Kävi huono tuuri Samsung S24-puhelimen hankinnan kanssa. Hankin sen Telian kivijalkamyymälästä viikko sitten. Laitteessa oli heti alun alkaen softapuolen vikoja, ja eilen laite ei enää käynnistynyt - jäi jumitustilaan, ja yritti käynnistää itseään ja taas sammui. Tätä jatku vajaa tunti, ja sen jälkeen vein laitteen liikkeeseen. Yritin kaupan purkua, mutta myyjä sanoi, että ensimmäinen askel on laitteen lähettäminen huoltoon. Suostuin tietenkin, mitäpä vaihtoehtoja tässä on. Laite luvataan takaisin 2 viikon kuluessa.
Kysyisin nyt täällä, jos laite avataan huollossa, ja siihen vaihdetaan esim. emolevy tai muuta vastaavaa, onko laite vielä ip68 vedenpitävä? Jos ei ole, onko minulla oikeus vaatia kaupan purkua?
Laite on myös Telia-rahoituksella hankittu. Koskeeko samat lait rahoituksella liikkeestä ostettua tuotetta, eli ensisijainen väylä on laittaa laite huoltoon?
Tämä oli kyllä hyvä opetus; laitteita ei kannata myymälästä ostaa, vaan aina verkkokaupasta. Hulluinta on se, että myymälästä ostettu tuote luovutetaan asiakkaalle sinetöidyssä paketissa, ja vasta kotona sen käyttöön otettuaan asiakas voi varmistua, että laite toimii. Miksi sitä ei tehdä myymälässä?