Skip to main content

Tietyt tallennukset katoavat?


Hei.

Olen muuten todella tyytyväinen Koti Tv palveluun, ja verkkotallennus on todella hieno keksintö.

Harmi vaan tämä keksintö ei aina toimi. Onglemana on tallennusten katoaminen vaikka niissä on esim. 80 päivää vielä aikaa, ja kapasiteettiakin on ollut 11h/3000h.

Ensin tallennusta toistettaessa tulee ilmoitus: [Videon toistovirhe, Käynnistämässäsi ohjelmassa on ongelma. Yritä käynnistää ohjelma uudelleen. Tämän jälkeen kun painaa OK, tulee virheilmoitus: Huomio, yritit valita kanavan () jota ei ole kanavalistalla.

Näitä on tullut ohjelmista jotka on nauhotettu ykköseltä, kolmoselta, liviltä ja teemalta.

17 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 28. huhtikuuta 2011
DrSykero kirjoitti:
Näitä on tullut ohjelmista jotka on nauhotettu ykköseltä, kolmoselta, liviltä ja teemalta.


Onko kyseessä tiettynä ajankohtana näkyneet ohjelmat vain kaikki tallennukset kyseisiltä kanavilta?

Koti TV:n verkkotallennuksessa ei ole tiedossa olevaa vikaa, mutta tällä keskustelupalstalla näyttää olevan useampikin viesti, jossa kerrotaan vastaavista ongelmista kuin mistä kirjoitat.

  • 0 kommenttia
  • 29. huhtikuuta 2011
Tapio kirjoitti:
[quote="DrSykero":25v855xf]Näitä on tullut ohjelmista jotka on nauhotettu ykköseltä, kolmoselta, liviltä ja teemalta.


Onko kyseessä tiettynä ajankohtana näkyneet ohjelmat vain kaikki tallennukset kyseisiltä kanavilta?

Koti TV:n verkkotallennuksessa ei ole tiedossa olevaa vikaa, mutta tällä keskustelupalstalla näyttää olevan useampikin viesti, jossa kerrotaan vastaavista ongelmista kuin mistä kirjoitat.[/quote:25v855xf]

Olen havainnut muutaman kerran samanlaisen ongelman. En pysty tarkentamaan tässä kanavia tai muita yksityiskohtia, mutta ongelma on esiintynyt.

Samoin... Yhden kerran tuli eteen tilanne, jossa tallennettu ohjelma olikin ihan jotain muuta kuin piti. Ohjelmatiedot oli oikein ja juuri sen ohjelman tiedot, joka oli tallennettu... mutta toistaessa näkyi aivan toinen ohjelma.

  • 0 kommenttia
  • 3. toukokuuta 2011
j4n kirjoitti:
Samoin... Yhden kerran tuli eteen tilanne, jossa tallennettu ohjelma olikin ihan jotain muuta kuin piti. Ohjelmatiedot oli oikein ja juuri sen ohjelman tiedot, joka oli tallennettu... mutta toistaessa näkyi aivan toinen ohjelma.


Koti TV:n verkkotallennus otettiin käyttöön helmikuun puolessa välissä ja parin ensimmäisen viikon tallennuksissa oli jossain verkossa (eli jollain alueella) kuvailemasi kaltaista ongelmaa. Tästä viasta löytyy oma ketju tältä palstalta, kun vain keksisi millä hakusanoilla sen löytäisi.

Äsken luin myös kommentin, jossa Koti TV:n käyttäjä kertoi etteivät päivälle 29.3. tehdyt verkkotallennuksen ajastukset näy.

  • 0 kommenttia
  • 9. toukokuuta 2011
Kirjoitin aiheesta jo liki kuukausi sitten, mutta Sonera ei ole koppeentunut vastaamaan:
Muutama ohjelma puuttuu tallennuksesta, vaikka ne tallennelistassa näkyvätkin. Katselu aikaa pitäisi molemmilla ohjelmilla olla vielä n. 80 päivää jäljellä. Olen yrittänyt niitä saada nyt viikon verran näkymään, mutta aina tulee virhe.

Nämä ohjelmat eivät varmasti ole monen tallennuksessa, joten voikin oikeutetusti epäillä Soneran poistavan tallenteita, jos niillä ei ole tarpeeksi monta tallettajaa.

Voiko tallenteiden 90 päivän säilytysaikaan luottaa?

Miksi tallenteet eivät näy?

Ovatko muut huomanneet samanmoisia ongelmia?


Eli miksi osa tallenteista ei ole käytössä, vaikka tallennelistauksessa ne esiintyykin? Poistaako Sonera tallenteet, joilla ei ole tarpeeksi "tallettajia"?

  • 0 kommenttia
  • 13. toukokuuta 2011
rauzi kirjoitti:
Eli miksi osa tallenteista ei ole käytössä, vaikka tallennelistauksessa ne esiintyykin? Poistaako Sonera tallenteet, joilla ei ole tarpeeksi "tallettajia"?


