni tuli. Samoin myöhemmällä ajalla oli pankkikirja perstaskussa ja konttorissa tuttu rouva tiskin takana, sai tallettaa ja nostaa, ei vaaraa rahojen menettämisestä.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 8. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

2025-04-08 valmistuin katsomaan jokerien peliä mtv-katsomosta. Laitoin yläkerran tv:n päälle ja hämmästyin kun taas television oma kaukosäädin ohjasi tätä telian boxia, tv-oppaan aika piti scrollata taas eilispäivästä tämän päivän noin klo 17.15 kohtaan, sitten tv:n kapulalla pääsi katsomaan tilitietoja ja siellä oli edelleen se eilinen käyttäjätieto, jonka syötin.

Telian kapula ei vain toiminut, joten taas paristot ulos ja sitten takaisin, tv:n sulkeminen ja käynnistys ja sitten telian kapulalla saattoi ohjata.

Suosittelen tässä tilanteessa poiskytkemään television sekä boksin asetusvalikkojen kautta HDMI-CEC toiminteen. Lisäksi boksin kaukosäädin tulee resetoita ja parittaa boksiin. 

Boksin kaukosäädin palautetaan tehdasasetuksille painamalla Koti- ja Mykistys-painikkeita samanaikaisesti kolmen sekunnin ajan. Kaukosäätimen valo vilkkuu neljä kertaa punaisena, kun resetointi on ok. 

kaukosäätimen resetoinnin jälkeen paina digiboksin Reset-painiketta (Reset-painike löytyy boksin oikeasta laidasta USB-porttien välissä). Paina kaukosäätimellä mitä tahansa painiketta ja odota noin 30 sekunnin ajan. Jos resetointi ja linkitys onnistui, niin kaukosäätimen valon tulisi välkähtää vihreänä painalluksen yhteydessä. 

 

Vielä_asiakas kirjoitti:

Mahtaisiko Telialta löytyä joitain toisia kaukosäätimiä, joita voi kokeilla, jolloin valmistautumisaikaa voisi saada lyhemmäksi.

Tässä vastauksessanne mainitset boxin DV8919, jossa olette havainneet vikoja ja virheitä - mikä on se boxi, jossa on vähiten vikoja ja virheitä, minulle kyllä kelpaisi vanhempikin boxi, jos se vain toimii.

Olen elänyt sitäkin aikaa, jolloin radio piti laittaa päälle ja noin 1-2 minuuttia myöhemmin alkoi ääni kuulua, mutta aina se ääni tuli. Samoin myöhemmällä ajalla oli pankkikirja perstaskussa ja konttorissa tuttu rouva tiskin takana, sai tallettaa ja nostaa, ei vaaraa rahojen menettämisestä.

Muita kaukosäätimiä emme tällä hetkellä tue ja tämä on ainoa malli jota toistaiseksi toimitamme. Uskon, että tällä HDMI CEC poiskytkennällä ja kaukosäätimen reset + linkitys ongelma saadaan kuntoon. 


en nyt sitten varmaan koske kapuloihin tai televisioon tai kaapeleihin, minulla näkyy ottelu televisiosta, ja tämä on se yläkerran tv.

Palataan näihin työtä tieteelle -hommiin myöhemmässä vaiheessa.


  • Savumerkittäjä
  • 11. huhtikuuta 2025

Nyt sitten 10.4.2025 aloitin taas kaukosäätimen asentamisen ja se toimi sitten illan. 11.4.2025 aamuyöllä NHL-pelien alkuhetkillä ei käynnistänyt televisiota ja käytin sitten samsungin omaa kapulaa ja heräsihän se tv. Kävin sitten päivällä teliakaupassa Lielahdessa molempien teliaplay-boksien kanssa ja myyjä sitten laittoi kaupan televisioon kiinni ja sanoi, ettähän toteaa, että laitteisto toimii ok. Hänellä oli tarjous 50 €:n peruutusmaksulla /laite voin perua kaupan. Päätin palauttaa sen laitteen, joka ei toimi meillä yläkerran televisiossa ja pidän vielä alakerran boxin sen aikaa, että saan sovittua Elisan valokuitupuolen kanssa siitä, että aloittavat “aikuisen oikeasti” ratkomaan tätä valokuituongelmaa. Eihän se matka teliakaupasta Elisakauppaan ole kuin 30 metriä. Kävin jo kertomassa aiheesta ja testaaminen alkaa, ja lupasivat, että mahdollisesta toimimattomuudesta johtuen korvaavat sitten näitä kustannuksia.

