Skip to main content

Kaapeli-tv kortti ei toimi


Kaapelitoimittajamme vaihtui DNA:sta Soneraan. Katsoin viime sunnuntaina sivuiltanne, että on tarjolla Kaapeli-tv korttia joka maksaa 2,5€/kk jolla saa HD-kanavat näkyviin. Tilasin sen tekstiviestillä kuten sivuilla opastettiin. Maanantaina minulle soitettiin ja kysyttiin sotua, sanottiin homman olevan sillä selvä. Kortti tuli toissapäivänä postissa ja sen mukana ohjeet, jonka mukaan toimin (kortti digiboksiin, salattu kanava päälle ja puoli tuntia odottelua). Itseasiassa pidin sitä kanavaa päällä yli vuorokauden, vaan eipä toimi vieläkään. Nyt tuosta on kulunut jo yli kaksi täyttä vuorokautta eikä toimi vieläkään. Kortin saatekirjeessä lukee boldattuna "Kaapelikortti on käyttövalmiina tilaamiisi palveluihin."

Sopimuksessa puhutaan linkityksestä. Missään vaiheessa minulta ei ole kysytty boksin tai kortin tunnusta. Voisiko joku Soneralainen ystävällisesti ottaa yhteyttä tätä kautta minuun niin voin kertoa sarjanumerot, jotta voitte hoitaa linkityksen kuntoon. Olen hakenut kanavat uudelleen, palauttanut tehdasasetukset, töpseli on seinässä, taloon tulee sähköä yms itsestäänselvät jutut..

Helpsonille en rupea soittamaan kun ne ei osaa tehdä tälle asialle mitään muuta kuin laskuttaa. Koitin tehdä palvelupyynnön, mutta vastailtuani kuuden sivullisen verran tyhmiin kysymyksiin (!) tuli vihdoin kommenttikenttä, johon olisin voinut asiani kirjoittaa. En kuitenkaan kirjoittanut koska sen alla oli uhkaus, että lähetätte tänne jonkun toopen katsomaan onko minulla töpseli seinässä ja veloitatte siitä satasen. Tämä on nyt viimeinen oljenkorsi, auttakaa, olkaa niin kilttejä. Asiakaspalveluun terveiset: sulkekaa se facebook ja [u:10r3ap7y]vastatkaa välillä puhelimeen[/u:10r3ap7y].

T. Sukupuolielin otsassa yli tunnin tänään aspaan puhelimitse jonottanut.

21 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 7. lokakuuta 2011
Hei. Ikävä kuulla, että olet joutunut jonottamaan Asiakaspalveluumme. Pahoittelut siitä. Jotta saat HD -kanavat näkyviin, kaapelikortti ja Cable Ready HD -laite tulee linkittää Asiakaspalvelumme puh. 0200 17000 (ark. 8-20, la 9-16.30) kautta. Lisätietoa linkityksestä löydät täältä.

  • 0 kommenttia
  • 11. lokakuuta 2011
Itkiskö vai nauraisko... Tein viime torstaina palvelupyynnön jossa ilmoitin tarvittavat tunnukset ja pyysin linkitystä. Maanantaina minulle soitettiin keskellä päivää, että linkitys on tehty ja kanavat näkyvät parin tunnin sisällä. Eipä näkynyt eilen koko päivänä. Eikä näy vieläkään. Lasku tosin tuli tänään postissa... Kauankohan mahtaa vielä mennä?

  • 0 kommenttia
  • 12. lokakuuta 2011
Lisäisitkö asiakasnumerosi Profiilisi tietoihin, niin pääsisin katsomaan asiakastietojasi tarkemmin. Ilmoitathan tähän ketjuun, kun olet lisäyksen tehnyt.

  • 0 kommenttia
  • 12. lokakuuta 2011
Lisäsin asiakasnumeron. Eipä näy maksukanavat tänäänkään.

  • 0 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2011
Asiakastietojemme mukaan kaapelikorttisi on linkitetty maanantaina niiden tietojen mukaan, jotka olit palvelupyyntöön kirjannut. Tilattuja maksu tv-kanavia ei kuitenkaan ole mukana. Oletko jättänyt kanavista erillisen palvelupyynnön vai tilannut kanavat puhelimitse tai Omilta Sivuilta?

