Skip to main content

Sonera ei pystykään toimittamaan KotiTV:tä

  • 11. joulukuuta 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tein 2 viikkoa sitten sopimuksen Soneran KotiTV:stä. Pe 18.2 sain viestin, ettei Sonera sittenkään pysty toimittamaan laajakaista/kotiTV palveluja kotiini, koska kuulumme Elisan kuituverkkoon (tämä kuulemma selvisi vasta asennusvaiheessa). Sonera siis irtisanoi sopimuksemme 18.2. Kuitenkin sain ma 21.2 KotiTv-paketin kotiini. Olen useasti yrittänyt soittaa Soneran asiakaspalvelunumeroon ja tekniseen tukeen selvittääkseni tätä sotkua mutta jonot ovat hirvittävät. 15 jonottamisen jälkeen menee hermot, koska miksi joudun maksamaan puheluista Soneran mokan takia. Kuka tulee hakemaan KotiTV-paketin pois? Ei kai ole minun tehtäväni juosta postiin, jos kerran Sonera irtisanonut sopimuksen ja kuitenkin lähettänyt paketin?

Lain mukaan Elisa on kyllä velvollinen vuokraamaan kuituverkkoaan Soneralle, miksi Sonera ei suostu vuokraamaan sitä, kun on kerran luvannut asiakkaalle KotiTv-palvelujaan?

  • 25. helmikuuta 2011
Laita sähköpostia Soneran asiakaspalveluun että laitteet odottavat sitä että TE OTATTE YHTEYTTÄ ja ilmoitatte mitä niille tehdään. Ennen teidän yhteydenottoa en tee asialle mitään enkä maksa yhtään laskua.
Ellette ota yhteyttä kahden viikon sisällä katson että laitteet ovat minun ja teen niille mitä haluan.

Takaan että ottavat yhteyttä.

Toisekseen olet varmasti oikeutettu korvauksiin koska ei Sonera voi yksipuolisesti irtisanoa sopimusta ilman korvasuvelvollisuutta. Eihän se ole sinun vika että olet Elisan kuitu-alueella.

Nimim. Kokemusta on.

  • 25. helmikuuta 2011
Jos muistan oikein niin kuituverkkoa ei tarvitse vuokrata kaikille niinkuin puhelinverkkoa.

  • 25. helmikuuta 2011
Reklamaatiokirje lähtee takuuvarmasti Soneralle. Lain mukaan Elisa on velvollinen vuokraamaan kuituverkkoaan Soneralle pk-seudulla. Asia on varmistettu. Sonera ei vaan halua maksaa. Tekevät sopimuksia muttei täytä lupauksiaan. Tarkoitus oli nauttia netistä ja erilaisista tvkanavista mutta tästä tulikin kauhee päänvaiva!

  • 1. maaliskuuta 2011
fanni kirjoitti:
Tein 2 viikkoa sitten sopimuksen Soneran KotiTV:stä. Pe 18.2 sain viestin, ettei Sonera sittenkään pysty toimittamaan laajakaista/kotiTV palveluja kotiini, koska kuulumme Elisan kuituverkkoon (tämä kuulemma selvisi vasta asennusvaiheessa). Sonera siis irtisanoi sopimuksemme 18.2. Kuitenkin sain ma 21.2 KotiTv-paketin kotiini. Olen useasti yrittänyt soittaa Soneran asiakaspalvelunumeroon ja tekniseen tukeen selvittääkseni tätä sotkua mutta jonot ovat hirvittävät. 15 jonottamisen jälkeen menee hermot, koska miksi joudun maksamaan puheluista Soneran mokan takia. Kuka tulee hakemaan KotiTV-paketin pois? Ei kai ole minun tehtäväni juosta postiin, jos kerran Sonera irtisanonut sopimuksen ja kuitenkin lähettänyt paketin?

Lain mukaan Elisa on kyllä velvollinen vuokraamaan kuituverkkoaan Soneralle, miksi Sonera ei suostu vuokraamaan sitä, kun on kerran luvannut asiakkaalle KotiTv-palvelujaan?


Taloon tulevaa kuitua ei tarvitse vuokrata toiselle operaattorille.

Tässä on ilmeisesti käynyt niin, että Koti TV:n laitteet on lähetetty ennen kuin on selvinnut ettei osoitteeseesi olekaan sellaisen Sonera laajakaistaliittymän saatavuutta, jonka mukana Koti TV:n saa. Laajakaistan todellinen saatavuus selviää aina vasta kun toimitus on jo aloitettu. Myyjien näkemä tai sonera.fi-sivustolla oleva ADSL-liittymän saatavuus on aina alustava. Soneralla ei yksinkertaisesti ole tiedossa millainen tietoliikennekaapelointi jokaiseen Suomen osoitteeseen menee. Todellinen saatavuus selviää vasta kun tiettyyn osoitteeseen tilataan laajakaistaliittymä ja kyseisen osoitteen tilanne kaapeloinnin osalta selvitetään alueen lankapuhelinverkon operaattorilta.

Voit palauttaa sinulle Soneralta tulleen lähetyksen postiin asiakaspalautuksena. Palautus on maksuton.

Sinulla ei ole asiakas- eikä liittymänumeroa käyttäjätunnuksen profiilissa, joten tämän tarkemmin en pysty kommentoimaan.

Vastaa