Skip to main content

Netti katkeilee säännöllisesti

  • 11. joulukuuta 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei. Eli tilasin pari kuukautta sitten kiinteä laajakaista netin, jossa tuli mukana modeemi
CISCO EPC3825. Aluksi se katkeili noin tunnin välein noin viikon ajan, sitten se lakkasi pätkimästä ja toimi ihan normaalisti. Mutta nyt se on taas aloittanu ja kestänyt jo muutaman viikon. Modeemin asetuksiin en pääse jostain syystä kirjautumaan tai sitten olen unohtanut tunnukset.
Olen yrittänyt katkaista virran modeemista ja resettanut sen muutaman kerran, mutta sekään ei auttanu.
Ideat on nyt loppunut eli tarvitsen vähän apua.

  • 23. syyskuuta 2013
Hei wafe94

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.

Cisco EPC3825 modeemin ei pitäisi kyllä kysyä mitään käyttäjätunnuksia sinne sisäänkirjautuessa. Oletko liittänyt tietokoneen kiinni modeemiin verkkokaapelin avulla ja kokeillut sen jälkeen kirjautua hallintaan selaimen kautta osoitteeseen: http://192.168.0.1 ?

  • 24. syyskuuta 2013
Laitoin asiakasnumeron näkyviin nyt.
Tietokone on liitetty modeemin verkkokaapelilla mutta silti se kysyy niitä tunnuksia, ja vaikka laittaisin jotain sinne, niin se ei edes ilmoita että tunnukset on väärät.

  • 24. syyskuuta 2013
Hei wafe94

Jos modeemihallinta kyselee jotain tunnuksia niin silloin niitä on jossain vaiheessa muokattu. Voisit kokeilla resetoida modeemin painamalla reset-painiketta modeemin takaa 15s ajan laitteen ollessa päällä. Tämä palauttaa alkuperäiset asetukset laitteeseesi jonka jälkeen hallintaan tulisi päästä yllämainituin ohjein.

  • 25. syyskuuta 2013
Joo en nyt pääse sinne vieläkään, vaikka resetoinkin sen modeemin, mutta se ei nyt ole tärkeä. Vaan tuo netti ei edelleenkää pelaa kunnolla. Niin mitä sille nyt kannattais tehä?

  • 26. syyskuuta 2013
Hei wafe94

Modeemihallinnan osalta en kyllä keksi itse mitään uusia kikkoja muutakuin kokeilla toisella tietokoneella pääsekö silläkään hallintaan. Jos ei pääse, on luultavasti modeemissa jotain vikaa.

Näkyykö KaapeliTV normaalisti? Mikäli TV näkyy kunnolla ja ainoastaan nettiyhteytesi katkeilee, kannattaa kokeilla modeemin toimintaa eri antennirasiasta (vaikka samasta mistä TV toimii hyvin). Mikäli tästäkään ei ole apua, suosittelen jättämään asiasta silloin vikailmoituksen.

Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Vastaa