  • 0 kommenttia
  • 13. lokakuuta 2011
Oletteko nyt ihan tosissanne? Jaa, oisinkohan mä halunnut ne kanavat mitkä olen teiltä tilannut?

Väännetään sitten rautalangasta.

1. Tilasin tämän sivun oikeassa laidassa olevien ohjeiden mukaisesti tuon maksullisen kaapelikortin hintaan 2,5€/kk. Tekstin mukaan siihen sisältyy seuraavat kanavat "YLE HD:n lisäksi Eurosporti, Travel Channel, kuukausittain vaihtuva Bonuskanava sekä lisäksi MTV3 HD ja Nelonen HD", joten varmaan mä olisin sitten halunnut juuri ne kanavat, eikö? http://www.sonera.fi/tv+ja+kodin+viihde ... sukkaille/

2. Kun teiltä tuli pari päivää myöhemmin soitto jossa vahvistettiin tilaus, kerroin uudestaan mitkä kanavat haluan. Myöhemmin tuli kirje, jossa väitettiin kortin olevan käyttövalmis.

3. Tehdessäni palvelupyynnön linkityksestä kortille (jonka piti olla käyttövalmis) kerroin vain tarvittavat sarjanumerot. Oletin virheellisesti, että tässä vaiheessa olisitte jo tietäneet mitä haluan, kerrottuani sen kahdesti. Ette ilmeisestikään, jos olette linkittäneet korttini ilman pyytämiäni kanavia. Hienoa, että osasitte sentään lähettää laskun tilaamistani kanavista. Loistopalvelua!

Pitääkö tuosta nyt vielä tehdä erillinen palvelupyyntö tilattujen kanavien aktivoinnista?

  • 0 kommenttia
  • 14. lokakuuta 2011
Pahoittelut väärinkäsityksestä. Kanavien toki tulisi näkyä ilman erillistä ilmoitusta. Muiden kanavien pitäisi näkyä heti kortin saavuttua ja HD -kanavien heti linkityksen jälkeen. Asiakastiedoissamme linkitys näkyy ja näin ollen kaikkien kortin hintaan kuuluvien kanavien tulisi olla näkyvissä. Löydät vinkkejä Kaapeli-TV ongelmatilanteisiin täältä. Jollei vinkeistä löydy apua, joudun pyytämään sinua olemaan yhteydessä Vikapalveluumme puh. 0206 90101 (ark. 8-20, la 9-16.30) tai jättämään vikailmoituksen Palvelupyynnöllä Omien Sivujen kautta, että pääsemme tutkimaan, miksi kanavat eivät näy.

  • 0 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2011
Asia selvisi otettuani yhteyttä vuokranantajaan (Sato). Heiltä tuli kesällä kirje, että kaapelitoimittaja vaihtuu DNA -> Sonera. Myöhemmin teiltä tuli kirje, jossa mainostitte, että meidän taloon saa nyt teidän Kiinteistöliittymän. Tässä kirjeessä ei kyllä puhuttu kaapeli-tv:stä, mutta oletin sen kulkevan käsi kädessä valokuitulaajakaistan kanssa (kirjeessä olisi voinut olla maininta, ettei tämä koske kaapeli-tv:tä). Saton mukaan teidän kaapeli-tv -palvelut astuvat voimaan vasta Tammikuussa 2012.

Myönnän, että minussakin oli vikaa, kun en lukenut kirjettä tarpeeksi huolellisesti. Vaan olisitte kyllä tekin voineet tarkistaa joko tilatessani, tai edes tässä viikon aikana reklamoidessani, että onko osoitteessani edes mahdollista saada teidän palveluita. En oikein edes ymmärrä, miten voitte myydä minulle palvelun jota meidän taloon ei saa? Ehdotankin, että muutatte sopimusta alkamaan (sillä tarjouksen ilmaisella ensimmäisellä kolmella kuukaudella tietenkin) 1.1.2012.

Kiitos ja anteeksi.

  • 0 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2011
Jäikö tämä joltain lukematta?

