Hei,
Koitan nyt tämän palstan kautta kun muuten tuntuu olevan vaikeuksia saada yhteyttä..
Ongelma on seuraava:
Minulla on iPhone 4 puhelin josta väsyi normaalissa käytössä käynnistys/nukkuminen painike. 12kk takuu on loppunut noin 4 kuukautta sitten. Soitin myyjäliikkeeseen ja tiedustelin puhelimen korjaamisesta virhevastuuseen vedoten. Liikkeestä kerrottiin että Apple on siinä määrin "mystinen" yritys, että he eivät voi tehdä sinne valitusta tai olla muutenkaan yhteydessä. Vähän ihmettelen tätä.. Ajattelisin että maahantuonnin portaissa on kuitenkin joku fyysinen henkilö eikä mystistä välikättä.
Seuraavaksi otin yhteyttä suoraan Soneraan omien sivujen kautta. Sieltä vastattiin muutaman päivän kuluttua, että Sonera ei korjaa laitetta. Ongelmana tässä oli se, että vastaus tuli nimettömänä vailla mahdollisuuttaa omaan vastaukseeni.
Seuraavaksi otin yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. Hän kertoi, että Soneran on ehdottomasti korjattava laite nimenomaan virhevastuuseen vedoten. Tarvittaessa asia on kuulemma syytä viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Sieltä tulee poikkeuksetta kuluttajan kannalta myönteinen päätös.
Seuraavaksi otin Soneraan jälleen yhteyttä omien sivujen kautta. Pyysin yhteydenottoa joko puhelimitse tai sähköpostilla siten, että pystyn vastaamaan postiin. En ole kuitenkaan viikon odottelun jälkeen saanut vastausta. Olen aina välillä koittanut puhelinyhteyttä 0,99€/min maksavaan numeroon. Pitkät jonotusajat eivät kuitenkaan houkuta roikkumaan linjoilla kovin pitkään.
Nyt kysynkin miten aiotte hoitaa tilanteen? En ala mielelläni enään tekemään reklamaatiota tai ottamaan yhteyttä SFC-huoltoon tms. Olen jo kertonut ongelman mielestäni riittävän monelle henkilölle. Odotan pikaista vastausta.
Ystävällisin terveisin
Hannu Niemi
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.