Sekin vielä sieppaa, että Telian laskussa on veloituksia siitä, kun olen soittanut sinne asiakaspalveluun, josta olen saanut aivan typeriä ohjeita.

Digitalisaatio on syvältä.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 11. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Nyt sitten 10.4.2025 aloitin taas kaukosäätimen asentamisen ja se toimi sitten illan. 11.4.2025 aamuyöllä NHL-pelien alkuhetkillä ei käynnistänyt televisiota ja käytin sitten samsungin omaa kapulaa ja heräsihän se tv.

Teitkö tuolloin 10.4 boksille ja televisiolle HDMI-CEC toiminteen poiskytkennän? Resetoinnin ja uudelleenlinkityksen jälkeen kävitkö kytkemässä boksin asetuksista “Ohjaa kaukosäätimellä TV:tä” toiminteen päälle? 

 

Vielä_asiakas kirjoitti:

Kävin sitten päivällä teliakaupassa Lielahdessa molempien teliaplay-boksien kanssa ja myyjä sitten laittoi kaupan televisioon kiinni ja sanoi, ettähän toteaa, että laitteisto toimii ok. Hänellä oli tarjous 50 €:n peruutusmaksulla /laite voin perua kaupan. Päätin palauttaa sen laitteen, joka ei toimi meillä yläkerran televisiossa ja pidän vielä alakerran boxin sen aikaa, että saan sovittua Elisan valokuitupuolen kanssa siitä, että aloittavat “aikuisen oikeasti” ratkomaan tätä valokuituongelmaa. Eihän se matka teliakaupasta Elisakauppaan ole kuin 30 metriä. Kävin jo kertomassa aiheesta ja testaaminen alkaa, ja lupasivat, että mahdollisesta toimimattomuudesta johtuen korvaavat sitten näitä kustannuksia.

Sekin vielä sieppaa, että Telian laskussa on veloituksia siitä, kun olen soittanut sinne asiakaspalveluun, josta olen saanut aivan typeriä ohjeita.

Digitalisaatio on syvältä.

Hyvä, että laitteisto tuli testattua ja sait purettua odotuksiasi vastaamattoman palvelun 50€ maksua vastaan. Kaukosäätimen kanssa havaitun ongelman juurisyy todennäköisesti jää tällä kertaa mysteeriksi. Olitko muuten missään vaiheessa vaihtanut ylä- ja alakerran bokseja päittäin? Näin olisi varmasti saatu tärkeää tietoa johtuiko ongelma mahdollisesti boksista, kaukosäätimestä vai yläkerran TV:n asetuksista. 

Palveluntarjoajasta johtuvia ongelmia voidaan kompensoida tulevassa laskutuksessa, jos palveluntarjoaja ei kykene korjaamaan ongelmaa kohtuullisessa ajassa. Ongelman juurisyy on kuitenkin johduttava palvelusta, jotta hyvitys voidaan myöntää. Väittäisin, että laajakaistan vianselvitys on helpompaa kuin kaukosäätimen ajoittaisen toimimattomuuden. Tai ainakin palveluntarjoajan osuuden tarkistaminen on helpompaa. 

Asiakaspalveluumme soitto on hinnoiteltu maksamaan liittymähinnaston mukaisen paikallisverkkomaksun tai matkapuhelinmaksun. Näitä kuluja voimme tietyissä tilanteissa hyvittää, jos soitto on liittynyt palveluntarjoajan virheestä johtuvan ongelman ilmoittamiseen. 


  • Savumerkittäjä
  • 11. huhtikuuta 2025

Useamman kerran yritin laittaa sen ohjaa kaukosäätimellä TV:tä, mutta joka ainoa kerta tuli ilmoitus teknisestä viasta, sekä yritä myöhemmin.

En ole missään vaiheessa vaihtanut bokseja päittäin, riittää, että minun hermot menevät ja lopultahan ne menivät. Minulla on tarve saada yöaikaan tuijotella vaikka televisiota ja odotella lääkkeiden vaikutusta, joten yöaikaiset häiriöt eivät ainoastaan häiritse minua vaan myös puolisoa, hänen mielestä kiroilut eivät oikein ole hyviä herättäjiä.