Vaan olisitte kyllä tekin voineet tarkistaa joko tilatessani, tai edes tässä viikon aikana reklamoidessani, että onko osoitteessani edes mahdollista saada teidän palveluita. En oikein edes ymmärrä, miten voitte myydä minulle palvelun jota meidän taloon ei saa? Ehdotankin, että muutatte sopimusta alkamaan (sillä tarjouksen ilmaisella ensimmäisellä kolmella kuukaudella tietenkin) 1.1.2012.

  • 0 kommenttia
  • 21. lokakuuta 2011
Kylläpä onkin sekava juttu! Nyt täytyy myöntää, ettei itsellänikään käynyt mielessä lähteä enää saatavuustarkistusta tekemään jo myydylle kortille. Pahoittelut sekä omasta, että kollegoiden puolesta. Korttia ei tietenkään alunperinkään olisi saanut vielä myydä, sillä Kaapeli-TV kytkentä näyttää todellakin olevan vasta tammikuussa 2012. Selvittelen vielä, miten olisi helpointa toimia kortin kanssa ja palaan asiaan.

  • 0 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2011
tsuku kirjoitti:
Jäikö tämä joltain lukematta?

Vaan olisitte kyllä tekin voineet tarkistaa joko tilatessani, tai edes tässä viikon aikana reklamoidessani, että onko osoitteessani edes mahdollista saada teidän palveluita. En oikein edes ymmärrä, miten voitte myydä minulle palvelun jota meidän taloon ei saa? Ehdotankin, että muutatte sopimusta alkamaan (sillä tarjouksen ilmaisella ensimmäisellä kolmella kuukaudella tietenkin) 1.1.2012.


Sopimustasi on muutettu niin, että se alkaa 1.1.2012. Kaapelikorttia ei tarvitse välillä palauttaa. Sinulle toimitettu lasku, jossa on veloitukset 31.3.2012 asti on aiheeton. Pahoittelemme virhettä!

  • 0 kommenttia
  • 26. lokakuuta 2011
Anni kirjoitti:
[quote="tsuku":1gvmw9xx]Jäikö tämä joltain lukematta?

Vaan olisitte kyllä tekin voineet tarkistaa joko tilatessani, tai edes tässä viikon aikana reklamoidessani, että onko osoitteessani edes mahdollista saada teidän palveluita. En oikein edes ymmärrä, miten voitte myydä minulle palvelun jota meidän taloon ei saa? Ehdotankin, että muutatte sopimusta alkamaan (sillä tarjouksen ilmaisella ensimmäisellä kolmella kuukaudella tietenkin) 1.1.2012.


Sopimustasi on muutettu niin, että se alkaa 1.1.2012. Kaapelikorttia ei tarvitse välillä palauttaa. Sinulle toimitettu lasku, jossa on veloitukset 31.3.2012 asti on aiheeton. Pahoittelemme virhettä![/quote:1gvmw9xx]

Hienoa, asia kunnossa. Kiitos!

  • 0 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2012
Herätellääs tätä asiaa taas henkiin. Tammikuu 2012 tuli ja meni, mutta kanavat eivät näy edelleenkään. Tarkistaisitteko linkitysasetukset?

Asiakasnumeroni on XXXXX.

  • 0 kommenttia
  • 16. maaliskuuta 2012
tsuku: Oletko tehnyt digiboksillesi tehdasasetusten palautuksen ja kanavahaun uudestaan. Se tapahtuu näin: Kortti pois laitteesta, laitteen virtajohto irti seinästä minuutin ajaksi, sitten virrat takaisin, laitteen valikosta tehdasasetusten palautus, sitten kanavahaku uudelleen ja lopuksi kortti takaisin.

Jos kanavat eivät ala tämän jälkeen näkymään, niin ota yhteyttä puhelimitse Vikapalveluumme 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16:30. Soita, kun olet kotona paikan päällä. Tällöin täytyy käydä läpi järjestelmässämme olevat tiedot, jotta ne täsmäävät aiemmin antamiesi tietojen kanssa.

  • 0 kommenttia
  • 19. maaliskuuta 2012
Tanja kirjoitti:
tsuku: Oletko tehnyt digiboksillesi tehdasasetusten palautuksen ja kanavahaun uudestaan. Se tapahtuu näin: Kortti pois laitteesta, laitteen virtajohto irti seinästä minuutin ajaksi, sitten virrat takaisin, laitteen valikosta tehdasasetusten palautus, sitten kanavahaku uudelleen ja lopuksi kortti takaisin.

