Skip to main content

Lähetys pätkii.

  • 11. joulukuuta 2014
  • 6 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Nyt tää koti-tv härpäkkä on ruvennut pätimään äänien ja kuvan suhteen.

Kuva pysähtyy suunilleen kerran 2 minutissa ja noin sekunniksi ja samalla äänet pätkäisevät. Kuuluu vaan klik ja kuva pikselöityy samalla.

Muuten koti-tv palvelu voisi olla loistava keksintö mutta jatkuva soittelu vikapalveluun alkaa vituttamaan.

Joo on kokeiltu resetoida ja vielä en ole kerennyt soittamaan vikapaveluun. Muita vinkkejähän täältä ei saa.

Edellisellä kerralla kun olin samasta syystä yhteydessä vikapalveluun niin eivät olleet koskaan kuulleetkaan moisesta asiasta vaikka tasan samalla hetkellä joku soitti täysin samasta viasta.

Siintä noin viikonkuluttua soitti asiakaspalvelija joka selitti että oli vaan varmaan samaan aikaan paljon käyttäjiä. Jos tuo oli vika niin miksi tällästä palvelua kaupataan jota ei pystytä kaikille toimittamaan?

6 kommenttia

  • 0 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2012
Hei jaffa77

Ensimmäisenä olisi hyvä selvittää johtuuko tämä Koti TV:n pätkiminen linjan pätkimisestä vai onko kyseessä pelkkä Koti TV onglema. Ainut tapa tämän selvittämiseen on tehdä asiasta vikailmoitus. Katsoin vikahistoriaasi ja huomasin että vikailmoitusten jättämisestä on aikaa. Suosittelisin sinua ottamaan yhteyttä Soneran vikapalveluun tai jättämään palvelupyynnön.

  • 0 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2012
Ongelma selvitetty.

Kaverilla oli ollut presiis samat ongelmat ja hän kävi tekemässä modeemille jotan muutoksia. Valitettavasti en osaa nyt sen tarkemmin sanoa. Ainakaan eilen ei pätkinyt.

Ja se on totta että edellisestä vikailmoituksesta on jo "aika kauan". Se oli 6.12 2011.
Minun mittapuun mukaan tuosta nyt ei ihan hirveän kauaa ole.

  • 0 kommenttia
  • 15. helmikuuta 2012
Hei jaffa77

Hyvä että ongelma on ratkennut. Toivotaan että ongelmia ei enää ilmene.

  • 0 kommenttia
  • 16. helmikuuta 2012
Kiinnostaisi tietää miten sait tämän korjattua? Ollut täysin sama vika ja vikailmoitus on jätetty, mutta mitään ei ole tapahtunut. Toisaalta kyllä tällä hetkellä itsellä toimi koko KotiTV.

  • 0 kommenttia
  • 18. helmikuuta 2012
blankki kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää miten sait tämän korjattua? Ollut täysin sama vika ja vikailmoitus on jätetty, mutta mitään ei ole tapahtunut. Toisaalta kyllä tällä hetkellä itsellä toimi koko KotiTV.


Ite en ollu paikalla kun kaveri kävi. Teki sit niin monimutkaisen tempun kun modeemin resetoinnin.

Ei voinu kertoo mitä teki vaan piti ihan perään soitella.

  • 0 kommenttia
  • 20. helmikuuta 2012
Koti TV:n ongelmatilanteissa on hyvä tehdä seuraavat toimenpiteet.

Tarkista, että laitteet on kytketty oikein. Puhelinjohdon tulee olla mahdollisimman lyhyt eli n. puolitoista metrinen maksimissaan. Toimitamme paketin mukana oikean mittaisen johdon. Mikäli internet-yhteyden pistoke on huonossa paikassa, niin älä tästäkään syystä ota käyttöön pitempää puhelinjohtoa. Sisäverkkokaapeli sen sijaan voi olla niin pitkä kuin tarvitset.

Mikäli käytössäsi on meidän toimittama palvelureititin malliaThomson TG789, niin aloita sen tehdasasetusten palauttamisella (resetointi). Ohjeita palvelureitittimen käyttöön löydät Thomson TG789 -ohjesivustolta. Resetointia tehdessä tulee laitteen olla kytkettynä verkkoon ja virta päällä. Laitteen virtavalo muuttuu punaiseksi, kun resetointi on onnistuneesti suoritettu. Tämän jälkeen laite käynnistyy uudestaan ja hakee ohjelmiston verkosta.

Tämän jälkeen tehdään digiboksin resetointi Sonera Koti TV:n ongelmatilanteet -ohjeen mukaisesti. Huomioi tässä se, että tarvitset Koti TV:n käyttäjätunnuksen ja salasanan laitteen käynnistymisen jälkeen.
Digiboksille voi myös ensihätään kokeilla kevyempää resetointia, joka tehdään pitämällä virtajohtoa irti hetken aikaa.

Vastaa