Teillä on varmastikin ISO 9000 järjestelmä, jossa voidaan määritellä toiminnan taso, ilmeisesti teillä on riittänyt 50%:n onnistuminen.

Se 5G purkki vaikutti lupaavalta, siitä voin antaa tunnustusta, mutta muutoin digitalisaation onnistuminen ei niin kovin hyvin ole mennyt.

Ei siinä mitään hyvää ole, että asiakas joutuu testaamaan laitteita ja sitten joutuu vielä maksamaan kaupan purusta.

Kovasti tämä myyjäkin vakuutteli, että Telian laitteet asiakkaille eivät ole ns. tehdaskorjattuja, vaan olen kyllä törmännyt näihinkin versioihin.

Laitan tähän vielä muistin virkistykseksi ​@KaPetri  kirjoitusta; “ Kieltämättä useita outoja ominaisuuksia, viilausta vaativia toiminteita ja oikeita vikoja löytyy nykyisestä Telia Play palvelusta tällä DV8919 boksilla. Useita toimintoja on korjattu ja edelleen jatkamme palvelun kehittämistä”. Eli töitä vielä riittää.

 

--

Muokkaus: Lisätty tägäys. //Sakumik


Lauantaina 12.4.2025 otin alakerran boxin ja laitoin semmoisenaan yläkerran televisioon kiinni, kyseli siinä joitain normaaleja kysymyksiä ja ohjaaminen alkoi ihan ok. Annoin olla jonkun aikaa päällä ja vaihtelin kanavia ja sovelluksia, toimi ok. Sammutin boxin ja muutaman hetken kuluttua laitteisto taas päälle ja kaikki ok.

Palautin boxin alakertaan, koska vaimon oppinut boxin käytön helpommin minun ei tarvitse olla henkisenä tai teknisenä tukena siinä.

Olen tässä miettinyt semmoista ratkaisua, että menen johonkin toiseen teliakauppaan ja hankin sieltä sitten teliaboxin, jolloin voisi olla varmempaa ettei tuo sama boxi ilmesty taas meille. Toisaalta tämäkin vaihtoehto sisältää sen mahdollisuuden, että joudun taas maksamaan 50€ palauttaessani toimimattoman laitteen. Se Lielahden kaveri siellä teliakaupassa oli se sama, joka pyysi 200€ korvausta siitä, että lähtee meille asentamaan sitä boxia. Nythän tuli sentään 200 € säästöä, kun en ottanut kaveria meille asentelemaan, koska hänen tarjouksensa ei sisältänyt takuuta siitä, että laitteisto toimii, ainoastaan sen, että sillä summalla hän lähtee.

Minulle tuli kyselyä siitä, että onko ongelma ratkaistu, ja minun pitää klikata jotain “ratkaistu” linkkiä, jotta muut telian asiakkaat voivat löytää ratkaisun minun ongelmista.

Tällä hetkellä voin kertoa muille, että sillä 50 €:n kustannuksella minun ongelma(t) tuli ratkaistua. Jos tämä auttaa yhtään muita, niin sitten voin suositella tätä.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 15. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Lauantaina 12.4.2025 otin alakerran boxin ja laitoin semmoisenaan yläkerran televisioon kiinni, kyseli siinä joitain normaaleja kysymyksiä ja ohjaaminen alkoi ihan ok. Annoin olla jonkun aikaa päällä ja vaihtelin kanavia ja sovelluksia, toimi ok. Sammutin boxin ja muutaman hetken kuluttua laitteisto taas päälle ja kaikki ok.

Palautin boxin alakertaan, koska vaimon oppinut boxin käytön helpommin minun ei tarvitse olla henkisenä tai teknisenä tukena siinä.

Hyvä testaus joka viestii siitä, että myös yläkerran TV:lle saadaan järjestettyä normaalisti toimiva TV-palvelu.

 

Vielä_asiakas kirjoitti:

Olen tässä miettinyt semmoista ratkaisua, että menen johonkin toiseen teliakauppaan ja hankin sieltä sitten teliaboxin, jolloin voisi olla varmempaa ettei tuo sama boxi ilmesty taas meille. Toisaalta tämäkin vaihtoehto sisältää sen mahdollisuuden, että joudun taas maksamaan 50€ palauttaessani toimimattoman laitteen.

