Skip to main content

Thomson TG789vn WLAN ongelmia

  • 11. joulukuuta 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Kyseinen laite on nyt pari viikkoa toiminut tasolla "ihan jees", mutta tällä viikolla on alkanut sanomaan itseään irti. Niin elikkä minulla on tuo otsikossa mainittu vehje ja ongelmani laitteen kanssa kulminoituu lähinnä WLANiin. Langaton yhteys katkeilee yllättäen milloin mistäkin laitteesta ( läppäri, nokia n9, playstation 3 jne..). Ongelma on aiemmin kadonnut yksinkertaisesti buuttaamalla thomson, mutta kuten sanoinkin tällä viikolla ongelmat ovat vain lisääntyneet. Nyt WLANin käyttö on miltei mahdotonta, se saattaa toimia noin 10 minuutin pätkissä ja sen jälkeen yhteyttä ei löydä millään laitteella esimerkiksi moneen tuntiin. Piuhan kanssa taas laitteet kyllä toimivat. Digiboxi on tosin myös nyt viimeaikoina epäonnistunut tallennuksissaan muutaman kerran ilmoittaen virhekoodia "512", mutta se on sitten taas eri tarina....

Olen yrittänyt monin tavoin korjata tilannetta mm. teidän sivuilta + tältä keskustelupalstalta löytyvillä ohjeilla. Olen esimerkiksi:
-Vaihtanut SSiD tunnisteen lyhempään muotoon
-Ottanut Power Reductionin pois päältä
-Channellia olen vaihtanut muuhun kanavaan
-Olen myös kokeillut eri salausmuotoa
-Resetoinut laitteen ja tehnyt taas saman rallin jne...mutta ei tunnu vaan mikään vaikuttavan suuntaan tai toiseen

Onko vielä jotain mitä voisin asian hyväksi tehdä? Itse yhteydessä ei varmaankaan vikaa ole kun nettipiuhan kanssa pelittää ihan komiasti? Eli mielestäni tuossa thomsonissa on jotain häikkää kun ei langaton yhteys pelitä/ välillä löydy ollenkaan. Onko seuraava vaihe pistää vikailmoitusta kehiin jos vaikka saisin uuden laitteen?

ps. Pitäisikö tuon "ethernet" valon vilkkua hullusti? En tiedä onko se alusta asti vilkkunut, mutta nyt kun on ollut ongelmia olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja se vilkkuu jatkuvasti.

  • 22. maaliskuuta 2012
Hei Olbberi

Suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme. Voit jättää vikailmoituksen puhelimitse 0206 90101 (arkisin klo 8-20, lauantaisin 9-16:30) tai palvelupyyntö lomakkeella.

Lisätieto kenttään kirjoita mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmastasi, niin selvitetään miten ongelma voidaan ratkaista.

  • 3. huhtikuuta 2012
Ja taas mennään...

Tein edellä mainitut toimenpiteet jokin aika sitten ja sainkin Soneralta kokonaan uuden vehkeen. No pistin pömpelin eilen kiinni ja homma alko rullaamaan siten kuin pitääkin. Langaton netti toimi moitteetta niin tietokoneella kuin kännykälläkin. Olin tietysti mielissäni ja ajattelin ongelman olleen vanhassa boxissa.

No kun aamu valkeni niin tohon rotiskoon ei saa taas millään vehkeellä yhteyttä (eikö tätä vehjettä saa pitää 24h auki :D?). Tietokoneella ei kerrassaan mitään toivoa. Pistin boxista ethernet piuhankin koneeseen, muta aluksi edes sillä ei netin käytöstä tullut mitään. Muutaman bootin jälkeen tämä onneksi edes onnistui. Kännykällä yhteys löytyy "aina joskus" mutta yleensä sitten katkeaa jossain kohtaa eikä uudelleen yhdistäminen onnistu. Voisin ymmärtää jos vika olisi tietokoneessani ( hyvin mahdollista ) mutta sitä en kyllä sulata että kännykässäni (N9) olisi vikaa, koska laitteessa on ei ole ikinä ollut minkään muun netin kanssa probleemaa.

Mutta missä voisi olla vika kun jo toinen boxi osoittaa täsmällään samoja vikoja kuin edellinen? Voisiko taloyhtiön piuhoissa ym. olla vikaa? Tämä on joulukuussa "valmistunut" kerrostalo jossa edelleen jotain pientä laitellaan. Muillakin asukeilla on netti teiltä ( näkyy langattomien yhteyksien listassa ) ja kiinnostaisi kyllä tietää olenko ainoa jolla on ongelmia.

