Skip to main content

Uusi iPhone 4S hukkaa 3G-verkon?

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,
Tilasin ja sain teiltä viime viikolla iPhone 4S:n. Pakettiin kuuluu Fiksunetti. Jostain syystä puhelin hukkaa vähintään kerran päivässä koko mobiilidataverkon, ylärivissä lukee pelkkä Sonera eikä ole lainkaan yhteyssymboleita. Olen koittanut asetuksista laittaa mobiilidataa päälle ja pois, mutta ainut mikä saa puhelimen löytämään netin uusiksi on uudelleen käynnistäminen - mikä iPhonella on aika hidasta.

Useimmiten tämä katoaminen tapahtuu yön aikana ja huomaan sen aamulla kotona tai vasta kaupungilla, eli paikasta ei ole kiinni. Wifi toimii. Aiemmin käyttämäni iPhone 3GS:n kanssa tällaista ongelmaa ei ollut!

Mikä auttaisi?

  • 8. joulukuuta 2011
Hei ohnono! Onpas hamillista. Mieleen tulee kaksi asiaa jotka saattaisivat auttaa ongelmaasi. Oletko koittanut päivittää iPhonea uuteen ohjelmistoversioon, tai lukinnut asetuksista puhelimesi käyttämään vain Soneran verkkoa Asetukset > Operaattori > FISONERA.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • 8. joulukuuta 2011
Päivitin puhelimen heti saatuani uusimpaan käyttikseen, eli 5.1.

Tarkistin ton asetuksen, operaattori-kohdassa on valittu "automaattinen". Kuuluuko sen siis olla näin?

  • 8. joulukuuta 2011
ohnono! Voisit kokeilla vielä näitä:

-Ota pin-koodin kysely pois päältä jos sinulla on sellainen käytössä.

-Nollata verkkoasetukset kokonaan.

-Kokeilla korttia toiseen puhelimeen ja jos ei toimi siinäkään kunnolla, voi kortissa tällöin olla
vikaa.

-Viimeisenä puhelin huoltoon, jos mikään oheisista ei auta asiaan.

Toivottovasti näistä olisi sinulle apua.

  • 10. joulukuuta 2011
Pin-koodin kyselyn pois ottaminen ei auttanut. Eikä verkkoasetusten nollaus. En tunne muita keillä olisi puhelin johon käy mikrosimkortti, joten en pääse sitä kokeilemaan. Koitan päästä ensi viikolla käymään Soneran liikkeessä!

  • 13. joulukuuta 2011
Olen nyt huomannut, että lentokonetilassa käyttäminen palauttaa mobiilidataverkon myös, eli ei ole pakko aina käynnistää uusiksi.

Lisäkysymys:
Huoltoonhan tämä on kai vietävä. En raaski tehdä sitä vielä, koska ensinnäkin en halua olla koko joululomaa ilman puhelintani ja toiseksi, huollosta ei kuulemma saa mikrosim-korttia käyttävää puhelinta huollon ajaksi käyttöön, eikä minulla ole itsellenikään sellaisia nurkissa. Pitäisikö entisen, normaalin sim-korttini vielä toimia, jos sen laittaa johonkin puhelimeen? Vai onko tilattava huollon ajaksi toinen sim-kortti?

  • 14. joulukuuta 2011
Moi ohnono! Vanha sim-kortti ei enää toimi. Jos viet puhelimen huoltoon Sonera Kaupan kautta, voit tehdä samalla kortinvaihdon vanhalle numerolle tai ottaa uuden väliaikaisen liittymän normaalilla sim-kortilla.

Vastaa