Ave! Asiantuntija.
Olin soneran ADSL asiakas about 5 vuotta, jonka jälkeen minut, kuten tuhannet muutkin pakoitettiin viimein luopumaan ainoasta kunnolla toimivasta internet yhteydestä. Tilalle piti ottaa joko Soneran tai Telefinlandin 3g yhteys, koska ne olivat ainoat jotka täällä ylipäätään suostuivat kuulumaan.
Päädyin soneran täysnettiin, että saisin vittuilla ja valittaa ihan operaattorin omasta verkosta, mikäli se ei toimisi.
Suunnaton yllätys oli kun se sitten toimikin lähes tyydyttävästi. Ainoa, mutta odotettukin haitta oli viiveen hienoinen kasvaminen verrattuna ADSL:n verrattuna.
Tähän asti kaikki menisi ihan pienellä nurinalla ja jatkaisin samaan malliin soneran vastahakoisena nettitikkuasiakkaana. Muttakun tuo täysnetin 20Gt siirtoraja tulenee täyteen.......
Minun tyytyväisyystakuun kahden viikon raja meni jo viimeviikolla. Olisin perunut nettitikun soneralta ja vaihtanut telefinlandin rajattomaan tiedonsiirtoon, mikäli olisin ollut tietoinen tästä siirtorajan täyttymisestä.
Seurasin tiedonsiirtomäärien kehitystä päivittäin Mobilepartner ohjelman statistiikka sivuilta. Tälläkin hetkellä se näyttää kuluvan kauden tiedonsiirtomääriksi UP:556MB DOWN 3.55GB joten yllätyksenä tuli ilmoitus asiakaspalvelusta joka kertoi seuraavaa:
"Olet käyttänyt 80% Netti-palvelustasi. Mikäli raja täyttyy tämän laskutuskauden aikana, saat tekstiviestillä ohjeet lisätilausmahdollisuudesta. T. Sonera
Time: 25/09/2011 03:41:57"
Toki ohjelmassa mainittiin että "Tilastot eivät ehkä ole tarkkoja" mutta että se hukkaisi 75% seuraamastaan liikenteestä. Epäilen, että tässä on nyt tarkoituksella vääristelty minulle annettuja tiedonsiirtomääriä.
Minä tällä perusteella vaadin että tuota tyytyväisyystakuuta jatketaan kohdallani kattamaan tämä kannaltani kohtuuton tilanne.
Henri Keränen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.