Skip to main content

Ongelma 24/2 yhteydessä

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei. Tilasin viime viikolla 24/2 extra / adsl liittymän ja sain siihen mukana zyxelin modeemin. Asennuksen jälkeen mittasin nopeuden ja se näytti vain puolet maksimista eli 10mbps. Tämän jälkeen kokeilin omaa modeemiani (TP-link TD-w8960N wireless N ADSL2+ modem router) ja tämä toimi melkein täysillä (23mbps). Kuitenkin aikaisemmin kun olen käyttänyt kyseistä modeemia, se on pätkinyt aikaisemmassa asunnossani vähän väliä ja pätkiminen jatkui nykyisessäkin asunnossa, joten kokeilin taas zyxel modeemia. Tällöin sekin rupesi toimimaan 23mbps nopeudella (tein testin monella eri nopeustestillä ja myös ethernet kaapelilla). Tämä yhteys kuitenkin pätkii 5-10min välein ja joudun joko boottaamaan modeemin, tai katkaisemaan ja yhdistämään yhteyden tietokoneeseen. Olen kokeillut resetoida modeemin mutta se ei auttanut. Talossa on valokuitukaapeli. Pätkimistä tapahtuu jatkuvasti ja haluaisin sen loppuvan. liittymänumero: 346-xxxxxx.

  • 10. maaliskuuta 2011
Ei vaikuta siltä, että modeemi kadottasi ainakaan ulkoverkon yhteyttä 5-10 minuutin välein. Onko ongelma jo ohi?

  • 10. maaliskuuta 2011
ei ole kadonnut, vielä pätkii koko ajan, dsl valo kyllä palaa koko ajan ja modeemin valot näyttäisi olevan koko ajan kunnossa. asia tapahtuu myös toisellakin koneella että vika ei siis koneessa.

  • 14. maaliskuuta 2011
Jos tietokoneet ovat suoraan kytketty Zyxel ADSL-modeemiin ilman välissä olevia muita verkkolaitteita ja yhteys katkeaa molemmilla tietokoneilla yhtä aikaa, on mahdollista että vika jää ADSL-modeemiin.

Koska kyseessä on Soneralta hankittu laite, menee sen mahdollinen takuuvaihto Soneran Vikapalvelun kautta. Voit ilmoittaa ilmoittaa asiasta Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomakkeella ei ole omaa kohtaa modeemin vioille, mutta valitse Laajakaista ADSL / Laajakaista Extra - ADSL ja luovi lomake läpi sopivilla valinnoilla, kunnes pääset sen viimeiselle sivulle. Lisätiedot-kenttään voit kertoa mistä on kyse ja Vikapalvelu ottaa sinuun yhteyttä.

Vastaa