Skip to main content

Unicast vai Multicast?


Ongelmani on, että iptv:tä katsellessa käytännössä mitään nettiliikennettä ei voi hoitaa samaan aikaan. Nopeustesti näyttää (kun mitään liikennettä ei ole) noin 18M/1M liittymälle ja iptv:n ollessa käytössä kaistaa on jäljellä vielä noin 12M. Kuitenkin tv:tä katsellessa jos samaan aikaan toisessa huoneessa katsotaan tietokoneella esim. jotain youtube-videota niin iptv:ssä alkaa sellainen rasittava pätkiminen joka toistuu ehkä 20-30 sekunnin välein. Heti kun netin käyttö loppuu niin pätkiminen loppuu.

Voiko kysymys olla siitä, että minulla on unicast-lähetys päällä eli kaikki liikenne (iptv, netti) samassa lähetyksessä? Saako vanhoissa kupariyhteyksissä muokattua liittymää käyttämään multicast-lähetystä?

36 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2011
Multicast-päivityksiä tehdään koko ajan, ja juurikin kuparia käyttäviin ADSL-yhteyksiin. Jos lisäät asiakas- tai liittymänumeron (ilman väliviivaa) palstan tietoihin niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Kertomasi oireet viittaavat siihen että KotiTV -liittymäsi käyttää unicast-tekniikkaa.

  • 0 kommenttia
  • 3. marraskuuta 2011
Liittymänumero on nyt päivitetty profiiliini.

Kiitos vastauksestanne!

  • 0 kommenttia
  • 4. marraskuuta 2011
Veikko kirjoitti:
Multicast-päivityksiä tehdään koko ajan, ja juurikin kuparia käyttäviin ADSL-yhteyksiin. Jos lisäät asiakas- tai liittymänumeron (ilman väliviivaa) palstan tietoihin niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Kertomasi oireet viittaavat siihen että KotiTV -liittymäsi käyttää unicast-tekniikkaa.



Moro,tuosta multicast olisin kysellyt,että olisiko mitään tietoa koska olisi tännepäin tuota tulossa.Tällä hetkellä viimisten korjauksien jälkeen kaikki toimii aika hyvin.Eli kun kattoo kotitv niin pystyy normaalisti selaa nettiä,mutta hd-kanavien kanssa ei oikein luonaa.Lisäksi viel pystyykö tätä kautta poistamaan nopeuden rajauksen.Korjausten jälkeen olisi mukava testata josko yhteys toimisi ilman rajoitusta.

  • 0 kommenttia
  • 7. marraskuuta 2011
Lehtis79: Mukava kuulla, että KotiTV-palvelusi on lähtenyt toimimaan paremmin. Nopeuden rajoitus on ilmeisesti tehty vikapalvelumme toimesta. Mikäli haluat tehdä siihen muutoksia, otathan yhteyttä vikapalveluumme p. 020690101. Vaihtoehtoisesti voit jättää palvelupyynnön Omien Sivujen kautta. Tekniikan muutoksesta ei ole tällä hetkellä antaa aikataulutietoa.

  • 0 kommenttia
  • 8. marraskuuta 2011
Veikko kirjoitti:
Multicast-päivityksiä tehdään koko ajan, ja juurikin kuparia käyttäviin ADSL-yhteyksiin. Jos lisäät asiakas- tai liittymänumeron (ilman väliviivaa) palstan tietoihin niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Kertomasi oireet viittaavat siihen että KotiTV -liittymäsi käyttää unicast-tekniikkaa.


Tämä homma taisi jäädä tsekkaamatta kun mitään tietoa ei tullut?

  • 0 kommenttia
  • 17. marraskuuta 2011
IPTV_11 kirjoitti:
[quote="Veikko":1oju8xky]Multicast-päivityksiä tehdään koko ajan, ja juurikin kuparia käyttäviin ADSL-yhteyksiin. Jos lisäät asiakas- tai liittymänumeron (ilman väliviivaa) palstan tietoihin niin voin tarkistaa liittymäsi tilanteen. Kertomasi oireet viittaavat siihen että KotiTV -liittymäsi käyttää unicast-tekniikkaa.


Tämä homma taisi jäädä tsekkaamatta kun mitään tietoa ei tullut?[/quote:1oju8xky]

Pahoittelut, tämä oli tosiaan jäänyt vastaamatta. Katsoin liittymän ja palvelun pitäisi kyllä käyttää multicast -tekniikkaa. Mikäli kaista yhä oireilee em. tavalla kannattaa tehdä vikailmoitus, jotta kaista saadaan tutkittua paremmin (voi olla että kaistan asetukset ovat virheellisesti Unicastin puolella). Vikailmoituksen voi jättää puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).