Telia Kauppaan palautetut palvelulaitteet lähetetään meidän tukkuun nollattavaksi ja tarkistettavaksi. Jos laite todetaan vialliseksi, niin se poistetaan kierrosta. Jos laite on jälleenmyynti kuntoinen, niin laite lähtee jossain vaiheessa asiakkaalle käyttöön.

 

Vielä_asiakas kirjoitti:

Se Lielahden kaveri siellä teliakaupassa oli se sama, joka pyysi 200€ korvausta siitä, että lähtee meille asentamaan sitä boxia. Nythän tuli sentään 200 € säästöä, kun en ottanut kaveria meille asentelemaan, koska hänen tarjouksensa ei sisältänyt takuuta siitä, että laitteisto toimii, ainoastaan sen, että sillä summalla hän lähtee.

Minulle tuli kyselyä siitä, että onko ongelma ratkaistu, ja minun pitää klikata jotain “ratkaistu” linkkiä, jotta muut telian asiakkaat voivat löytää ratkaisun minun ongelmista.

Tällä hetkellä voin kertoa muille, että sillä 50 €:n kustannuksella minun ongelma(t) tuli ratkaistua. Jos tämä auttaa yhtään muita, niin sitten voin suositella tätä.

Ompas vain ollut kovasti hintaa lähikäynnille. Normaalisti Helpin kautta vastaava Telia Play -palvelun laitteiden kytkennän ja käyttöönotto opastuksen hinta on noin 100€, sisältäen matkakulut ja käyntimaksun. 


Viikonloppuna siivoilin työpöytääni ja sieltä tuli vastaan telia lähete, jossa mainitaan kaksi kappaletta boxeja: SDMC DV8919X Black RECYCLED. Tuli vain mieleen Lielahden myyjän (se 200€ asentaja), joka vastasi kysymykseeni, että onko Telialla tapana laittaa boxeja ns. tehdastarkastettuna uudestaan asiakkaille, vastauksena oli ehdoton ei. Telia ei toimita tuommoisia tavaroita. Nythän sitten on paperilla oikein, että näitä on asiakkaille toimitettu. Kävin äsken siellä kysymässä tältä myyjältä, että miksi hän valehteli tästä asiasta. Hänellä oli sitten vastauksena, että epähuomiossa ei ole huomannut tarkastaa asiaa, ja ei pitänyt minun valehtelusyytöksestä ollenkaan. Halusin tietää kioskin vastaavan dirikan yhteystiedot, mutta niitä EI VOI antaa, kehoittivat soittaa asiakaspalveluun. Samoin ei pitänyt siitä, että asiakas tulee heidän kauppaan “lässyttämään” ja hänen 200 € käyntitarjous oli heitetty jokena, ilmeisesti ei ole miehellä toiminimeä eikä Telian lupaa kuutamokeikoille.

Olin sitten yhteydessä asiakaspalveluun, kerroin tämän asiattoman kohtelun Lielahdessa ja halusin asiakaspalvelun henkilön kaivamaan esille henkilö, jolla on tarpeeksi valtaa hyväksyä tarjoukseni, että palautan kaikki laitteet ja peruutan kaikki sopimukseni (määräaikaisetkin) ilman mitään sakkomaksuja. Asiakaspalvelun henkilö sanoi, että se ei tule onnistumaan, eli onko siellä Telialla ketään dirikaa, joka hoitaa töitään, ei se nyt vain voi olla, että asiakaspalvelu puhelimessa toimii portsarina tai myyjä teliakioskissa kieltävät asialliset yhteydenotot.

 Minun tarjoukseni oli se, että minä hyväksyn sen yhden 50€ sakon, mutta kaikista muista haluan päästä eroon ilman sakkoja. Tämähän on selvästikin lähetynyt liikkeelle siitä yhdestä epäkelvosta boxista, johon ei vain ole tullut mitään apuja, ja minun viimeinen testaus todisti sen, että minulla on ihan ok televisio myös yläkerrassa. MInulla on vain tullut mitta täyteen, ja voin luvata, että en tule enää häiritsemään Teliaa missään muodossa uusilla tilauksilla.

