Skip to main content
Ratkaistu

Minun Telia kirjautumisongelma

  • 3. tammikuuta 2025
  • 19 kommenttia
  • 312 katselukertaa

ei oo päässy kirjautumaan Minun Teliaan neljään tuntiin. netti kyllä muuten toimii. 

 

--

Muokkaus: Lisätty otsikkoon maininta Minun Teliasta, jotta aihe on helpompi löytää alustalla. //Sakumik

Ratkaisu jäseneltä SakuMik

Mie Vaan kirjoitti:

ei oo päässy kirjautumaan Minun Teliaan neljään tuntiin. netti kyllä muuten toimii. 

Tervetuloa Telia Yhteisöön ​@Mie Vaan ! Kyseessä on tiedossa oleva häiriö, joka on parhaillaan selvityksessä. Kirjautuminen saattaa onnistua, kun kokeilet tehdä sen myöhemmin uudelleen. Linkin takaa voit ottaa häiriötiedotteen seurantaan, ja saat ilmoituksen, kun vika on korjattu.

Katso alkuperäinen viesti

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 3. tammikuuta 2025
Mie Vaan kirjoitti:

ei oo päässy kirjautumaan Minun Teliaan neljään tuntiin. netti kyllä muuten toimii. 

Tervetuloa Telia Yhteisöön ​@Mie Vaan ! Kyseessä on tiedossa oleva häiriö, joka on parhaillaan selvityksessä. Kirjautuminen saattaa onnistua, kun kokeilet tehdä sen myöhemmin uudelleen. Linkin takaa voit ottaa häiriötiedotteen seurantaan, ja saat ilmoituksen, kun vika on korjattu.


  • Savumerkittäjä
  • 3. tammikuuta 2025

ok. kiitos tiedosta. ihmettelin kun en löytänyt häiriötiedotteisa / vikatiedotteiskakaan mitään ilmoitusta.


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 15. tammikuuta 2025

Laitampa tähän tuosta mobiilivarmenteesta. Laitoin puhelimen tehdasasetuksille ja asensin kaikki tarvittavat softat ja asetukset. Kun laitoin asetuksia ja toiminnan varmistin mobiilivarmenteesta. Telian sovellus ei hyväksyn nytkään mobiilivarmennetta vaan jäi pyörimään omia aikoja. Kuudesti yritin tunnistusta mobiilivarmenteella ei onnistunut. Piti lopulta tunnistaa pankkisovelluksella Telian softan sisäänpääsy. On tainnut tulla joku vipa kun ovat uudistaneet mobiili sovellusta. Tiedoksi jos joku ihmettelee. Heitän pallon sinne tuosta. Viime viikolla asensin toisen puhelimen silloin pelitti mutta olikin vanha sovellus. Täytyy kyllä sanoa että yllätti tuo. Voi siirtää oikeaan paikkaan tämän. 


--
Muokkaus katjane: siirretty toisesta ketjusta tähän ketjuun


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 15. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Telian sovellus ei hyväksyn nytkään mobiilivarmennetta vaan jäi pyörimään omia aikoja. Kuudesti yritin tunnistusta mobiilivarmenteella ei onnistunut. Piti lopulta tunnistaa pankkisovelluksella Telian softan sisäänpääsy. On tainnut tulla joku vipa kun ovat uudistaneet mobiili sovellusta. Viime viikolla asensin toisen puhelimen silloin pelitti mutta olikin vanha sovellus. 

Minun Telia -sovelluksessa on ollut yleistä häiriötä, joka tuli nyt mieleen tässä sinun tapauksessasi. Osalla asiakkaista on ilmennyt hitautta laskuarkiston käytössä sekä ongelmia kirjautua Minun Teliaan. Kirjautuminen sekä toiminteet on kuitattu tänään korjatuksi, mutta saattaa olla että tilanne on ollut vielä päällä kun olet kirjautumista Mobiilivarmenteella yrittänyt tehdä. Pääsisitkö vielä testaamaan miten Mobiilivarmenteella kirjautuminen nyt sujuisi? 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 15. tammikuuta 2025

Tähän jää pyörimään ei etene


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 15. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Tähän jää pyörimään ei etene

Eli verkkopankkitunnuksilla pääset kirjautumaan, mutta mobiilivarmenteella ei nyt jostain syystä onnistu. Testasin kirjautumista itse mobiilivarmenteella, ja näytti menevän kyllä ihan normaalisti läpi ja Minun Teliaan pääsin. Koittaisitko vielä tehdä laitteen uudelleenkäynnistämisen ja sitten testaisit kertaalleen mobiilivarmenteen toimintaa? Katsotaan jääkö se pyörimään edelleen tuohon samaan kohtaan. Ja ihan loistava juttu olisi tietysti se, että testaisit myös mobiilivarmenteella kirjautumista johonkin muuhun palveluun. Saataisiin poissuljettua sitten myös se, onko kirjautumisen haaste Minun Teliaan, vai yleisestikin laitteen mobiilivarmenteessa. 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 15. tammikuuta 2025

Moi kokeilin ei onnistu jää pyörimään. Silloin kun asensin niin kyllä se hyväksyi muiden sovellusten varmennukset esim pankin. Nyt kokeilin toisellakin puhelimella ei onnistu puhelimet on HONOR 200 lite ja HONOR 90 lite. Kokeilin vielä poistaa ja asensin uudestaan Telia sovelluksen ei muutosta jäi pyörimään. Ei muuten sulje sovellusta kun keskeyttää jatkaa pyörimistä pakko sammutus toimii ainoastaan. Ei varmasti ole isosta kiinni tämä


