Skip to main content

Ääni ja kuva epäsynkassa

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 388 katselukertaa

Moi!

Monesti on nyt tullut Koti TV:n tallennuksia katsellessa vastaan sellainen tilanne että ääni ja kuva eivät ole kunnolla synkassa, eli suu hölpöttää ennen kuin puhe kuuluu kaiuttimista (tai toisinpäin). Ero ei ole iso, mutta niin selkeä ettei kyse voi mitenkään olla havainnointivirheestä.

Voiko tällaiselle ongelmalle tehdä jotain? Tapahtuuko näin muillakin?

Ensiapuna vaikuttaisi kyllä joskus toimivan katsomisen pysäytys ja käynnistäminen uudestaan, mutta onhan tuo aika rasittavaa. Lisäksi siinä on harmillinen psykologinen lisä-ärsytys että sen jälkeen kun moinen ongelma on tullut vastaan ja yrittää korjata sen, niin jää helposti koko loppu ohjelman ajan välillä tuijottelemaan että onko siinä nyt vieläkin se pieni epäsynkka vai kuvittelenko nyt vain. Ja kun siihen kiinnittää liikaa huomiota, niin ongelman näkee joskus sielläkin missä se ei ole, tai ainakin jää epävarma olo.

3 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 13. tammikuuta 2012
Hei ikajaste,
Nyt en ole ihan varma, oliko kyseessä Koti-TV vai Kaapeli-TV, mutta laitetaan varmuuden vuoksi ongelmanratkaisu ohjeet molemmista. Ohjeet ja vinkit-sivuston Koti-TV ohjeistus on täällä, ja Kaapeli-TV täällä.

  • 0 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2012
Mia kirjoitti:
Hei ikajaste,
Nyt en ole ihan varma, oliko kyseessä Koti-TV vai Kaapeli-TV, mutta laitetaan varmuuden vuoksi ongelmanratkaisu ohjeet molemmista. Ohjeet ja vinkit-sivuston Koti-TV ohjeistus on täällä, ja Kaapeli-TV täällä.

Kyseessä on Koti TV - täsmensin sen nyt tuonne viestiini jälkikäteen.

En ikävä kyllä löytänyt linkittämästäsi Koti TV:n ongelmatilannekuvauksista kohtaa joka olisi käsitellyt kuvan ja äänen virheellistä tahdistusta.

  • 0 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2012
Oletko kokeillut palvelureitittimen ja digiboksin resetointia? Ohjeet löytyvät täältä. Huomioithan, että digiboksin resetoinnin jälkeen sinun tulee syöttää KotiTV:n käyttäjätunnus ja salasana uudestaan.
Mikäli resetointi ei poista ongelmaa, niin suosittelen ottamaan yhteyttä Vikapalveluumme.

Vastaa