Skip to main content

Vaihto Soneran laajakaistaan

  • 11. joulukuuta 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei.

Minulla on tällä hetkellä voimassaoleva Elisan laajakaistayhteys. Haluaisin kuitenkin vaihtaa laajakaistan Soneran liittymään, sillä taloyhtiöömme on saatavilla nopea 100M/10M -yhteys. Miten vaihto tapahtuu käytännössä? Pitääkö erikseen ottaa yhteyttä Elisaan jotta edellisen liittymän saa suljettua, vai tapahtuuko tämä automaattisesti? Jos Elisan liittymä suljetaan, onko huoneistoni ilman laajakaistaa useita viikkoja, päiviä vai tunteja?

Kämppääni saisi myös Koti TV-paketin, jossa on sama 100M/10M-yhteys, mutta kuukausihinta on tarjouksessa noin 14e/kk. Jos hankin tämän liittymän, onko tämä kuukausimaksu voimassa loputtoman pitkään, vai voiko se nousta esimerkiksi paketin "normaalihintaan" 80e/kk?

- Petteri

1 kommentti

  • 0 kommenttia
  • 6. huhtikuuta 2011
Ilman tarkkaa osoitetta en pysty antamaan täsmällisiä vastauksia, mutta tässä kuitenkin muutama neuvo:

- Jos osoitteeseesi on valmis Laajakaista Extran saatavuus, alkaa yhteys toimimaan viimeistään viikon kuluttua tilauksesta. Tällöin olisi kyseessä VDSL2-kohde, jossa sinulle toimitetaan modeemi postin kautta. Pelkkä liittymän kytkentä vie maksimissaan 3 työpäivää tilauksesta.

- Nykyinen toisen operaattorin laajakaistaliittymä tulee irtisanoa itse eli se ei hoidu Soneran kautta.

- Mahdollinen katkos liittymän vaihtuessa riippuu onko talossa erillinen datakaapelointi (ethernet) vai tulisiko Laajakaista Extra puhelinkaapelin kautta (VDSL2). Jos talossa on ethernet verkko ja nykyinen liittymäsi toimii puhelinkaapelin kautta, ei katkosta välttämättä tule lainkaan, koska Laajakaista Extra voi toimia nykyisestä liittymästäsi riippumatta. Jos Laajakaista Extra tulisi puhelinkaapeloinnin kautta ja nykyinen liittymäsi käyttää samaa kaapelia, tulee kytkennän yhteydessä pieni katkos, ehkä 15 minuuttia. Jos nykyinen liittymäsi käyttää kaapelitelevisioverkkoa, ei sen toimintaan vaikuta Laajakaista Extran kytkentä lainkaan.

Nykyisen laajakaistaliittymän irtisanominen kannattaa ajoittaa mahdollisimman lähelle samaa päivää milloin Laajakaista Extra kytkettäisiin.

Asia hinnan suhteen kannattaisi kysyä Myyntipalvelun numerosta 0800 133133, sillä kirjoittamaisi perusteella vaikuttaa että osoitteessasi on erikoishinnoittelu.

Vastaa