Skip to main content

Nettiyhteys toimii milloin haluaa :(

  • 11. joulukuuta 2014
  • 2 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Mikähän mahtais olla vialla, kun Laajakaista Kaapeli-yhteys toimii, jos toimii? Ongelma on ollut jo ainakin puoli vuotta. Käytössä on Cisco 3000 modeemi. Paikkana Rovaniemen Mäntyvaara. Välillä yhteys toimii moitteetta jopa useampana päivänä peräkkäin, mutta useinmiten ensimmäisellä kerralla konetta avattaessa ei yhteys onnistu, vaan pitää tuuletella johtoja kerran tai pari, jotta yhteys toimisi. Eilen meni taas hermot, kun netti ei pysynyt päällä kuin viitisen minuuttia ja toisella yrittämällä melkein 10 minuuttia. Sen jälkeen ei sit saatu heräteltyä yhteyttä lainkaan. Tänään aamulla taas pelitti ainakin sen 10 minuuttia, mitä ehti ennen töihin lähtöä testata. Meillä on toiminnassa myös Zyxelin langaton reititin, mutta eilen vika oli selvästi modeemissa tai yhteyksissä, sillä Cisko räpytteli valojaan kuin diskossa konsanaan. Voisko joku tällaiselle tavikselle kertoa, missä vika voisi olla, yhteyksissäkö, vaiko jossain meidän laitteessa?

T: Nyt meni hermot!

2 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2012
Hei TuijaJU,

Ikävä kuulla että yhteys on toiminut heikosti.

Oletko testannut yhteyttä ilman Zyxelin reititintä, kytkemällä kone suoraan modeemiin kiinni?
Mikä on Zyxelin reitittimen mallinumero?

Sammuuko modeemista jotain valoja silloin kun yhteys lakkaa toimimasta?

Jos ongelma jatkuu, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selittää vikaa tarkemmin. 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • 0 kommenttia
  • 10. joulukuuta 2012
Justiinsa. Sain juuri kirjoitettua oman tarinani - ja ylläripylläri: "verkkosivu ei ole käytettävissä" ja kirjoitus hävisi. Voi yhen kerran. Eli nyt ollaan sitten puhelimella jaetulla netillä.

Eli täysin samanlainen viikonloppu oman kaapelinetin kanssa kuin aloittajalla: Rovaniemen Sahanperällä netti pätki noin vartin välein. Modeemi (CISCO EPC3825) sai hepulin muutaman kerran
ja valot välkkyivät ihan pöljänä. Yleensä ottaen valot modeemissa kuitenkin pysyivät päällä, mutta yhteys katkeili. Ja vika ei voi olla tietokoneessa, koska langaton yhteys katkesi kaikista laitteista (tv, puhelin, tablet, tietokone) ja se katkesi vaikka tietokone oli piuhan päässä.

Vikailmoituksen olen tehnyt netin kautta, mutta minkäänlaista yhteydenottoa ei ole tullut vieläkään. Tämän halusin nyt saada kuitenkin tänne kirjoitettua, koska ongelmat Rovaniemen kaapelinetin toimivuudessa eivät näytä olevan yksittäisten asiakkaiden ongelma. Oman liittymäni 100/5 maksiminopeus, jonka vuoden aikana olen saanut mitattua, on ollut 36.

Toivon pikaista jonkinlaista yhteydenottoa vikailmoitukseeni liittyen.

Vastaa