Verkkotallenteita ei poisteta kuin vasta sitten kun ne ovat vanhentuneet. Tässä on ilmeisesti kyse siitä, että jonkun verkon alueella on tiettynä aikana jäänyt ohjelmat tallentumatta palvelimelle. Näin tapahtui ainakin helmikuussa vähän sen jälkeen kun Koti TV:n verkkotallennus otettiin käyttöön. En muista koskiko vika kaikkia Koti TV -käyttäjiä vai vain tiettyä verkkoaluetta.

  • 0 kommenttia
  • 14. toukokuuta 2011
Paskapuhetta. Mun osalta 29.3. tallennetut katosivat eli poistettiin, olin ehtinyt jo katsoa osan yhdestä näistä ohjelmasta eli se oli äänitetty ja pääsiäisenä päätin katsoa sen loppuun, mutta ohjelmaa ei enään ollut. Eli ne oli poistettu, varmaankin joku ohjelmointi tms virhe, ihan kuten tämänkin viestiketjun aloittaja arveli. Ei siihen maailma tietenkään kaadu mutta mukavampaa on, jos virhe myönnetään avoimesti.

  • 0 kommenttia
  • 19. toukokuuta 2011
Lumikko: No joku vika verkon puolella joka tapauksessa. Verkkotallennukset toimivat tietyllä mittakaavalla alueellisesti, eli jos jossain verkossa ei tietty tallenne näy, se ei tarkoita sitä että sama vika koskisi koko Suomea.

En pysty testaamaan päivän 29.3.2011 tallennusten näkymistä, mutta eipä minulla ole mitään syytä olla uskomatta sinua siinä, että tallenne hävisi verkosta. Aivan jokainen pieni häiriö ei ole meillä dokumentoituna ja kaikkea ei voi itse muistaa.

Koti TV:n verkkotallennuksen tallenteita ei tarkoituksella poisteta ennen kuin 90 päivää on tullut täyteen. Jos tallenne poistuu palvelimella olleen häiriön vuoksi, se on asia erikseen.

  • 0 kommenttia
  • 20. toukokuuta 2011
Itselläni on esiintynyt sellaista ongelmaa että kun aloitan tietyn tallenteen katsomisen ja kelaan heti alussa (koska nauhoitus on alkanut liian aikaisin) niin tallenne ikäänkuin katkeaa ja kuva siirtyy normi tv-kanavalle. Mutta jos maltan katsoa tallenteen playlla alusta alkaen niin hyvin toimii.
Tätä esiintyy vain muutamassa tallenteessani (tai no testasin ehkäpä viittä ja niissä kahdessa esiintyi)

  • 0 kommenttia
  • 23. toukokuuta 2011
no nyt on jotkut tallenteet itseltänikin kadonneet verkosta, vaikka päiviä on vielä jäljellä.
Esim. yks tallentamani elokuva näkyy vielä luettelossa mutta ei lähde käyntiin.

  • 0 kommenttia
  • 9. kesäkuuta 2011
Tarvittaessa tallenneongelmista voi jättää vikailmoituksen vikapalveluumme, jolloin häiriöiden jäljille voidaan päästä paremmin. Vikailmoituksen voi tällaisissa häiriötapauksissa jättää kätevimmin, esimerkiksi vikailmoituslomakkeen kautta.

  • 0 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2011
Koti TV:n verkkotallennuksissa on havaittu tällä hetkellä ongelmatilannetta jossa osa vanhemmista tallennuksista ei toimi. Ongelma on selvityksessä.

  • 0 kommenttia
  • 20. kesäkuuta 2011
Mulla on kans ollut tuota samaa ongelmaa viime aikoina noiden verkkotallennusten kanssa. Aloin katsomaan viimeiset kolme jaksoa Heroesia, niin ei meinannut millään lähteä käyntiin vaan valitti samaa, mitä tämän ketjun avaajakin jo kertoi. No katsoin kovalevytallennusta siinä välissä ja kokeilin uudestaan, niin lähti toimimaan ne kaksi vanhinta, mutta tämä viimeinen jakso ei nyt halua millään lähteä päälle. No onneksi netti toimii...

Sellaista pientä häikkää on kans ollut, että verkkotallennetta ei voi jatkaa siitä mihin on jäänyt vaan aloittaa aina alusta. Eikä voi kelata sillai nopeasti hyppelemällä vaan pitää sitten 5xnopeudella kelata siihen kohtaan mihin jäi. Niin ja jos painaa rewindia, niin menee ihan alkuun. Pikkuvikoja, mutta tosi ärsyttäviä. Varsinkin mitä pitempi tallennus, sitä enemmän nuo haittaavat.

