Skip to main content

Kaapelinetin toiminta

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Eikö soneran tarvitse laittaa verkoonsa kuntoon täällä Varkaudessa kun ei ole kilpailua kaapeli eikä lankaverkossa? Yhteys katkeilee päivittäin jopa useiksi tunneiksi.Vikailmoituksen olen tehnyt monta kertaa ja asentajakin käynyt mutta yhteys katkeilee jatkuvasti.Korjaaja väitti taloyhtiön verkoa huonoksi ja isännöitsijä tarkastutti piuhat, kaikki kunnossa.Liittymäni nopeus pitäs olla 10/2. Juuri mittasin ja lataus 0,46 lähetys 1.56. Pari tuntia sitten samat 9.48/1.58. Tuskin talon verkko tälläistä aiheuttaa.
ps. takaisin nettitikkuun

  • 6. toukokuuta 2011
Jos yhteys katkeaa päivittäin useiksi tunneiksi - kuten kirjoitit - niin ei silloin voi puhua toimivasta laajakaistayhteydestä. Eipä tähän voi kuitenkaan muuta neuvoa antaa, kuin että tee liittymästä vikailmoitus. Vikapalvelu on ainoa taho jonka kautta yhteyden korjaaminen menee eteenpäin, jos vika on Soneran varkossa.

Ellei yhteyttä saada korjaamallakaan kuntoon, kannattaa harkita vaihtamista ADSL-liittymään, jos sellainen on osoitteeseesi saatavissa.

  • 10. toukokuuta 2011
Tapiolle
Tein taas kerran vikailmoituksen ja tänään sieltä soitettiin. Tutkittiin modeemia joka oli kunnossa ym.Lataus oli sillä hetkellä n.2/1.8 Sitten asia siirrettiin "asiantuntijalle". Kohta tuli tekstari että Varkaudessa on soneralla verkkovika ilmoitetaan kun asia on korjattu. Miten vikapalvelussa ei tiedetty tästä "verkkoviasta". Toivotaan että viat saadaan nyt lopullisesti korjattua. Kiitos vastauksesta.

  • 16. toukokuuta 2011
hutpe kirjoitti:
Miten vikapalvelussa ei tiedetty tästä "verkkoviasta".


Kaikki verkkoviat eivät näy Soneran Verkonhallinalle, vaan tulevat tietoon alueelta tulevien yksittäisten vikailmoitusten myötä. Tämä on tyypillistä tilanteessa, jossa yhteys ei ole kokonaan poikki, mutta liikenteessä on häiriöitä. Tästäkin syystä on tärkeää tehdä liittymästä vikailmoitus, jotta verkon "piilevä" vika pääsee tutkintaan.

Vastaa