Skip to main content

Aito 4g max hyytynyt 3g:n tasolle

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Hei!
Meillä aito 4g max toimi alkuun kohtuullisella nopeudella. Nyt pari viikkoa pätkinyt jatkuvasti ja toimii vain 3g moodissa. Toki voi pakottaa 4g tilaan mutta nopeus ei muutu miksikään ja surfaillu pätkii kokoajan. Tämäkin viesti pitää kirjoittaa toisella simmillä ettei pätkäise poikki kesken kaiken. Missähän mahtaa olla vika?

6 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 26. elokuuta 2013
Hei sirp+jari! Katsoin asiakasnumerosi perusteella tietojanne ja en nähnyt mitään suoraan vikaa liittymässänne / kotiosoitteenne alueella. Oletko kokeillut tehdä 3G/4G modeemillesi ihan resetointia? Jonkun verran on tullut vastaan tapauksia että päätelaite (modeemi) on oireillut ja resetointi on normaalisoinut tilanteen.

Mikäli ongelmat jatkuvat resetonnin jälkeen, suosittelen kokeilemaan laittetta toisessa osoitteessa mikäli vaan mitenkään mahdollista. Jos toisessa osoitteessakin tekee ihan samaa, voisi päätelaitteen käyttää tällöin huollossa. Mikäli ei ongelmoi toisessa paikassa ollenkaan, silloin tästä olisi syytä tehdä ihan vikailmoitus vikapalvelumme kautta sekä siten tutkia tarkemmin että mikä siellä on vikana. //VesaN

  • 0 kommenttia
  • 26. elokuuta 2013
Ok. Päätelaite on nyt toimitettu huoltoon, eikä resetoinneista ollut apua vaivaan. Lainalaite otettiin käyttöön tänään ja sillä toiminta on ihan vastaavaa kuin huoltoon toimitetullakin. Lainalaite on Huawein 4g mokkulamalli, joka käynnistettäessä yrittää saada 4g yhteyttä yhdellä signaalipalkilla ja hetken päästä vaihtaa 3g puolelle.
Voisiko vika olla simmissä?
Huomionarvoista on että 4g liittymä toimi viime keväästä asti liki tähän päivään ihan kunnolla kokoajan 4g puolella ja neljän jopa viiden palkin signaalilla, eikä meille ole mikään muuttunut, ei modeemin paikka, eikä mikään muukaan jonka voisi kuvitella vaikuttavan asiaan.

  • 0 kommenttia
  • 27. elokuuta 2013
Terve sirpa+jari,

Onpa ikävää, että ongelma jatkui päätelaitteen vaihdon jälkeenkin. En kuitenkaan usko, että vika olisi SIM-kortissa, koska liittymä kuitenkin toimii. Minkälaista signaalinvoimakkuutta nettitikku näyttää 4G-lukituksella? Toimiiko 3G-verkko edelleen sillä tasolla kuin ennenkin? Jos näin on, ja 4G-signaalinvoimakkuus on selkeästi heikentynyt aiemmasta, voitaisiin asiaa lähteä tutkimaan vikapalvelussamme verkkovikana.

Voi toki myös olla, että lainatikulla signaalinvoimakkuus ei ole yhtä hyvä kuin toimivalla Huawei B593 -reitittimellä, jossa on ulkoiset antennit.

  • 0 kommenttia
  • 28. elokuuta 2013
Signaalinvoimakkuus näyttää yhtä pykälää kummallakin laitteella. Keväästä tähän hetkeen näytti kuitenkin aina neljää, jopa viittä palkkia tuolla Huawei B593:lla.
Tuossa kunnossa kun yhteys toimii vain 3g moodissa ja netti pätkii kokoajan, ei meillä ole sille mitään käyttöä. Joku on muuttunut dramaattisesti ja kummallista jos muita valituksia ei ole tullut.

  • 0 kommenttia
  • 10. syyskuuta 2013
Ongelmat jatkuu; Huawei kävi huollossa ja siellä purkki vaihdettiin toiseen eli vanhempaan malliin kuin meidän alkuperäinen laite. No, signaalitaso on jotenkin pysynyt hyvänä mutta nettipelit ei toimi ja sähköpostit ei mene läpi. Missähän nyt ois vika?

  • 0 kommenttia
  • 11. syyskuuta 2013
Hei sirpa+jari!

Mukava kuulla että nyt signaalitasot ovat pysyneet hyvänä. Voisitte nettipeliongelmaan kokeilla muuttaa laitteesta Data-APN valintaa. Jotkun nettipelit saattavat käyttää sellaisia tietoliikenne portteja mitkä ovat internet APN:ssä estettyinä. Tämä muutoksen voi tehdä tietääkseni muokkaamalla APN-profiilia painikkeesta laitteen asetuksissa. Kokeilkaan opengate laittaa Data-APN:ksi ja muita tietoja sinne ei tarvita. Tämän jälkeen voisitte kokeilla ensin 3G verkon kautta että toimiiko pelit ja kaikki ok sekä perään sitten 4G verkon kautta sama homma. Pakoittamalla asetuksista laitteen 4G tai 3G verkkoon voitte tämän todentaa.

Toivottavasti tämä muutos auttaisi peliongelmiin. //VesaN

Vastaa