Skip to main content

Maksukanavilla säännöllinen pätkintä

  • 11. joulukuuta 2014
  • 5 kommenttia
  • 1 katselukerta

Meillä on koko päivän jatkunut ongelma joka ilmenee kaikilla maksukanavilla niin että kutakuinkin tarkalleen 73 sekunnin välein ruutu menee mustaksi ja äänet häviävät alle sekunniksi kunnes taas lähetys palaa normaaliksi ja pienen hetken ruudussa näkyy inforuutu jossa ohjelman ja kanava tiedot. Periaatteessa pätkäisy on samanlainen kuin vaihtaisi kanavaa mutta tämä tapahtuu itsekseen tasaisin väliajoin samalla kanavalla pysyessä. En toki ole kokeillu jokaista kanavaa erikseen mutta ainakin ylen kanavat ja kutonen toimii normaalisti ja eurosport, eurosport hd, eurosport 2 ja sonera urho-total kanavat pätkivät joten luulen että ero on maksukanavissa ja ei maksullisissa. Liittymämme on Turun KaapeliTV-verkon alueella.
Mikähän mättää?

Lisäinfoa:
Kun maksullista kanavaa tallentaa niin tallenteessa samainen pätkiminen näkyy nopeana pikselöitymisenä ja äänen vingahteluna mutta silloin ei tule mustaa ruutua ja kanavanvaihdon tapaista käyttäytymistä.

Lisäinfonlisäinfoa:
Pätkäisy kestää HD-kanavilla pidempään kuin muilla kanavilla, joten syystä tai toisesta boksi joutuu tavallaan aloittamaan videon dekoodauksen uudelleen 73 sekunnin välein. Samalla tavalla HD-kanavalle vaihdettaessa kanavan näkyminen alkaa hitusen hitaammin kuin muilla kanavilla suuremman käsiteltävän tietomäärän takia. Näyttäisi siis siltä että kanavien lähetyksessä on pieni tauko kerran 73 sekunnissa ja boxi joutuu aina katkon jälkeen aloittaamaan signaalin purkamisen uudelleen. Pätkimisen väli 73 sekuntia ei ala uudelleen nollasta kanavan vaihdon jälkeen eikä edes digiboksin uudelleen käynnistyksen jälkeen vaan kun edellisestä pätkäisystä on kulunut 73 sekuntia tulee uusi pätkäisy vaikka boksin olisi uudelleenkäynnistänyt välissä.

  • 13. maaliskuuta 2013
Hei EikkaT,

Kuulostaisi että voisi olla signaalin tasoissa jotain häikkää. Oletkohan tehnyt ongelmasta jo vikailmoitusta. Jos et ole niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin selvitetään missä vika on.

Vikapalvelu 0206 90101 (mpm/pvm), ma–pe klo 8–20, la 9–16.30.
Voit jättää vikailmoituksen myös sivujemme kautta.

  • 13. maaliskuuta 2013
Tänään oli yhteydessä tukeen ja siellä oltiin sitä mieltä että CI+ modulin päivitys aiheuttaa ongelman. Kun laitoin boksista CAM-sanomat näkymään tuleekin ilmoituksia päivitysyrityksistä mutta päivitys ei vain onnistu. Signaalitasot ovat ok ja jos ne olisivat ongelma niin tuskin se pätkiminen tapahtuisi tasan 73 sekunnin välein yms.

  • 14. maaliskuuta 2013
Ongelma ratkaistu. CI+modulin päivitys ei onnistunut mutta kun päivitin boksiin aiemman firmwaren niin moduli suostui päivittymään.

  • 14. maaliskuuta 2013
Hei EikkaT,

Hieno juttu että ongelma selvisi.

  • 18. maaliskuuta 2013
Teillä ollaan taas tyypilliseen tapaan asiasta ihan hukassa :D
Sain seuraavanlaisen viestin tänään:

"Hei, liittyen tekemääsi vikailmoitukseen, irrota kortinlukija televisiosta, ja k
äynnistä laite uudelleen. Aseta kortinlukija takaisin, ja palauta television teh
dasasetukset ja hae kanavat uudelleen. Jos vika jatkuu lähetä numeroon 18100 seu
raava tekstiviesti: Vika ktv xxxxxxx. T. Sonera"

Eli vikailmoitus koski digiboksia jonka mallin sekä kortinlukijan mallin, kaikkine firmwareineen ja muineen otitte vikailmoituksen yhteydessä ylös ja nuo ohjeenmukauset toimenpitee suoritin jo moneen otteeseen puhelun aikana ja silloin jo todettiin että apua ei ollut. Nyt sitten lähes viiko päästä tulee ohjeita televisiota varten ja vielä sellaisia jotka jo kokeiltiin. Ei ihme että Soneran asiakaspalvelun laatua useilla foorumeilla kritisoidaan :(

Vastaa