Terve
Vaihdettiin tuossa taannoin - Soneran myyjän mainostuksen uhreina - ADSL-liittymästä uuteen Extra-liittymään (vissiin VDSL) ja sen jälkeen ei netti ole toiminut kunnolla. Jostain keskustelusta olen päätellyt, että vika voi olla talon vanhoissa puhelinpiuhoissa. Mites se nyt menee: jos laitan vikailmoituksen ja huolto toteaa liittymän toimivan oikein taloyhtiön DSL-keskittimelle (tai mille lie) asti, niin tuleeko siitäkin minulle se mainostettu satasen lasku?
Vika on siitä hankala, että yhteys voi toimia tuntejakin ilman huomattavaa vikaa. Toisinaan se voi katketa monta kertaa tunnin sisään. Tämä on erityisen kurjaa siksi, että on ollut tarkoitus tehdä etätöitä kotona. Siihen tarkoitukseen käytetyt yhteydet (oiskohan nyt sitten VPN?) tuntuvat katkeavan erityisen helposti ja ne joutuu aina käynnistämään uudelleen, kertakäyttösalasanoineen sun muineen. Enkä oikein ymmärrä, miten tämän vian voisi helposti todeta, kun yhteys saattaa toimia moitteetta juuri silloin kun huoltomies on käymässä.
Jatkokysymykseni olisikin, että onko tällä perusteella mahdollista vaihtaa liittymä takaisin ADSL-muotoiseen vaikka kysymyksessä onkin määräaikainen sopimus? Ja jos on, niin miten se onnistuu? Puhelimen kautta tunnun saavan aina vain robotin kiinni...
t. Samuli N.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.