 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 15. huhtikuuta 2025
Vielä_asiakas kirjoitti:

Viikonloppuna siivoilin työpöytääni ja sieltä tuli vastaan telia lähete, jossa mainitaan kaksi kappaletta boxeja: SDMC DV8919X Black RECYCLED. Tuli vain mieleen Lielahden myyjän (se 200€ asentaja), joka vastasi kysymykseeni, että onko Telialla tapana laittaa boxeja ns. tehdastarkastettuna uudestaan asiakkaille, vastauksena oli ehdoton ei. Telia ei toimita tuommoisia tavaroita. Nythän sitten on paperilla oikein, että näitä on asiakkaille toimitettu. Kävin äsken siellä kysymässä tältä myyjältä, että miksi hän valehteli tästä asiasta. Hänellä oli sitten vastauksena, että epähuomiossa ei ole huomannut tarkastaa asiaa, ja ei pitänyt minun valehtelusyytöksestä ollenkaan. Halusin tietää kioskin vastaavan dirikan yhteystiedot, mutta niitä EI VOI antaa, kehoittivat soittaa asiakaspalveluun. Samoin ei pitänyt siitä, että asiakas tulee heidän kauppaan “lässyttämään” ja hänen 200 € käyntitarjous oli heitetty jokena, ilmeisesti ei ole miehellä toiminimeä eikä Telian lupaa kuutamokeikoille.

Olisi taloudellisesti järjetöntä heittää toimivia ja hyväkuntoisia bokseja pois sen vuoksi, että laite on joskus ollut jonkun muun asiakkaan TV-tasolla. Asiakkaille toimitettavat käytetyt palvelulaitteet ovat lähes uutta vastaavassa kunnossa ja ne käyvät läpi tarkat testaukset ja nollaukset ennen uudelleenlähetystä. Käsitykseni mukaan kaukosäätimien kierrätys ei ole niin yleistä, mutta niitäkin voidaan tietyissä tilanteissa käyttää uudelleen. 

Uskon, että kyseinen myyjä ei ole tutustunut palveluidemme tarjontaan ja tämän vuoksi hän on kertonut väärää tietoa. Tätä “Tuun asentamaan laitteet 200€ hintaan” lausetta en voi ymmärtää, vaikka se olisi huonona vitsinä kerrottu. Emme luovuta Telia Kaupan tai asiakaspalvelumme esihenkilöiden yhteystietoja. Esihenkilölle voidaan kuitenkin aina jättää yhteydenottopyyntö, jos tilanne tai asiakas näin vaatii. 

 

Vielä_asiakas kirjoitti:

Olin sitten yhteydessä asiakaspalveluun, kerroin tämän asiattoman kohtelun Lielahdessa ja halusin asiakaspalvelun henkilön kaivamaan esille henkilö, jolla on tarpeeksi valtaa hyväksyä tarjoukseni, että palautan kaikki laitteet ja peruutan kaikki sopimukseni (määräaikaisetkin) ilman mitään sakkomaksuja. Asiakaspalvelun henkilö sanoi, että se ei tule onnistumaan, eli onko siellä Telialla ketään dirikaa, joka hoitaa töitään, ei se nyt vain voi olla, että asiakaspalvelu puhelimessa toimii portsarina tai myyjä teliakioskissa kieltävät asialliset yhteydenotot.

 Minun tarjoukseni oli se, että minä hyväksyn sen yhden 50€ sakon, mutta kaikista muista haluan päästä eroon ilman sakkoja. Tämähän on selvästikin lähetynyt liikkeelle siitä yhdestä epäkelvosta boxista, johon ei vain ole tullut mitään apuja, ja minun viimeinen testaus todisti sen, että minulla on ihan ok televisio myös yläkerrassa. MInulla on vain tullut mitta täyteen, ja voin luvata, että en tule enää häiritsemään Teliaa missään muodossa uusilla tilauksilla.

Hyvä, että sait asiakaspalvelumme kautta viestittyä tästä liikkeessä tapahtuneesta arvojemme vastaisesta palvelutapahtumasta. Meille voi laittaa palautetta myös asiakaspalaute -sivuston kautta. Sivustolle jätetyt palautteet pyritään aina viemään eteenpäin, joten lisääthän palautteeseen tarkat päivämäärät ja tuntomerkit. 

Asiakaspalvelumme esihenkilöt eivät voi tehdä sellaisia muutoksia palveluihin, jotka eivät ole sopimusehtojen mukaisia. Tiettyjen palveluidemme irtisanominen on mahdollista sakkomaksua vastaan, mutta ilman veloitusta irtisanominen on mahdollista vain sopimusehdoissa mainittujen kohtien mukaisesti. 


Vastaa