Katkaisin nelisen vuotta (joista viimeiset pari vuotta tällä 100/5 nopeudella) toimineen Laajakaista Extran nykyisestä osoitteestani helmikuun lopulla neljän kuukauden Aasian reissun vuoksi. Linja on toiminut luotettavasti sekä 8Mbps että 100Mbps nopeudella. Yrittäessäni tilata vastaavaa yhteyttä uudestaan viime viikon alussa, huomasin ettei osoitteeseeni tarjota kuin 24Mbps DSL-linjaa, joka kaiken lisäksi on vielä tuota satamegaista kalliimpi.
Soitin Soneran asiakaspalveluun n. puolitoista viikkoa sitten, ja tiedustelin asiasta. Asiakaspalvelijan mielestä linjan nopeutta ei voitu taata, jonka vuoksi sitä ei voida toimittaa ko. osoitteeseen. Kerroin vastaavan yhteyden toimineen ongelmitta Linksysin Docsis3.0 modeemilla, mutta siellä tunnuttiin epäilevältä. Kerroin, että aiemminkin nopeudennosto piti tehdä aspan kautta, koska tietokannat nettitilauksen yhteydessä eivät ole ajan tasalla. Lisäksi mainitsin käyttäneeni työpaikalta vastaavaa modeemia kotona viikonloppuna, ja homma toimi kuin ajatus. Asiakaspalvelija lupasi selvittää asian, ja soittaa saman tai seuraavan päivän aikana takaisin. Vielä tässä soittoa odotellaan...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.