Skip to main content

Firefox yhteensopivuus ja pari muuta asiaa


En pääse sähköpostiin firefoxissa tällä koneella, toisella koneella toimii normaalisti. Exploderissa ja Chromessa pääsen sähköpostiini. Eli firefoxissa tulee heti  ikkuna "Aikakatkaisu" jossa lukee Yhteys katkennut. Ilmeisesti vika koneen asetuksissa  ?  Aikaisemmin toimi normaalisti.

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 24. kesäkuuta 2017

Hei M1004259319!

Kokeile päivittää firefox uusimpaan versioon tai poista ja asenna uusiksi. Auttaisiko asiaan?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 24. kesäkuuta 2017

Tässä ketjussa on asiaa samantapaisesta aikakatkaisusta ja sen ratkaisusta : https://yhteiso.telia.fi/t5/Tietokoneet-tietoturva-ja-Telian/Sahkopostin-aikakatkaisu/m-p/106864#M735


  • Savumerkittäjä
  • 19. heinäkuuta 2017

Hei

En keksi  miten saan poistettua firefoxin  ja  asennettua  uudelleen.

Voisitko vääntää rautalangasta ohjeen miten toimin.

Tämänhetkinen firefoxin versio on  54.0.1.  Kaikkea kokeillut  mitä  osaan

Cromessa ja Exploderissa edelleen toimii normaalisti, mutta  saisi toimia

firefoxissakin jota pääasiassa käytän.

 


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 19. heinäkuuta 2017

  • Savumerkittäjä
  • 19. heinäkuuta 2017

Hei

Firefoxin poistaminen onnistui tuo ohjeen mukaan.

Sammutin välillä koneen ja asensin uudestaan firefoxin,

mutta sähköpostiin mennessä tuli heti Aikakatkaisu ruutu

ja siinä  "yhteys katkennut" eli  ei  uudelleen asennuksesta

ollut apua. Täytynee huomenna  ottaa helpsiin yhteyttä.


  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Ei  auttanut helpsonin etäyhteyskään

ratkaisemaan tuota propleemia.

Ei välimuistin tyhjennys ,eikä aikavyöhykkeen tarkistus.

Eli ratkaisematon ongelma. Mitä vielä voisi kokeilla?


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Käyttäisin sitten siinä koneessa sitä Chromea, kun sillä kerran toimii.


  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että

tuota ei saa ratkaistua?


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 22. heinäkuuta 2017

@M1004259319 kirjoitti:

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että

tuota ei saa ratkaistua?


Sinuna laittaisin Telialle vikailmoitusta menemään niin pääsevät pureutumaan tuohon. Luultavammin se johtuu Telian sähköpostin järjestelmästä :smileyhappy:


kustaa1967
Irkkaaja

@M1004259319 kirjoitti:

Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin  että

tuota ei saa ratkaistua?


Ja vikailmoitukseen tarkat tiedot käyttöjärjestelmästä ja Firefoxin versiosta.

 

PS. Jos käytät Firefoxin 64-bit versiota , niin voisit kokeilla vielä 32-bit versiota. 64-bit version kanssa on ollut joitakin ongelmia. Myös selaimen asetuksista kannatta ottaa välityspalvelin (proxy) pois käytöstä , mikäli se on käytössä.


  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Siinä mielessä  kun sähköpostini toimii toisella

koneella firefoxissa normaalisti niin ei  se välttämättä

olisi Telian päässä  vika.Kyllä se vika johonkin koneen

asetuksiin jää, kun  keksisi  vaan  mihin ?


kustaa1967
Irkkaaja

@M1004259319 kirjoitti:

Siinä mielessä  kun sähköpostini toimii toisella

koneella firefoxissa normaalisti niin ei  se välttämättä

olisi Telian päässä  vika.Kyllä se vika johonkin koneen

asetuksiin jää, kun  keksisi  vaan  mihin ?


Hmmm........

 

Onko ne kahden eri koneen Firefoxit samaa versiota ja onko asetukset samanlaiset? Onko yhteystapa molemmissa sama (LAN tai WLAN)?


  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Molemmissa koneissa sama  versio  eli  54.0.1  32 bittinen.

Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7   aikaisemmin

verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten  nopeampaan

4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri  Windows 8:lla

josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin.     Laitoin pöytäkoneen asetuksissa

ruksit  samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta

eli  ongelma jatkuu......


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 22. heinäkuuta 2017

@M1004259319 kirjoitti:

Molemmissa koneissa sama  versio  eli  54.0.1  32 bittinen.

Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7   aikaisemmin

verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten  nopeampaan

4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri  Windows 8:lla

josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin.     Laitoin pöytäkoneen asetuksissa

ruksit  samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta

eli  ongelma jatkuu......


Oletko kokeillut Firefoxin vikasietotilaa? Niin saadaan vähän tarkemmin selvitettyä missä vika kiikastaa :smileyhappy:

 

Eli Asetukset > Ohje "?"> Käynnistä uudelleen ilman lisäosia...

 

Lisätiedot: https://support.mozilla.org/fi/kb/ratkaise-firefoxin-ongelmia-vikasietotilan-avulla


  • Savumerkittäjä
  • 22. heinäkuuta 2017

Tuo  olikin  hyvä  neuvo. Eli kun käynnistin uudelleen  ilman lisäosaa

tuli ruutu jossa luki  "käynnistä vikasietotilassa"  sen jälkeen sähköposti

avautui, ja pääsin säköpostin asetuksiin  siellähän oli kellonajat  ja aikavyöhykkeet

sekaisin,vaikka koneen oma kello ja kaleteri oli ok.

.Kun nämä oli ok  sammutin koneen ja käynnistin uudelleen  niin sähköposti

toimii normaalisti.  Tuhannet kiitokset  hyvästä vinkistä.Nyt  toimii.

Kiitokset myös kaikille keskusteluun osallistuneille


Vastaa