Skip to main content

iPhone 4S; SIM-kortti ei kelpaa


Morjesta, ostin käytetyn iPhonen joka mcaren mukaan on hankittu teiltä 26.6.2012. Myyjä sanoi että ei ole SIM-lukittu...

Lykkäsin oman DNA SIM-kortin sisään ja puhelin ilmoittaa: "SIM-kortti ei kelpaa, iPhoneen asennettu SIM-kortti on operaattorilta, jonka SIM-kortteja aktivointipalvelimen määrittämä nykyinen aktivointikäytäntö ei tue. iPhone on kunnossa, vika ei ole laitteessa. Aseta laitteeseen toinen, tuetun operaattorin SIM-kortti tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhonen lukitus. Lisätietoja saa ottamalla yhteyttä Appleen."

iTunes ilmoittaa taas: "Tähän iPhoneeen asetettua SIM-korttia ei tueta.
iPhoneeen asennettu SIM-kortti on operaattorilta, jonka SIM-kortteja aktivointipalvelimen määrittämä nykyinen aktivointikäytäntö ei tue. iPhone on kunnossa, vika ei ole laitteessa. Aseta laitteeseen toinen, tuetun operaattorin SIM-kortti tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhoneen lukitus. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Appleen."

Sarjanumero: XXX
Hankittu: 26.6.2012 (Finland)
Kokoonpano: IPHONE 4S,GSM,32GB,WHITE
Operaattori: Finland Sonera (TeliaSonera).
IMEI-koodi: XXX
Takuu voimassa: Ei

Ylläolevat tiedot siis kopioitu mcaren sivuilta, kun hain puhelimen tiedot IMEI koodilla. Osaatteko auttaa asiassa, poistamaan mahdollisen lukituksen tms?


Kiitos!

-Lasse


EDIT: Muokkasin IMEI-koodin ja sarjanumeron pois.

  • 13. toukokuuta 2014
Hei ladvesse!

Lukituksen olisi pitänyt poistua automaattisesti ihan näillä näppäimillä, mutta ilmeisesti se oli kuitenkin vielä lukossa. Nyt lukitus on täältä käsin poistettu, joten kokeile yhdistää puhelin iTunesiin toisen operaattorin kortilla. Rekisteröinti pitäisi nyt onnistua.

  • 13. toukokuuta 2014
Tuhannet kiitokset! Nyt lähti luuri rullaamaan, pisteet hyvästä asiakaspalvelusta! :-)

  • 15. toukokuuta 2014
Mukava kuulla, että puhelin lähti pelittämään. Hyvää kevättä sinulle!

  • 21. syyskuuta 2014
minä ostin kaveriltani myös 4s eikä toimi dna kortilla sanoo joka paikassa samaa kun lassella voitteko poistaa simlukituksen IMEI:01 318700 003980 0

  • 22. syyskuuta 2014
Hei epelius,

laitoinkin sinulle jo vastauksen tuonne oman otsikon alle. Eli laitteen avasin täältä manuaalisesti. Nyt sim-kortti sisään ja iTunesiin kiinni.

  • Uusi jäsen
  • 4. joulukuuta 2014
Hei! Minulla on täysin sama ongelma mitä ketjun aloittajalla. Prikulleen sama. Olisi aivan loistavaa jos voisitte auttaa minua. IMEI on 01 306100 764706 5

  • 5. joulukuuta 2014
piquionne kirjoitti:
Hei! Minulla on täysin sama ongelma mitä ketjun aloittajalla. Prikulleen sama. Olisi aivan loistavaa jos voisitte auttaa minua. IMEI on 01 306100 764706 5


Hei pquionne,

kokeile laittaa nyt sim-kortti sisään ja kytke iTunesiin kiinni. Uskoisin, että lähtee toimimaan.

  • Uusi jäsen
  • 3. tammikuuta 2015

Hei, Sama ongelma täälläkin ja kiire lukituksen poistolle, jonka olisi pitänyt tapahtua jo aikaa sitten (olen ulkomailla ja kalliit soitot asiakaspalveluun eivät oikein ole vaihtoehto). Onnistuisiko vanhan lukituksen poisto näin (pliis, pliis)? IMEI-koodi: 01 318400 309469 2


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 3. tammikuuta 2015
Onko sinulla tunnuksia Omille Sivuille? Jos on, sieltä löydät 24/7 auki olevan chat-asiakaspalvelun ("Kysy meiltä"), he auttavat sinua tuossa purussa :)

  • Uusi jäsen
  • 3. tammikuuta 2015

Kiitos! Kokeillaan. En usko, että ovat enää voimassa? Soneran liittymä kun päättyi 31.12.2014...


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 3. tammikuuta 2015
Sonera tunnus (se, joka luodaan verkkopankkitunnuksen avulla) on voimassa pitkään vielä asiakkuuden päättymisen jälkeenkin vielä, joten ei muuta kuin testaamaan :)

  • Uusi jäsen
  • 3. tammikuuta 2015

Testasin (hyvä palvelu sinänsä). Eivät osanneet tässä auttaa. Ainoa vaihtoehto lähteä Soneran myymälään (Sveitsistä) tai soittaa tekniseen tukeen, joka ei tietenkään ole auki sunnuntaisin. Eli neljättä päivää tässä nyt sitten vedellään ilman puhelinta, jotenkin ihan turhaan tämäkin asia tehty näin vaikeaksi.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 3. tammikuuta 2015
No voi hö. Asiakaspalvelulla on tällaisia varten oma käyttöliittymä josta lukituksen voi vapauttaa. Hei muuten, otaksun että olet jo kokeillut iPhoneasi "vieraalla" sim-kortilla ja tarjonnut sitä tietokoneella iTunesille? Jos et ole niin kokeile ensin tuo, ja jos siitä ei ole apua niin voitko ottaa vielä kertaalleen chatin kautta yhteyden ja pyytää asiakaspalvelijaa olemaan vaikka minuun yhteydessä (Tero Revonmäki), jos kyse on vain tuosta vapautuksesta eikä mistään muusta niin homma saadaan kyllä pakettiin.

