Skip to main content

Laajakaistan muutto ja irtisanominen

  • 11. joulukuuta 2014
  • 7 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Hei
Ongelmana on määräaikainen Soneran viihdepaketti jota Sonera ei pystynyt toimittamaan uuteen osoitteeseen. Tilalle tarjottiin 8 megaista liittymää, joka olisi hyväksytty kohtuuhintaisena vaihtoehtona. Kun tuli etämyynnin tilausvahvistus, hinta oli hunajainen 39,90/kk.
Toinen mielenkiintoinen seikka tilausvahvistuksessa oli, että uutta sopimusta oltiin tekemässä taas määräaikaisena, jolloin taas olisi pakkoliitto Soneran kanssa jatkunut seuraavat 2 vuotta. Määräaikaisuus vaan unohtui kertoa puhelimessa...
Liittymän siirto toiseen osoitteeseen n. 3 viikkoa???
Asiasta soitettu 8.10.2012 asiakaspalveluun kertaalleen 50 minuutin puhelu, jossa ensimmäinen henkilö tarjosi kovasti edullisempaa vaihtoehtoa, mutta en halua enää jatkaa Soneran kanssa asiakassuhdetta 10 vuoden jälkeen, syynä ongelmien määrä. Laskutettu jopa asentajan käynnistä vaikka ongelma oli Soneran toimitusvarmuudesta. Modeemia oli hyvä syyttää... Niitäkin on jo kaikkiaan hankittu Soneran liittymää varten 6 kpl. Yhteys toimi hienosti kun vaihtoi välillä modeemia.
Kyseinen asiakaspalvelija ei pystynyt ottamaan irtisanomista vastaan ja ohjasi puhelun seuraavalle henkilölle, siis taas myyntihenkilölle, ei onnistunut irtisanominen vaan pyydettiin soittamaan seuraavana päivänä uudelleen. Eiköhän se riitä asiakkaan kustannuksella 1 puhelu asiasta (50 minuuttia).
Luvattiin soittaa Soneralta seuraavana päivänä takaisin, ei kuulunut puhelua. Odotellaan 2 viikkoa, että etämyynnin perumisaika menee umpeen ja ollaan taas 2 vuotta naimisissa Soneran kanssa.
Määräaikaisen sopimuksen purku kesken kauden on mahdollista kuluttajaviranomaisten mukaan, että operaattori ei pysty toimittamaan uuteen osoitteeseen myymäänsä pakettia.

  • 12. lokakuuta 2012
Hei saba
ensinnäkin haluan pahoitella tätä ruljanssia, jonka olet joutunut käymään läpi. Missään nimessä tämän ei pitäisi mennä näin ja ymmärrän hyvin tämän aiheuttaneen mielipahaa. Olisiko sinun mahdollista lisätä asiakasnumeroasi tai liittymänumeroasi profiiliin, jotta voisimme täällä päässä tarkistaa, mitä on tapahtunut?

  • 12. lokakuuta 2012
Lisätty liittymänumero

  • 12. lokakuuta 2012
Hei saba,
Olemme yrittäneet tavoitella sinua koskien liittymäsopimusta. Soitamme vielä uudelleen tämän päivän aikana.

  • 12. lokakuuta 2012
Hei saba,
Liittymäasia keskusteltiinkin jo puhelimessa, ja tarvittavat toimenpiteet on tehty. Haluan vielä tätä kautta toivottaa hyvää viikonloppua ja syksyn jatkoa!

  • 12. lokakuuta 2012
Kiitokset Mialle hyvästä palvelusta. Keissi meni hienosti yhteisymmärryksessä. Hyvää sysksyn jatkoa myös sinne.

  • 16. lokakuuta 2012
Nyt vaan ihmettelen, että minne jäi irtisanomisesta vahvistus... tilausvahvistus kyllä tulee heti mutta irtisanomisen vahvistus sitten jo unohtuukin.

  • 16. lokakuuta 2012
saba: Irtisanomisvahvistus tulee postitse, joten sitä joutuu hetken odottelemaan. Irtisanomisvahvistus on toki sinulle lähetetty ja irtisanominen on hoidettu, kuten sovittu.

Vastaa