Ostin television LG 43UR7800. TV ei tunnista kaapelikorttia eli maksukanavat eivät näy. TV:n tiedoissa kohta "CI-tiedot" ei ole aktiivinen. Lisäksi, heti kun kiinnittää kaapelikortin tai pelkästään CI-kortinlukijan ilman kaapelikorttia, niin kuvaan tulee jatkuvasti häiriöitä; kuva pikselöityy vähän väliä. Onko vika televisiossa vai eikö Telian kaapelikortti sovi yhteen tämän televisiomallin kanssa?
Ratkaistu
Uusi LG:n TV ei tunnista kaapelikorttia
Ratkaisu jäseneltä TeemuTur
AOSalminen kirjoitti:
Soitin jo Telian aspaan ja siellä sanottiiin kaikki asiat juuri päinvastoin kuin sinä:
- Linkityksessä ei linkitetä TV:tä, vaan CI-moduuli ja kaapelikortti. Miten TV:n linkittäminen edes onnistuisi, kun TV:ssä ei ole mitään numerosarjaa sitä varten, toisin kuin CI-moduulissa? Lisäksi on mielestäni älytön ajatus, että kaapelikanavia voisi katsoa vain yhdellä tietyllä laitteella.
- Linkitystä ei aspan mukaan tarvitse tehdä uudelleen, jos se on jo tehty.
- Uuden television kohdalla aspan neuvo oli pitää televisiota päällä 1-2 tuntia, jotta televisio löytää kaapelikanavat. Tämä ei kuitenkaan auttanut.
- Jos mikään edellinen ei auta, niin aspan kanta oli se, että TV:ssä on ilmeisesti jotain vikaa, mihin viittaa myös se, että CI-moduulin kiinnittäminen aiheuttaa jatkuvaa häiriötä kuvaan.
- Tämä oli näköjään aiemmin virheellisesti ilmaistu. Kaapelikortti linkitetään kortinlukijaan, eikä televisioon, näiden ohjeiden mukaisesti: Kaapelikortin linkitys.
- Linkitys tarvitsee tehdä vain sellaisissa tapauksissa kun on uusi kortinlukija tai HD-digiboksi, jota ei ole aiemmin linkitetty kaapelikorttiin. Tapauksissa jossa kortti ja moduuli on aiemmin linkitetty, ei tarvitse tehdä mitään, vaikka käytössä oleva televisio vaihtuisi.
- Harmi että tämä keino ei auttanut, mutta se voi vahvistaa edelleen tuota olettamaa viallisesta laitteesta. Jos kuvassa on jossain häiriötä, linkityksen valtuutuksen ei pitäisi korjata tätä. Tähän neuvoisin television virtaboottia, tehdasasetuksien palautusta tai toisen television testaamista, jotta selviää onko televisiosta johtuva häiriö vai ei.
- Tämä voi olla mahdollista mutta jos edellisen kohdan vinkit tai testaukset eivät auta ja kaapelikanavat eivät näy toisellakaan televisiolla. On tärkeää saada tuosta häiriöilmoitus tutkittavaksi, sillä sen merkit täyttyvät. Voit tehdä sen olemalla esimerkiksi yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai chätin välityksellä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.