Moro!
Ajattelin kysäistä täältä, että kuinka monella on ollut ongelmia takuuasioiden hoidossa Telian kanssa? Kysyn siksi kun itse ostin kalliin 1500 euron tietokoneen Telialta hieman vajaa kolme vuotta sitten ja nyt siihen ilmaantui vikaa jäähdytinyksikköön. Telialta eivät suostuneet ottamaan sitä vastaan kun yritin viedä sitä myymälään. Sanoivat vain, että asiakkaan täytyy itse hoitaa takuuhuollon lähetykset jne... Asiahan ei oikeasti ole kuluttajalain mukaan noin vaan asiakas saa hoitaa takuuhuollot tuotteen myyjän kautta jos niin haluaa. Eivät ottaneet kuuleviin korviinsa kun tuosta mainitsin.
Luulisi noin 1500 euron arvoisen tietokoneen kestävän kauemmin käyttöä kuin vajaa kolme vuotta. Takuutahan tietokoneella oli 2-vuotta, mutta takuuhan ylipäätään on valmistajan myöntämä takuu, ja sen jälkeen mennään Suomen kuluttajalain määrittämällä myyjän virhevastuulla. Tästä mainitsin reklamaatiossani Telialle, ja nyt muutama päivä reklamaationi jälkeen Telialta vastataan siihen tällaisella kummallisella haistatteluksi tulkittavalla viestillä:
"Hei Olli,Kiitos viestistäsi.Ja olen todella pahoillani jos laitteessa oli vain 2 vuoden takuu,niinkun sinulle jo ollaan huollosta vastattu.Olit sen ostanut tammikuussa 2022.T.Telia"