Skip to main content

Puhelimen vaihtaminen

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei! Asioin liikkeessänne 21.10 puhelimeni huollosta tulon takia. Samsung xcoverini oli 6. Kertaa huollossa näytön pintajännityksen pettäessä puhelimen ollessa sängyllä! Kuinka ollakaan puhelin tuli bumerangina takaisin 22€ käsittelykulujen kanssa?! Aikaisemmin puhelin oli vaihdettu samasta syystä uuteen, mutta miks ei nyt? No myyjänne kanssa asioidessani päätin katsella muita uudempia puhelin malleja.. Kyselin mm. iPhone 5, samsung galaxy 4 jne. Kysyin myyjältä myös Applen muista puhelinmalleista, mutta hän ei kertonut mitään uusista 5 S tai 5 c malleista vaikka niiden myyntiintulo oli samaisella viikolla! Ja päädyin lopulta ottamaan iPhone 5 kytkyliittymällä, mutta kaiken järjen mukaan olisin suostunut ostaamaan sen 5 S 64gb -mallinkin jos sitä olisi myyty. Todellakin hyvään asiakaspalveluun kuuluu uutuuksista tiedottaminen ja niiden myyminen jo etukäteen. En itse ole tällä hetkellä seurannut niin tiiviisti uutuuspuhelimien lanseerauksia, mutta voin kertoa että tuli huijattu olo. Panostaako Sonera ollenkaan henkilökuntansa ammattitaitoon vai onko vanhojen mallien myynti juuri ennen uusien mallien julkaisua tarkoituksen mukaista asiakkaan harhaanjohtamista?
Lopullinen kysymys kuuluukin: Onnistuuko puhelinmallin vaihto suoralta kädeltä? Vai onko asian eteenpäin vieminen kuluttaja-asiamiehelle tarpeellista?

3 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2013
Hei Antsu1!

Kiitos palautteesta ja viestistäsi. Onpa harmi, että sinusta tuntuu harjaanjohdetulta, mutta se ei tietenkään ole tarkoitus. Kun kävit kaupassa iPhone 5s/5c:n myyntiin tulosta ei ollut vielä mitään tietoa, puhumattakaan saatavuudesta, jolloin tätä ei pystytty tarjoamaan sinulle. Asiakaspalvelijamme palvelevat asiakkaitaan sen hetkisen tarjoaman mukaisesti, ei puhelinta voi myydä jos sitä ei ole vielä saatavillakaan.

iPhone 5s ja 5c mallien myynti tosiaan alkoi 25.10.2013 rajoituissa pisteissä ja kanavissa. Virallinen lanseeraus kampanjalle oli 23.10.2013 eli vasta kaupassa asioinnin jälkeen. Mitä tulee puhelimen vaihtoon tässä tilanteessa, niin se ei onnistu enää. Kun on ottanut puhelimen käyttöön, niin sitä ei voi enää palauttaa.

  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2013
Muualla maailmassahan toi on ollut myynnissä jo pitemmän aikaa, joten eiköhän teillä ole ollut tiedossa puhelimen myyntiin tulo. Jos mulle tosiaan myydään viimeisintä Applen iPhonea niin oletan sen sitä olevan. Pari päivää oletin sen olevan 5 S-mallia.
Ja ostotapahtuma tapahtui vain siitä syystä, että teidän huoltonne päätti ettei jaksa korjata takuunalaista puhelinta. Varmaan vain siitä syystä että sen kytky oli loppumassa muutaman kuukauden sisällä. Että todella harmi jos tuntuu kusetetulta. Voin luvata etten kusekaan teidän suuntaanne, kun ensin pääsen eroon.

  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2013
Ja jos halutaan nussia sitä pilkkua oikein kunnolla, niin myyjä otti tämän iPhonen hyllystä ja otti sen käyttöön ja ojensi minulle. Sain puhelimen käteeni käyttöönotettuna. Myittekö käytetyn puhelimen uutena?