Jos kanavat eivät ala tämän jälkeen näkymään, niin ota yhteyttä puhelimitse Vikapalveluumme 020 690101 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16:30. Soita, kun olet kotona paikan päällä. Tällöin täytyy käydä läpi järjestelmässämme olevat tiedot, jotta ne täsmäävät aiemmin antamiesi tietojen kanssa.


Hei Tanja, olen palauttanut asetukset ja hakenut kanavat, ei vaikutusta.

Otin yhteyttä tätä kautta sen takia, ettei minun tarvitsisi selittää uudestaan puhelimessa koko tätä tapahtumaketjua alusta asti, vaan voisitte näppärästi lukea tarinan ensimmäisestä viestistä lähtien. Viimeeksi ainakin nimimerkki Anni pääsi katsomaaan linkitysasetuksia? Voisitteko ystävällisesti tarkistaa asian, kiitos.

Anni kirjoitti:
Asiakastietojemme mukaan kaapelikorttisi on linkitetty maanantaina niiden tietojen mukaan, jotka olit palvelupyyntöön kirjannut.

  • 0 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2012
Vastausta odotellessa...

  • 0 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2012
Hei tsuku

Kun Tanjan mainitsemat toimenpiteet eivät auttaneet, suosittelen sinua soittamaan Vikapalveluun 0206 90101, kun olet paikan päällä. Näin pääsemme tarkistamaan kortin ja laitteiden tiedot.

  • 0 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2013
Voisin myös kysellä oman kortin toimimattomuutta. Monta kertaa joutunu teille soittamaan että saa ensinnäki sen kortin ja sitte että sen kans alkais etes jotain näkymään niin nyt ei näy ku tasan 2 maksullista kanavaa eli Discovery ja Animal planet. Miksi ihmeessä tilaamani pakettien kanavat ei näy ja kuin pitkään pitää vielä ootella tai kuin monta kertaa teihin pitää olla vielä yhteydessä että jotain alkais tapahtuu?!

  • 0 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2013
Hei -jts-!

Harmi, että kaapelikanavien kanssa on ollut ongelmia. Aiemmin hämminkiä oli tilauksen kanssa, mutta vaikuttaa siltä, että nyt kyseessä on tekninen vika. Suosittelen, että otat yhteyttä Tekniseen Asiakaspalveluumme, jotta ongelmaa päästään tutkimaan ja korjaamaan. Toivottavasti saat kanavat pian näkyviin.

  • 0 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2013
Vika oli kuin oliki tässä päässä, laitoin antennin johdon paikkaan jonka luulin olevan radiolle tarkoitettu niin alko kanavat näkymään. Miksihän tuolla toisella lähdöllä ei löytyny nuo maksulliset kanavat vaikka normaali kanavat sillä näkyykin ihan oikein? :O Mutta jos löydätte eilen tekemäni vikailmoituksen niin poistakaa se tai kuitatkaa korjatuksi tai jotain, nyt kaikki toimii niinku pitää! :)

  • 0 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2013
Antennipistorasian radio-lähtö on suunniteltu antamaan taajuuskaista 87,5 – 108,0 MHz lävitseen. Pistorasian tarjoama suodatus ei ole täysin jyrkkä, joten lähellä FM-kaistaa olevat tv-kanavat voivat vuotaa sieltä läpi. Animal Planet ja Discovery tulevat taajuudella 154 MHz. Muut maksu-tv kanavat tulevat pääosin huomattavasti korkeammilta taajuuksilta, 234 – 402 MHz.

Jos tekniikka kiinnostaa, kannattaa tarkistaa Kaapeli-TV-taajuudet

Mikäli radio/tv-liittimet tuntuvat olevan ristissä, kannattaa tarkistaa ettei seinärasian peitelevyä ole epähuomiossa asennettu ylösalaisin. TV-liitännän tunnistaa seinärasiassa keskellä olevasta tapista. Radio-liittimessä keskellä on taas pieni reikä.

Vastaa