Skip to main content

Ethernet-yhteys juttuja

  • 11. joulukuuta 2014
  • 7 kommenttia
  • 94 katselukertaa

Minkä takia täällä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Ethernet-y ... i_lainkaan käytetään juuri nimitystä Ethernet ja vieläpä datarasia? Ethernettiä käytetään yleensä melkein aina, olipa ADSL tai valokuitu tai mikä tahansa.

RJ45 kaapeli on Ethernet kaapeli, joten kaikki yhteydet on yleensä Ethernet pohjaisia jos käytetään esimerkiksi RJ-45 kaapelia. Tuosta sivusta saa kuvan että se on tarkoitettu vain niille joille yhteys tulee huoneistojakamon tai datarasioiden kautta.

7 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2012
Hei benj,
Artikkelissa tarkoitetaan tekniikkaa, jolla yhteys muodostetaan yhdistämällä ethernetkaapeli suoraan datarasiaan. Erillistä modeemia ei tarvita. Jos haluaa luoda huoneistoon langattoman verkon, voi tätä varten ottaa käyttöön siihen tarkoitetun reitittimen. Adsl-tekniikalla toteutettu yhteys vaatii toimiakseen aina modeemin.

  • 0 kommenttia
  • 26. huhtikuuta 2012
Mia kirjoitti:
Hei benj,
Artikkelissa tarkoitetaan tekniikkaa, jolla yhteys muodostetaan yhdistämällä ethernetkaapeli suoraan datarasiaan. Erillistä modeemia ei tarvita. Jos haluaa luoda huoneistoon langattoman verkon, voi tätä varten ottaa käyttöön siihen tarkoitetun reitittimen. Adsl-tekniikalla toteutettu yhteys vaatii toimiakseen aina modeemin.



Moi

Viitaten vastaukseenne solmin valokuitu-laajakaista-sopimuksen nyt kevät-talvella soneran "myynti-autossa" ja mukana sain ns. kamppaja-etuna ZyXEL:in ADSL-2+ modeemin, malli P-660HN

Seinissä on RJ45-liittimet ja modeemissa RJ11 sekä eteisessä huoneistokohtainen jakako (jonka kytkennät ovat kunossa, koska yhteys toimii kaapelin avulla) ....kokeilin modeemia RJ11 kaapelin avulla, mutta modeemin DSL valo pysyi pimeänä ja emmekä saaneet tietokoneelta yhteyttä nettiin modeemin kautta!!!

Kysymys:
onko mahdollista saada modeemi toimimaan? Modeemi toimisi langattomana tuki-asemana ja netin haaroittajana!
...vai olenko saannut vahingossa väärän laitteen mukaani, koska tuntuisi *omituiselta* saada laite, jolla ei ole käyttöä... hieman tuntuis suorrastaan... hämmentävältä !!!!!

Terveisin
~welini

  • 0 kommenttia
  • 27. huhtikuuta 2012
Hei Welini

Lisäätkö asiakasnumeron tai liittymänumeron asiakastietoihisi. Liittymänumero on muotoa 346-123456 tai 333-123456. Jos lisäät liittymänumeron asiakastietokenttään niin lisää se ilman väliviivaa, muodossa 346123456 tai 333123456.

Omat asetukset >> profiili >> asiakasnumero.

  • 0 kommenttia
  • 29. huhtikuuta 2012
Lisäsin liittymänroni!!!

Hauskaa wappua toivottaen
~welini~

  • 0 kommenttia
  • 30. huhtikuuta 2012
Nyt näyttäisi siltä, että olet saanut väärän laitteen mukaasi. Et tarvitse modeemia ollenkaan sillä kyseessä on Ethernet kohde. Langattoman verkon muodostamiseen tarvitset Ethernet reitittimen.

Hauskaa Vappua myös sinne!

  • 0 kommenttia
  • 30. huhtikuuta 2012
Niinamari kirjoitti:
Nyt näyttäisi siltä, että olet saanut väärän laitteen mukaasi. Et tarvitse modeemia ollenkaan sillä kyseessä on Ethernet kohde. Langattoman verkon muodostamiseen tarvitset Ethernet reitittimen.


...tarkoittaako tämä vastaus, että voin käydä vaihtamassa väärän laitteen oikeaa eli
modeemin reitittimeen "Soneran palvelupisteessä" ?!

Aurinkoista päivää
~welini~

  • 0 kommenttia
  • 30. huhtikuuta 2012
Suosittelisin tässä tapauksessa olemaan yhteydessä Asiakaspalveluumme.

Vastaa