  • 0 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2011
Anni kirjoitti:
Lehtis79: Mukava kuulla, että KotiTV-palvelusi on lähtenyt toimimaan paremmin. Nopeuden rajoitus on ilmeisesti tehty vikapalvelumme toimesta. Mikäli haluat tehdä siihen muutoksia, otathan yhteyttä vikapalveluumme p. 020690101. Vaihtoehtoisesti voit jättää palvelupyynnön Omien Sivujen kautta. Tekniikan muutoksesta ei ole tällä hetkellä antaa aikataulutietoa.


7.12.2011 ilmoitettiin että kahden viikon sisällä tulee tuo tekniikan muutos.Tarkkaa päivää ei sillon vielä tiedetty.Eilen tuli tuo thompsonin modeemi postissa.Jokohan olisi tuo tarkka päivä tiedos?

  • 0 kommenttia
  • 14. joulukuuta 2011
Hei Lehtis79 !

Tarkistin asiakastilanteesi ja päivitys pitäisi tapahtua ihan lähipäivinä. Mukavaa Joulun Odotusta!

  • 0 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2012
Entäs meilläpäin. Onko tietoa milloin päivitys tehdään ?

  • 0 kommenttia
  • 11. tammikuuta 2012
Hei kaapoA,
Tarkkaa tietoa päivityksen ajankohdasta osoitteeseesi ei vielä ole. Muutokset ovat koko ajan käynnissä, ja kun päivitys on tulossa, tiedotamme siitä hyvissä ajoin kirjeellä.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 22. tammikuuta 2012
Onkos tänne tulossa mitään päivitystä? Tuntuu vaan kun toisessa huoneessa kattoo Koti-tv:tä ja toisessa huoneessa selaa nettiä, niin netti on tolkuttoman hidas.

  • 0 kommenttia
  • 23. tammikuuta 2012
Hei mavexx!
Aiemmin mainittu multicast laajennus on saatavilla jo osoitteeseesi. Kaikki kohteen liittymät tullaan päivittämään, jolloin lähetämme uuden palvelureitittimen ja ohjeet sen käyttöönottoa varten. Tarkkaa aikataulua vielä ei ole saatavilla, milloin muutos tulee tapahtumaan. Mikäli kuitenkin liittymäsi pätkii, voisi Tekninen Asiakaspalvelumme tätä katsoa ja mahdollisesti tehdä päivityksen jo ennakkoon liittymällesi ennen automaattista muutosta. Voit soittaa Tekniseen asiakaspalveluummen numeroon 0206 90101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30 mpm/pvm) tai jättää heille palvelupyynnön Omien Sivujen kautta.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2012
Hilda kirjoitti:
Hei mavexx!
Aiemmin mainittu multicast laajennus on saatavilla jo osoitteeseesi. Kaikki kohteen liittymät tullaan päivittämään, jolloin lähetämme uuden palvelureitittimen ja ohjeet sen käyttöönottoa varten. Tarkkaa aikataulua vielä ei ole saatavilla, milloin muutos tulee tapahtumaan. Mikäli kuitenkin liittymäsi pätkii, voisi Tekninen Asiakaspalvelumme tätä katsoa ja mahdollisesti tehdä päivityksen jo ennakkoon liittymällesi ennen automaattista muutosta. Voit soittaa Tekniseen asiakaspalveluummen numeroon 0206 90101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30 mpm/pvm) tai jättää heille palvelupyynnön Omien Sivujen kautta.

Hei, Jätin palvelupyynnön tuonne tekniseen asiakaspalveluun ja he soittivat minulle viime torstaina, ja tulimme semmoiseen tulokseen et mulle päivitetään tuo multicast jo ennakkoon. Tänään tuli tuo palvelureititin, mut en muista et tuliko tuo multicast päivitys mulle tämän viikon torstaina vai ensiviikolla jolloin pitää ottaa käyttöön tuo uusi palvelureititin. Ps. Eipä ole hääppöiset käyttöönotto ohjeet tuossa Thompsonin palvelureitittimessä.

  • 0 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2012
Hei mavexx,
Muutospäivä on 9.2, voit ottaa palvelureitittimen käyttöön samaisena päivänä.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
Mia kirjoitti:
Hei mavexx,
Muutospäivä on 9.2, voit ottaa palvelureitittimen käyttöön samaisena päivänä.

