Skip to main content

Nettiarkiston ja tietoturvan asennus uuteen koneeseen

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Nettiarkiston ohjeissa sanotaan, että sen voi asentaa vain yhteen koneeseen. Vanha läppärini hajosi niin totaalisesti, ettei kovalevyltä saatu yhtään tiedostoa pelastettua. Sain kuitenkin onneksi ladattua kaikki arvokkaat valokuvat ja muut tiedostot nettiarkiston kautta takaisin uuteen koneeseeni. Nyt haluaisin siirtää varmuuskopiointiohjelmankin uuteen koneeseeni. Löysin seuraavan ohjeen (lainaus):

"Olen ostanut uuden tietokoneen. Onko minun rekisteröitävä Sonera Nettiarkisto -palvelu uudelleen?
Sinun ei tarvitse rekisteröidä palvelua uudelleen. Riittää, että Sonera Nettiarkisto asennetaan uudelleen. Sinun on kuitenkin käytettävä asennuksessa samaa tilauskoodia (xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx), sähköpostiosoitetta ja salasanaa kuin alkuperäisessä asennuksessa. Huomautus: Jos asennat Sonera Nettiarkisto -ohjelman uuteen tietokoneeseen, sinun on poistettava aiempi Nettiarkisto, ellei tilauksesi salli useaa samanaikaista varmuuskopiota"

Mitä tarkoittaa aiemman nettiarkiston poistaminen? Vanhalta koneeltahan ei mitään voi poistaa, koska siellä ei yksinkertaisesti ole enää mitään. Häviävätkö vanhat tiedostot nettiarkistosta uudelleenasennuksen yhteydessä, ja kopioituvat sitten uudelleen koneelta?

  • 9. tammikuuta 2012
Hei saijahelena,
Koska vanha läppäri on totaalisen rikki, eikä enää ole käytössä lainkaan, ei nettiarkistoa tarvitse siitä erikseen yrittää poistella. Voit asentaa nettiarkiston huoletta uudelle koneellesi. Ohjeen uudelleen asennukseen löydät täältä.

  • 9. tammikuuta 2012
Kiitos nopeasta vastauksesta. Päteekö sama myös muuten tietoturvaohjelmaan. Nythän asensin siis sen kolmanteen koneeseen, mutta kaksi kuitenkin on vain käytössä, sen yhden rikkoutumisen takia. Lähinnä tulevaisuutta ajatellen kyselen, jos vaikka joskus tulisi tarvetta sille kolmannelle koneelle.

  • 10. tammikuuta 2012
Tietoturva on asennettavissa kolmelle koneelle samalla lisenssillä. Jos tulee sellainen tilanne, että kaikki lisenssit on käytetty, ja kone esimerkiksi rikkoutuu, kannattaa olla yhteydessä Tekniseen Asiakaspalveluumme .

Vastaa