Skip to main content

Soneran 4G nettitikku+asennusohjeet sucks!

  • 11. joulukuuta 2014
  • 7 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Heips, kävin eilen hakemassa Sonera kaupasta mahtavan 4G-nettitikun. Tulin kotiin ja aloin sitä asentamaan. Ohjeessa sanotaan: "Asenna SIM-kortti paikoilleen. Varmista että asetat SIM-kortin oikein päin. Katso kuva."

Ei sitten Soneralle tullut mieleen kertoa lisää tästä asiasta. Esim., että Huawei E392- tikussa on SIM- korttipaikassa jousi. Tämän jousen merkitys jäi itselleni hämäräksi, koska se puskee SIM-kortin ulos niin, ettei luukkua saa paikoilleen.

Yleisen elämänkokemukseni perusteella saattaisin uskoa, että jousen pitäisi lukita SIM- kortti paikoilleen, mutta mistäpäs sitä tietää varmaksi kun ei ole kunnon käyttöohjetta.

Asennuskuva ohjeineen on kärpäsenpaskan kokoinen, mutta ehkäpä Soneralla on paperinsäästöviikot meneillään.


Sonera-kauppojen yhteystiedot on kyllä niin iso vitsi ettei paremmasta väliä.
Puhelimeen ei vastata koskaan.

Minkä *tun takia sitten pitää edes laittaa puhelinnumeroa julki jos ainoa asia mitä siitä kuulee on "Hyvä asiakkaamme, kiitos soitostanne Sonera Kauppaan. Kaikki myyjämme ovat nyt varattuja..." ??

Tätä nyt olen kuunnellut eilisestä alkaen. WTF??? Noloa toimintaa!

Mitä on asiakaslähtoisyys?:
Asiakkaat kyllä lähtevät teiltä tällä touhulla. Vastatkaa nyt helvata puhelimeen jos kerran numeron olette julkaisseet! Nettisivun kautta tikun myyjälle Sonera-kauppaan laitettuun viestiin ei kukaan ole korvaansa lotkauttanut.

*PANKAA nyt herraisä EDES vastausviesti että ASIAKAS TIETÄÄ VIESTIN MENNEEN PERILLE!!*

Tosin mitäpäs väliä silläkään jos kukaan ei lue palautteita :/

Tää nettitikku lähtee takaisin Soneralle. Pitäkää tunkkinne!

7 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 11. elokuuta 2012
Ai niin, en ole kokeillut vielä Wboxini tehdasasetusten palauttamista. Sehän on operaattoreilla vakiovastaus mihin vain ongelmaan.

Väliäkös sillä liittyyko ongelma edes digiboksiin :P

  • 0 kommenttia
  • 11. elokuuta 2012
Hei Jre, Mukana tuleva ohjekirjanen on todellakin aika pieni. Olisiko sinulle apua kotisivujemme ohjeesta? Jos et saa sim-korttia asennetuksi, voit tietysti käydä Sonera Kaupassa, jossa he laittavat tikun toimintakuntoon.
Sonera Kauppa palvelee ensisijassa myymälän asiakkaita. Lauantait ovat yleensä kiirepäiviä, jolloin puhelimeen ei ehditä vastaamaan ajoissa.

  • 0 kommenttia
  • 11. elokuuta 2012
Joakim kirjoitti:
Hei Jre, Mukana tuleva ohjekirjanen on todellakin aika pieni. Olisiko sinulle apua kotisivujemme ohjeesta? Jos et saa sim-korttia asennetuksi, voit tietysti käydä Sonera Kaupassa, jossa he laittavat tikun toimintakuntoon.
Sonera Kauppa palvelee ensisijassa myymälän asiakkaita. Lauantait ovat yleensä kiirepäiviä, jolloin puhelimeen ei ehditä vastaamaan ajoissa.


Jospa vastaisit kysymykseeni etkä kiemurtelisi. Koetin eilen soittaa monta kertaa, sama tilanne. Eilen oli perjantai.

Suurennuslasillakin katsottaessa Soneran ohjekirja ei kerro SIM-kortin asentamisesta kuin sen että kortti pitää laittaa laitteeseen. Hauskaa olisi, jos kertoisi, että SIM-kortin loven pitäisi olla vasemmalla. Ja se että siinä on jousi vastassa. Ja mitä se tarkoittaa. Sehän ei selvinnyt nytkään.

Se että annatte asiakkaan laitella nettitikun "toimintakuntoon", jos tuote **ska, tai sellaisen riski on olemassa, on mielestäni typerää.
Oikea myyjä laittaisi asiakkaalle tuotteen käytttövalmiiksi. Tämä olisi hieno kokea joskus Sonera-kaupassakin.

Nyt kun alan muistella, olen ostanut about 15 kännykkää eläissäni. Hemmetti, yhtään puhelinta en ole saanut niin, että myyjä olisi opastanut laitteen käyttöön. Puhumattakaan että olisi edes varmistanut lettä laite toimii!!! Mistäs tämän alan "myyjille" sitten maksetaan ? o_O

  • 0 kommenttia
  • 11. elokuuta 2012
Jre: Jousella avataan sim-korttipaikka painamalla nettitikun kyljessä olevaa pientä koloa. Näin kortin voi laittaa paikalleen. Jos et ole tuotteeseen tyytyväinen, on nettitikulla toki 14 vuorokauden tyytyväisyystakuu.

  • 0 kommenttia
  • 11. elokuuta 2012
Joakim kirjoitti:
Jre: Jousella avataan sim-korttipaikka painamalla nettitikun kyljessä olevaa pientä koloa. Näin kortin voi laittaa paikalleen. Jos et ole tuotteeseen tyytyväinen, on nettitikulla toki 14 vuorokauden tyytyväisyystakuu.


Juuh.
Oletkos Joakim koskaan pitänyt hyppysissäsi mainittua nettitikkua Huawei E392? Jos olisit, huomaisit, että puhut pötyä!

Nettitikun kyljessä olevvaa koloa on vaikea painaa kun sellaista ei ole!

Ottakaa nyt edes sen verran selvää, että myöskään mitään jousta ei ole käytössä *SIM-luukussa*

Nyt on parempi että lopetan kommentoinnin. Saattaisin kohta sanoa jotain ikävää teistä :((((

Ja älä huoli, tikku lähtee takaisin kyllä. Noloa olla tekemisissä tällaisten "asiantuntijoiden" kanssa. Ostan Elisan tai Dna:n liittymän seuraavaksi. Jos siellä "tietämys" on samaa tasoa, niin huhuh!

  • 0 kommenttia
  • 13. elokuuta 2012
Hei Jre!

Onpa todella harmi, ettei nettitikku ole vastannut odotuksia.

Ohjeita tuon nettitikun käyttöönottoon ja ongelmatilanteisiin löytyy täältä. Laitevalmistajalta voi myös tiedustella tarkempia ohjeita tikkuun liittyen. Ja tosiaan aina voi käydä Sonera Kaupassa kysäisemässä apua.

Myös Helpsoniin (0600 10 100, 1,99€/min. + pvm/mpm) voi ottaa yhteyttä lisäavun tarpeessa.

Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit.

Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu

  • 0 kommenttia
  • 12. syyskuuta 2012
Uusavuttomuus on Soneran vika. Se on kyllä todella ikävää näinkin suurelta yritykseltä.

[/sarcasm]

Vastaa