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 15. tammikuuta 2025

Testailin tuossa eri tapoja. Kirjauduin ensin salasana jutulla sisälle Telia sovellukseen sen jälkeen otin että kirjauduin kauppaan mobiilivarmenteella se onnistui. Sen jälkeen suljin sovelluksen kirjautumalla ulos ja kun taas piti kirjautua mobiilivarmenteella niin eipä on istukkaan jää pyörimään. Eikä anna keskeyttää vaan pika lopetus toimii. Siinä on ongelman selvitys nyt. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 16. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Testailin tuossa eri tapoja. Kirjauduin ensin salasana jutulla sisälle Telia sovellukseen sen jälkeen otin että kirjauduin kauppaan mobiilivarmenteella se onnistui. Sen jälkeen suljin sovelluksen kirjautumalla ulos ja kun taas piti kirjautua mobiilivarmenteella niin eipä on istukkaan jää pyörimään. Eikä anna keskeyttää vaan pika lopetus toimii. Siinä on ongelman selvitys nyt. 

Hyvä, että Minun Teliaan pääset kirjautumaan toisella tavalla. Olemme havainneet, että Minun Teliaan kirjautuminen mobiilivarmenteella voi päätyä virheeseen. Korjaus on käynnissä ja pääset tilaamaan ilmoituksen korjauksen valmistumisesta täältä


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 16. tammikuuta 2025

Muuten hyvä mutta ei toimi herjaa vain. 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 16. tammikuuta 2025

Palaampa asiaan vielä kokeilin myös vaimon puhelimella kirjautua Telia sovellukseen mobiilivarmenteella ei pääsyt. Kokeilin monella tapaa kirjautua ei onnistu. Aikaisemminhan se lisäsi siihen +358 automaattisesti sen. Elikkä kirjautumisongelma on miten kirjautua puhelinnumero muodolla. Se ei lisää maatunnusta kirjautuessa mutta kun kirjautuu maatunnuksen kanssa ei hyväksy. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 16. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Palaampa asiaan vielä kokeilin myös vaimon puhelimella kirjautua Telia sovellukseen mobiilivarmenteella ei pääsyt. Kokeilin monella tapaa kirjautua ei onnistu. Aikaisemminhan se lisäsi siihen +358 automaattisesti sen. Elikkä kirjautumisongelma on miten kirjautua puhelinnumero muodolla. Se ei lisää maatunnusta kirjautuessa mutta kun kirjautuu maatunnuksen kanssa ei hyväksy. 

Kokeilin juuri kirjautua mobiilivarmenteella Minun Teliaan selaimen kautta. Varmenteella tunnistautuminen onnistui normaalisti ilman maatunnuksen +358 syöttämistä kuin myös maatunnuksen kanssa. 

Mobiilivarmenteella kirjautuminen ei toiminut Minun Telia -sovellukseen maatunnuksen kanssa tai ilman maatunnusta. 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 16. tammikuuta 2025

Kokeilin äsken uudestaan mobiilivarmennetta Telia sovellukseen ei toimi. Onneksi toimii muihin palveluihin. Itsekin otan pankkitunnuksella Telia sovelluksen käyttöön ja muutan biometriseksi tunnistautumisen. Outo on kumminkin ettei toimi omassa sovelluksessa. 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 16. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Kokeilin äsken uudestaan mobiilivarmennetta Telia sovellukseen ei toimi. Onneksi toimii muihin palveluihin. Itsekin otan pankkitunnuksella Telia sovelluksen käyttöön ja muutan biometriseksi tunnistautumisen. Outo on kumminkin ettei toimi omassa sovelluksessa. 

Odottaisin tähän iltaan ja kokeilisin klo 23 jälkeen uudelleen kirjautumista Mobiilivarmenteen kautta sovellukseen. Tänään palvelussa tehdään toimenpiteitä, kuten ​@KaPetri linkkasikin häiriötiedotteen aiheesta.


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 17. tammikuuta 2025

Huomenta kokeilin äsken kaksi kertaa eri tavalla kirjautua. Ei toimi vaan jää pyörimään. Harmi. 


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 17. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Huomenta kokeilin äsken kaksi kertaa eri tavalla kirjautua. Ei toimi vaan jää pyörimään. Harmi. 


Kyllä, ongelmaa näyttäisi olevan tällä hetkellä yhdistelmällä Minun Telia -sovellus - Android - Mobiilivarmenne. Tästä on kirjattu meillä häiriöilmoitusta eteenpäin, joten korjauksessa on. 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 17. tammikuuta 2025

Huomaatko mikä virhe kuvassa on myös. 


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 18. tammikuuta 2025

No niin tulihan se kuntoon Kiitos. Huomasin sen jo eilen pelittää hyvin. 


Katjane
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 18. tammikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

No niin tulihan se kuntoon Kiitos. Huomasin sen jo eilen pelittää hyvin. 

Jes, tämä Minun Telian häiriö saatiin kuntoon ja häiriötiedote kuitattiin korjatuksi iltapäivästä. Kiitos kun palasit vielä kuittaamaan tänne, että hommat sinullakin toimii ja kaikki kunnossa taasen! :) 


Vastaa