Skip to main content

Thomson tg789 + "no internet services configured"

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei,

aikani tuskaillut uuden liittymän ja siihen liittyvien useiden ongelmien kanssa, mutta viimein pitäisi olla kaikki kunnossa asennukseen liittyen. Nettiin ei silti kotoa pääse.
Modeemina on Thomson TG789, broadband valo palaa tasaisen vihreänä, mutta asetuksista löytyy ongelmallinen viesti "You have no internet services configured". Modeemin softaversio on 8.8.B.6 ja sitä on boottailtu ja resetailtu suht moneen kertaan.

Modeemi oli alunperin toimitettu valokuitu-liittymää varten, mutta tähän (oikeaan) osoitteeseen ei tosiaan sitä saanut, ja tätä ei asiakaspalvelussa muistettu tarkistaa kun osoitteen korjasin oikeaksi eli tällä hetkellä käytössä oleva liittymä on laajakaista. Vikapalvelusta olivat kuitenkin sitä mieltä ettei modeemin asetuksilla pitäisi olla tämän suhteen väliä. Eli missä lie vika piilee?

6 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 15. joulukuuta 2011
Onko sinun mahdollista testata toisella boksilla, toimiiko internet-yhteys ylipäätään? Ainakin oma Thomson toimi kiltisti ADSL-boksina Soneran asetuksilla ennen kuin VDSL-linjamuoto kytkettiin päälle.

  • 0 kommenttia
  • 15. joulukuuta 2011
anqquri kirjoitti:
Onko sinun mahdollista testata toisella boksilla, toimiiko internet-yhteys ylipäätään? Ainakin oma Thomson toimi kiltisti ADSL-boksina Soneran asetuksilla ennen kuin VDSL-linjamuoto kytkettiin päälle.


Eipä ole ainakaan juuri tässä ja nyt. Olin fiksu ja heitin vanhan Zyxelin muutossa pois, kun ajattelin että tottakai uudet vehkeet toimii.

  • 0 kommenttia
  • 16. joulukuuta 2011
No, vikapalvelussa niiden pitäisi nähdä, nouseeko modeemi linjoille vai ei, ja jos ei nouse niin boksissakin voi olla vikaa jos sen pitäisi asetuksilla toimia. Oletko kokeillut eri puhelinpistokkeessa/lyhyemmällä johdolla?

  • 0 kommenttia
  • 19. joulukuuta 2011
visuak: Olitko saanut jo kuittauksen liittymän kytkemisestä? Thomsonissa tuo virheilmoitus viittaa yleensä siihen, että linjaa ei ole kytketty ollenkaan (tai muutoksessa unicastista multicastiin se tarkoittaa että multicast -yhteyttä ei ole vielä kytketty). Tarkistin liittymäsi ja näillä tiedoilla vaikuttaisi siltä että liittymä kytketään uuteen osoitteeseen vasta 21.12.

  • 0 kommenttia
  • 21. joulukuuta 2011
Veikko kirjoitti:
visuak: Olitko saanut jo kuittauksen liittymän kytkemisestä? Thomsonissa tuo virheilmoitus viittaa yleensä siihen, että linjaa ei ole kytketty ollenkaan (tai muutoksessa unicastista multicastiin se tarkoittaa että multicast -yhteyttä ei ole vielä kytketty). Tarkistin liittymäsi ja näillä tiedoilla vaikuttaisi siltä että liittymä kytketään uuteen osoitteeseen vasta 21.12.


Olet ihan oikeassa, sekoitin asennus- ja kytkentäpäivät. Valitettavasti samat ongelmat kuitenkin jäivät, vaikka ilmeisesti tänään liittymä oli tarkoitus kytkeä. Voisiko ongelma olla alunperin valokuituliittymää varten toimitettu modeemi, jossa on väärät asetukset? Ja toivottavasti liittymän osoitteessa ei jälleen kerran ole sekaannusta (4 A1, ei 6 A1). Toivottavasti netti saataisiin toimimaan, ennen kuin pyhäpäivät pukkaavat päälle.

  • 0 kommenttia
  • 22. joulukuuta 2011
Hei visuak!
Käytössäsi oleva modeemi on yhdistelmälaite, joka toimii myös uudessa osoitteessasi. Tarkistin vielä osoitetiedot ja ne ovat kunnossa. Pahoittelen aiemmin tapahtunutta sekaannusta.

Liittymäsi pitäisi olla tänään normaalisti käytössä. Ilmoitathan meille vielä, mikäli käyttöönotto ei suju, kuten pitäisi. Helpoiten se tapahtuu soittamalla Asiakaspalveluumme numeroon 0200 17000 (ma-pe klo 8-20, la 9-16.30) pvm/mpm.

Vastaa