En ole nyt vaihtanut mitään asetuksia, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Ei nyt kyllä jaksaisi näitten vehkeitten kanssa tapella päivästä toiseen ja alkaa pikku hiljaa menemään ns. tunteisiin tämä touhu. Ei viitsisi heti alkaa tilaamaan korjaajaa paikalle koska kumminkin tulisi se mukava sadan euron pikavoitto itselle maksettavaksi, koska on jäänyt huomaamatta jokin pikkujuttu mikä tätä nettiä jatkuvasti kaataa. Täytyy varmaan pikkuhiljaa ostaa jokin halpa reititin ja luopua tuosta koti-tvstä että saisi edes tätä nettiä käytettyä silloin kun itse haluaa eikä silloin kun thomson sitä haluaa.

  • 3. huhtikuuta 2012
olbberi kirjoitti:
Ja taas mennään...

Tein edellä mainitut toimenpiteet jokin aika sitten ja sainkin Soneralta kokonaan uuden vehkeen. No pistin pömpelin eilen kiinni ja homma alko rullaamaan siten kuin pitääkin. Langaton netti toimi moitteetta niin tietokoneella kuin kännykälläkin. Olin tietysti mielissäni ja ajattelin ongelman olleen vanhassa boxissa.

No kun aamu valkeni niin tohon rotiskoon ei saa taas millään vehkeellä yhteyttä (eikö tätä vehjettä saa pitää 24h auki :D?). Tietokoneella ei kerrassaan mitään toivoa. Pistin boxista ethernet piuhankin koneeseen, muta aluksi edes sillä ei netin käytöstä tullut mitään. Muutaman bootin jälkeen tämä onneksi edes onnistui. Kännykällä yhteys löytyy "aina joskus" mutta yleensä sitten katkeaa jossain kohtaa eikä uudelleen yhdistäminen onnistu. Voisin ymmärtää jos vika olisi tietokoneessani ( hyvin mahdollista ) mutta sitä en kyllä sulata että kännykässäni (N9) olisi vikaa, koska laitteessa on ei ole ikinä ollut minkään muun netin kanssa probleemaa.

Mutta missä voisi olla vika kun jo toinen boxi osoittaa täsmällään samoja vikoja kuin edellinen? Voisiko taloyhtiön piuhoissa ym. olla vikaa? Tämä on joulukuussa "valmistunut" kerrostalo jossa edelleen jotain pientä laitellaan. Muillakin asukeilla on netti teiltä ( näkyy langattomien yhteyksien listassa ) ja kiinnostaisi kyllä tietää olenko ainoa jolla on ongelmia.

En ole nyt vaihtanut mitään asetuksia, mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Ei nyt kyllä jaksaisi näitten vehkeitten kanssa tapella päivästä toiseen ja alkaa pikku hiljaa menemään ns. tunteisiin tämä touhu. Ei viitsisi heti alkaa tilaamaan korjaajaa paikalle koska kumminkin tulisi se mukava sadan euron pikavoitto itselle maksettavaksi, koska on jäänyt huomaamatta jokin pikkujuttu mikä tätä nettiä jatkuvasti kaataa. Täytyy varmaan pikkuhiljaa ostaa jokin halpa reititin ja luopua tuosta koti-tvstä että saisi edes tätä nettiä käytettyä silloin kun itse haluaa eikä silloin kun thomson sitä haluaa.


Moro. Tuossa modeemissa on kyllä WLAN puolessa vikaa Soneran asiantuntija myöntänyt ihan täällä foorumeillakin ja siihen on jotain korjausta kyllä tulossa (ehkä), no kuitenkin itse ongelmaan onko sinulla mitään toista modeemia, jolla kokeilla netin toimivuutta jossa olisi myös tuo WLAN puoli. Niin ja linjan arvot vois kannassa pastettaa tänne nekin kertoo jo paljon.

  • 4. huhtikuuta 2012
Joo no en ihmettele jos on sanottu WLAN puolessa olevan häikkää. Nyt ei toimi enää yhtään WLAN millään vehkeellä. Ethernet piuhalla toimii sentään edes joskus (JES!). Ei ole muuta modeemia jolla voisi kokeilla. Voitko auttaa avutonta ja kertoa miten nuo linjan arvot saan selville? Pastetan ni mielelläni tänne.

Niin ja vielä kertaava kysymys - kuuluuko tuon Ethernet valon vilkkua hullusti? Tuli mieleen kun muut valot on suht stabiilina ja tuo erottuu joukosta.

  • 5. huhtikuuta 2012
Hei Olbberi

Kokeile vaihtaa Thomsonin WLAN verkon SSID nimeä lyhyemmäksi ja vaihda vielä vaikka langattoman verkon salausavainta.

Kuvalliset ohjeet tähän löydät Soneran ohjeet ja vinkit sivuilta.

Voit kokeilla myös tehdä laitteelle tehdasasetusten palautuksen painamalla reset painiketta pohjassa noin 30 sekunnin ajan ja tämän jälkeen käynnistämällä laitteen uudelleen. Tämän jälkeen langattoman verkon asetukset palautuvat alkuperäisiin joten tämä kannattaa tehdä ennen kuin muuttaa verkon nimeä ja salasanaa.

Ethernet valon vilkkuminen on normaalia.

Vastaa