  • 0 kommenttia
  • 1. heinäkuuta 2011
Elikkä monella on samankaltaisia koti-tv oireita kuin minullakin, mutta pistän nyt silti oman oirelistan tähän

- Kun tallennuksen laittaa pyörimään niin tulee usein tällainen ilmoitus "Videon toistovirhe, Käynnistämässäsi ohjelmassa on ongelma. Yritä käynnistää ohjelma uudelleen". ja sen jälkeen tulee "Huomio, yritit valita kanavan () jota ei ole kanavalistalla"

- Kelatessa tallennusta liian nopeasti se hyppää alkuun.(melkein joka kerta)

- Tallennuksen katselun jos jättää kesken ja sitten kun rupeaa katsomaan uudestaan niin aina ei tule vaihtoehtoja "Edellisen katselun loppu" tai "Ohjelman alku".

- boxin kun laittaa päälle niin äänet ei kuulu automaattisesti vaan joutuu painamaan + tai - äänen voimakkuuden säädöstä.

- tallennuksen katseluaika jumittaa yleensä 1-2min kohdalle,eikä silloin katselukohta jää muistiin.

Jos näihin oireisiin on lääke niin vastausta/korjausta kiitos.

  • 0 kommenttia
  • 13. heinäkuuta 2011
angrybird kirjoitti:

- boxin kun laittaa päälle niin äänet ei kuulu automaattisesti vaan joutuu painamaan + tai - äänen voimakkuuden säädöstä.

Tämä on äänen kuulumisongelma on tiedossa ja siihen auttaa tosiaan se, että äänen voimakkuuden säätönäppäintä painetaan.

Muista bugiepäilyistä on hyvä ilmoittaa myös vikapalveluumme. Vikailmoitus on mahdollista jättää, esimerkiksi Omien Sivujemme vikailmoituslomakkeella, jolloin ilmoitukseen pystyy kirjoittamaan vapaamuotoisesti lisätietoa ongelman ilmenemisestä. Jos joitain tiettyjä verkkotallenteita ei ole pystynyt vieläkään seuraamaan, niistäkin on hyvä mainita vikailmoituksella ja antaa lisätietoa, mitä tallennuksia ongelma koski.

Pyrimme välittämään tietoa eteenpäin keskustelupalstallamme esiin tulleista bugiepäilyistä, mutta usein yksittäisten liittymien kautta tehtyjen vikailmoituksien perusteella mahdollisiin bugeihin päästään vikapalvelussamme paremmin kiinni.

  • 0 kommenttia
  • 14. elokuuta 2011
angrybird kirjoitti:
- Kun tallennuksen laittaa pyörimään niin tulee usein tällainen ilmoitus "Videon toistovirhe, Käynnistämässäsi ohjelmassa on ongelma. Yritä käynnistää ohjelma uudelleen". ja sen jälkeen tulee "Huomio, yritit valita kanavan () jota ei ole kanavalistalla"

Tästä pääsee ohi välittömästi ohjelman valinnan jälkeen kelaamalla (>> näppäin). Olenkin alkanut epäilemään, että vika ei ole tallennuksissa, vaan tuossa Motorolan softassa, koska se tallennus kuitenkin siellä aina on olemassa.

#

Itse törmään jatkuvasti ylläolevaan, sekä myös yllä mainittuun "kelaus ei toimi" vikaan, jolloin:

- "aikahyppy" (<| ja |> näppäimillä), useimmiten nopein kelaus (15-20x) sekä hitainkin takaisinpäin kelaamien aiheuttaa toiston alkamisen tallennuksen alusta
- vain hitain kelausnopeus (5x) toimii ja ainoastaan eteenpäin
- ohjelman pituus eikä tämänhetkinen kohta näy
- tämä myös rikkoo ohjelman jatkamisen edellisesta kohdasta (koko kyselyruutua ei tule)

Ylläolevat eivät siis ilmene yksinään, vaan aina samassa tapauksessa.

Mitä vanhempi tallennus, sitä todennäköisemmin tätä ilmenee, vaikkei se sääntö olekaan. Olin kuukauden pois ja Motorolan boksi oli toki sen ajan kiinni - mikäli tämä nyt voi asiaan mitenkään liittyä. Keväältä asti olen tätä huomannut, mutta nyt alkaa tuntumaan, että melkein vähemmistö ovat ne tallennukset, jotka toimivat normaalisti.

  • 0 kommenttia
  • 14. elokuuta 2011
Meillä on ainoa kelausnopeus 5x ollut viimeiset 3 viikkoa, jolloin saimme 1003 merkkisen digiboxin.

  • 0 kommenttia
  • 14. elokuuta 2011
Korjasin - tuli nuo nopeudet ulkomuistista. 15x tai 20x ei tosiaan joka tallennuksessa edes ole (eikä ole ollut aiemminkaan, ei liittyne sinällään tähän ongelmaan).

Vastaa