Hei, pitikö tuosta tulla joku ilmoitus kun voin ottaa tuon palvelureitittimen käyttöön?

  • 0 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
mavexx: Muutoshetkestä ei tule erikseen mitään ilmoitusta, mutta huomaat muutoksen astuneen voimaan, kun KotiTV -palvelu lakkaa toimimasta vanhalla modeemillasi.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
Niinamari kirjoitti:
mavexx: Muutoshetkestä ei tule erikseen mitään ilmoitusta, mutta huomaat muutoksen astuneen voimaan, kun KotiTV -palvelu lakkaa toimimasta vanhalla modeemillasi.

Okei, kiitti tiedosta, niin en turhaan odottele mitään ilmoitusta.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
mavexx kirjoitti:
[quote="Niinamari":1y9emapa]mavexx: Muutoshetkestä ei tule erikseen mitään ilmoitusta, mutta huomaat muutoksen astuneen voimaan, kun KotiTV -palvelu lakkaa toimimasta vanhalla modeemillasi.

Okei, kiitti tiedosta, niin en turhaan odottele mitään ilmoitusta.[/quote:1y9emapa]
Mihinkähän aikaa tuon pitäisi olla valmis? Äsken koitin niin vielä näkyi KotiTV vanhalla modeemilla, tänäänhän tuo piti tapahtua.

  • 0 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
Hei mavexx,
tarkkaa kellonaikaa ei meilläkään ole tiedossa, mutta tosiaan heti kun vanha modeemisi lakkaa toimimasta niin uusi aloittaa toimintansa. Tälle päivälle kyllä tämä on merkattu tapahtuvaksi.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 9. helmikuuta 2012
Lauren kirjoitti:
Hei mavexx,
tarkkaa kellonaikaa ei meilläkään ole tiedossa, mutta tosiaan heti kun vanha modeemisi lakkaa toimimasta niin uusi aloittaa toimintansa. Tälle päivälle kyllä tämä on merkattu tapahtuvaksi.

oukki doukki, ootellaan.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2012
mavexx kirjoitti:
[quote="Lauren":3v6uz8y5]Hei mavexx,
tarkkaa kellonaikaa ei meilläkään ole tiedossa, mutta tosiaan heti kun vanha modeemisi lakkaa toimimasta niin uusi aloittaa toimintansa. Tälle päivälle kyllä tämä on merkattu tapahtuvaksi.

oukki doukki, ootellaan.[/quote:3v6uz8y5]
Huomenta, eilen minulle piti vaihtua tuo Multicast hommeli, mutta aamulla kun koitin KotiTV:tä niin vielä se toimi vanhalla modeemilla, niin tuo Multicast ei kait ole vielä päivitetty, mikähän siinä nyt maksaa? Niin ja tuolla omilla sivuilla lukee vielä, Hyvä asiakkaamme,

Tilauksesi käsittely on kesken. Et voi tänä aikana tehdä muutoksia kaikkiin asetuksiisi, etkä tilata tiettyjä uusia palveluita ennen kuin edellinen muutos tai tilaus on valmis.

  • 0 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2012
Hei mavexx!

Tarkistin toimituksesta liittymäsi tilanteen ja valitettavasti muutos menee ensi viikon alkupuolelle, koska asentajan täytyy käydä keskuksella tekemässä kytkennät. Liittymäsi toimii vanhalla modeemillasi muutokseen asti. Toivon sinulle tästä huolimatta erittäin mukavaa viikonloppua.

pitopeli
Faxaaja
  • Faxaaja
  • 220 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2012
Hilma kirjoitti:
Hei mavexx!

Tarkistin toimituksesta liittymäsi tilanteen ja valitettavasti muutos menee ensi viikon alkupuolelle, koska asentajan täytyy käydä keskuksella tekemässä kytkennät. Liittymäsi toimii vanhalla modeemillasi muutokseen asti. Toivon sinulle tästä huolimatta erittäin mukavaa viikonloppua.

Ei sitten tietoa et minä päivänä tuo tapahtuu?

  • 0 kommenttia
  • 10. helmikuuta 2012
Alustavan tiedon mukaan asennus olisi tiistaina tai viimeistään keskiviikkona.

  • 0 kommenttia
  • 26. huhtikuuta 2012
pystytkö sanomaan onko minun littymään edes suunnitteilla multicastia :D asustelen täällä korvessa joulupukin naapurissa...

Vastaa