Skip to main content

Numeronsiirto toiselle operaattorille kesken määr. aik. sop.

  • 11. joulukuuta 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Mikä on Soneran politiikka operaattorin vaihdossa kesken määräaikaisen sopimuksen? Pitää maksaa puhelimen- ja liittymän kuukausimaksut sopimuksen loppuun, tämä on selvä mutta pudottaako Sonera oletuksena puhe- ja datapaketit pois kun huomaa että numero siirtyy toiselle operaattorille vai täytyykö asiakkaan itse tämä tehdä että tarvitsee maksaa Soneralle 1,99/kk? Tuleeko tämä maksu lopuista kuukausista "könttänä"?

Ja jos pudottaa, niin missä välissä tämä tapahtuu? Kuun alussa vai sinä päivänä kun uusi sim-kortti pitää laittaa puhelimeen..?

Jos ei pudota niin minkä päivän mukaan loput kuukausimaksut määräytyy? Jos olet vaihtanut operaattoria ja pudotat seuraavana päivä paketit pois, niin maksetaanko silti puhepaketista kuukausimaksua vai perusliittymästä?

  • 26. elokuuta 2011
Hei Chanba: Mikäli liittymässäsi on voimassaoleva määräaikainen laitesopimus, niin laite- ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan sopimuskauden loppuun asti. Liittymästä pudotetaan automaattisesti pois puhe, viesti – ja nettipaketit. Eli esim. Minun Sonera liittymästä laskutetaan 1,99e kuukausimaksu + laitteen kk-maksu. Laskutus tapahtuu normaalilla kuukausilaskulla eli ei kertamaksuna loppulaskulla. Kytkypuhelimen Sim-lukitus kuitenkin säilyy alkuperäisen sopimuskauden loppuun asti.

Jos liittymälläsi on Euron Sunnuntai - tai Euron Sunnuntai Ekstra -palvelu, laskutetaan sinulta liittymätyypin mukaiset jäljellä olevat kuukausimaksut loppulaskulla kertamaksuna.

Laskulla laite- ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan ns. laskutusliittymällä, johon ei ole liitetty SIM-korttia. Laskutusliittymä aukeaa automaattisesti sen jälkeen, kun pääliittymä on vaihtunut toiselle operaattorille ja se myös irtisanoutuu automaattisesti kytkysopimuksen päätyttyä.

Puhe, viesti –ja nettipaketin kuukausimaksu veloitetaan normaalisti vielä siltä laskutuskaudelta, kun liittymä on ollut Soneralla. Oman laskutusryhmän näet laskultasi ja laskutusaikataulun voit tarkistaa täältä. Tämän jälkeen laskutus jatkuu laskutusliittymän numerolla.

Lisätietoja numeronsiirrosta löytyy täältä. Toivottavasti kuitenkin jatkat asiakkaanamme!

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

Vastaa