Skip to main content

Liikkeestä ennakkotilattua 920:aa ei toimiteta

  • 11. joulukuuta 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Ennakkotilasin Lumia 920:n marraskuun 2. päivä Rovanimen Kauppakeskus Revontulen liikkeestä. Aluksi puhelimien toimituksissa oli viivästyksiä, joka oli ymmärrettävää, mutta tällä viikolla odottelu ylitti jo ärsyyntymiskynnyksen. Asiaa oli alettava selvittämään.

Eniten hämmennystä aiheutti ristiriitainen tieto, jonka mukaan netistä ja liikkeestä tehdyt ennakkotilaukset käsitellään samalla tavalla. Sain tämän tiedon mm. Soneran asiakaspalvelusta sekä myöskin Soneran paikallisesta liikkeestä, kun asiaa heiltä aiemmin varmistin. Ja onhan se loogista: ennakkotilaus on ennakkotilaus tekee sen sitten liikkeessä tai itse netissä.

Mutta näinpä ei ollutkaan. Tämä asia suostuttiin eilen myöntämään vasta pitkän tivaamisen ja suoranaisten kuulustelujen jälkeen. Toisaalta loppuihan heiltä tekosyytkin, kun samaan aikaan tiedotetaan, että kaikki ennakkotilatut puhelimet on jo toimitettu, ja asiakas edelleen odottaa omaansa.

Jos tiivistetään lyhyeen kaikki tämän viikon puhelut, sekä keskustelut liikkeessä, niin Soneran liikkeestä ennakkotilattuja puhelimia ei ole toimitettu asiakkaille. Niistä ei ole tehty edes tilauksia. Soneran liikkeestä ennakkotilatut puhelimet ovat vain varauslistalla jossain "intrassa" tai liikkeen "omassa excelissä" - mutta niitä ei ole koskaan merkitty tilauksiksi Soneran järjestelmään.

Eli toisin sanoen liikkeestä ennakkotilatut puhelimet toimitetaan asiakkaille niistä eristä, jotka liikkeille toimitetaan normaaliin myyntiin. Ja kun tiedetään, kuinka hyvin puhelimia on tähänkään mennessä riittänyt myyntiin saakka, niin onnea vain teille, jotka puhelimianne edelleen odotatte.

En tiedä miten tähän reagoisi. Kun lasketaan mukaan kaapeli- ja maksu-tv, adsl-liittymät ja puhelinliittymät, niin vuoden mittaan olen aika hyvä asiakas Soneralle. Ja sen kerran kun olisin halunnut liikkeessä hyvää henkilökohtaista palvelua, olisi parempi vaihtoehto ollut hoitaa asiani suoraan netissä.

Noh, onneksi mobiililiittymissä on sentään myös paikallista kilpailua. Odotetaan vielä sitä päivää, kun maakunnissa kilpailu kiinteissäkin liittymissä vapautuu.

  • 14. joulukuuta 2012
Olen myös itse ennakko "tilannut" puhelimen nimenomaan soneran liikkeestä, joten olisi mukava kuulla [u:387ponus]SONERALTA KOMMENTTIA[/u:387ponus] asiaa koskien. Asiakaspalvelijat nyt hereille ja kommentia. Kiitos!

  • 19. joulukuuta 2012
Onko nyt niin että myös uudet verkon kautta tilatut puhelimet menevät kaupasta tilattujen edelle????

  • 19. joulukuuta 2012
Hei MM85!

Hieno kuulla, että uusi Lumia kiinnostaa! Verkkokaupalla, Asiakaspalvelulla ja Sonera Kaupoilla on jokaisella oma varausjärjestelmänsä joista puhelimet toimitetaan asiakkaille sitä mukaa kun niitä kuhunkin "pisteeseen" saapuu. Varauslistat eivät ole siis ainakaan toistaiseksi keskenään tekemisissä. Jos puhelin on tilattu vaikka verkkokaupasta, olet verkkokaupan varauslistalla ja puhelin toimitetaan sinulle kun verkkokaupan varastoon saapuu kyseisiä puhelimia.

Tämänhetkinen systeemi ei välttämättä ole paras mahdollinen ja palautetta tästä on laitettu eteenpäin. Toivon mukaan jossain vaiheessa yhtenäinen varausjärjestelmä olisi käytössä kaupasta riippumatta. Helpottaisi kovasti niin meitä kuin asiakkaitakin!

Vastaa