Skip to main content

Täysnetti korvasi ADSL:n

  • 11. joulukuuta 2014
  • 4 kommenttia
  • 1 katselukerta

Ave! Asiantuntija.

Olin soneran ADSL asiakas about 5 vuotta, jonka jälkeen minut, kuten tuhannet muutkin pakoitettiin viimein luopumaan ainoasta kunnolla toimivasta internet yhteydestä. Tilalle piti ottaa joko Soneran tai Telefinlandin 3g yhteys, koska ne olivat ainoat jotka täällä ylipäätään suostuivat kuulumaan.

Päädyin soneran täysnettiin, että saisin vittuilla ja valittaa ihan operaattorin omasta verkosta, mikäli se ei toimisi.

Suunnaton yllätys oli kun se sitten toimikin lähes tyydyttävästi. Ainoa, mutta odotettukin haitta oli viiveen hienoinen kasvaminen verrattuna ADSL:n verrattuna.

Tähän asti kaikki menisi ihan pienellä nurinalla ja jatkaisin samaan malliin soneran vastahakoisena nettitikkuasiakkaana. Muttakun tuo täysnetin 20Gt siirtoraja tulenee täyteen.......

Minun tyytyväisyystakuun kahden viikon raja meni jo viimeviikolla. Olisin perunut nettitikun soneralta ja vaihtanut telefinlandin rajattomaan tiedonsiirtoon, mikäli olisin ollut tietoinen tästä siirtorajan täyttymisestä.

Seurasin tiedonsiirtomäärien kehitystä päivittäin Mobilepartner ohjelman statistiikka sivuilta. Tälläkin hetkellä se näyttää kuluvan kauden tiedonsiirtomääriksi UP:556MB DOWN 3.55GB joten yllätyksenä tuli ilmoitus asiakaspalvelusta joka kertoi seuraavaa:

"Olet käyttänyt 80% Netti-palvelustasi. Mikäli raja täyttyy tämän laskutuskauden aikana, saat tekstiviestillä ohjeet lisätilausmahdollisuudesta. T. Sonera
Time: 25/09/2011 03:41:57"

Toki ohjelmassa mainittiin että "Tilastot eivät ehkä ole tarkkoja" mutta että se hukkaisi 75% seuraamastaan liikenteestä. Epäilen, että tässä on nyt tarkoituksella vääristelty minulle annettuja tiedonsiirtomääriä.

Minä tällä perusteella vaadin että tuota tyytyväisyystakuuta jatketaan kohdallani kattamaan tämä kannaltani kohtuuton tilanne.

Henri Keränen.

4 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2011
Moi Hemppak. Laitoin tästä kyselyä eteenpäin ja ilmoittelen heti, kun saan lisätietoja, todennäköisesti menee huomiselle. Laitatko sillä välin puhelinnumerosi (ilman välilyöntiä esim. 0401234567) käyttäjätunnuksen profiiliin asiakasnumeron tilalle (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin otamme yhteyttä. Numero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

  • 0 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2011
No sepäs on hienoa.

Mutta en pidätä hengitystäni täällä.

Luultavasti vastaus alkaa "Valitettavasti emme voi...." ja päättyy että "Teillä on mahdollisuus ostaa lisägigoja hintaan..."

  • 0 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2011
Moi Hemppak. Tämä asia saatiinkin kuntoon. Hyvät syksyn odotukset!

  • 0 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2011
Juu!

Tämä meni helkkarin hienosti! Kaikki ok ja kiitoksia vielä. Yllätyin iloisesti.

Vastaa