  • Uusi jäsen
  • 2. helmikuuta 2015

Itselläni on sama ongelma kahden iphone 4 puhelimen kanssa.
Lukitus päällä ja aikanaan teiltä hommattuja. itse en ole teiltä ostanut enkä ostajaa tunne.
tarvitsisivat sim lukituksen poiston jottei rahat menis ihan suotta hukkaan.
iphone 4 32gb

Ja toinen iphone 4 16gb


Itsellä ja puolisolla siis saunalahdet eikä ne toimi laitteissa koska itunes sanoo:
Tähän iPhoneen asetettua SIM-korttia ei tueta.
iPhoneen asennettu SIM-kortti on operaattorilta, jonka SIM-kortteja aktivointipalvelimen määrittämä nykyinen aktivointikäytäntö ei tue. iPhone on kunnossa, vika ei ole laitteessa. Aseta laitteeseen toinen, tuetun operaattorin SIM-kortti tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhonen lukitus. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Appleen.

Toivoisin pikaista vastausta mitenkä moista saa hoidettua vai onko se mahdottomuus laitteen iän vuoksi.

 

Edit: Poistettu Imei-koodit turvallisuussyistä /Mia


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 2. helmikuuta 2015

Moikka @kikarikoiso ja tervetuloa Klaaniin! :)

 

Täällä emme pysty noita lukituksia purkamaan, mutta meidän aspa voi näissä auttaa. :)

Löytyykö sulta jokin liittymä meiltä? Jos löytyy, voisit Omien Sivujen kautta ottaa chatilla ("kysy meiltä") tai palvelupyynnöllä yhteyttä tämän tiimoilta.

 

Jos sulla ei ole meiltä liittymää, meihin saa verkossa yhteyden myös Facebookissa sekä Twitterissä.

 

Meille toki voi myös soittaa. :)


  • Uusi jäsen
  • 2. helmikuuta 2015
soitin asiakaspalveluun ja nainen(/tyttö) ei osannut sanoo juuta eikä jaata hommaan. vaan yritti ohjata helpsoniin, ei helpson siihen auta jos puhelin sim-lukittu.
Eikä ole soneran liittymiä jottai voisi laittaa chätteihi. eli mitenkä toimin? eikö tää foorumi juttu aja saman asian ku twitterit jne fb:t? mitenkä saan teiltä aikanaan ostuttujen laitteiden simlukot auki?

RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 2. helmikuuta 2015

Jopas, vaikea sanoa miksei asiakaspalvelussa tätä pystytty hoitamaan. Lukitusten purkuja varten on ihan oma järjestelmänsä meillä, tässä samaisessa ketjussa aikaisemmin tästä olikin puhetta. :)

 

Täällä Klaanissa emme asiakastietoja käsittele, joten noita purkujuttuja emme tätä kautta saa hoidettua.

Jos sulla löytyy Facebook, pistähän meidän sivuille privaviestiä niin tää homma hoituu kyllä sitäkautta. Samalla voidaan sitten laittaa asiakaspalveluunkin muistutusta että meillä on välineet noiden lukitusten avaukseen. :)

 

Edit. Laitoin jo eteenpäin muistutusta näistä lukituksien puruista. :)


  • Uusi jäsen
  • 3. helmikuuta 2015
Ei vastata facebookissakaan viestiin. pitääkö mun sit alkaa sinne asiakaspalveluu soitttelee?

MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 3. helmikuuta 2015

@kikarikoiso Siellä taitaa olla tällä hetkellä pieni ruuhka, mutta kaikki viestit käsitellään, vastaus tulee varmasti :smileyhappy:


  • Uusi jäsen
  • 4. maaliskuuta 2015

Itsekin ostin Iphone 4s käytettynä ja herjaa samaa mitä lassella ja ilmeisesti ostettu soneralta jos pystyisitte niin poistaisitte sen  jos poistaisitte lukituksen kiitos!

 

 

edit: Poistettu IMEI turvallisuussyistä/Mia


MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 4. maaliskuuta 2015

@lariimmonen Oletko kokeillut aktivoida puhelimen uuden sim-kortin kanssa iTunesin kautta? Tuo iPhone tuppaa vaatimaan sen toimenpiteen ennen kuin alkaa toimia.

@kikarikoiso pakko vielä varmistaa, että saithan sinä puhelimet toimimaan?


  • Uusi jäsen
  • 4. maaliskuuta 2015

"Tähän iPhoneen asetettua SIM-korttia ei tueta.

iPhoneen asennettu SIM-kortti on operaattorilta, jonka SIM-kortteja aktivointipalvelimen määrittämä nykyinen aktivointikäytäntö ei tue. iPhone on kunnossa, vika ei ole laitteessa. Aseta laitteeseen toinen, tuetun operaattorin SIM-kortti tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhonen lukitus. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Appleen."

 

näin sanoi itunes:issa en tiedä mikä siinä on jos viittisitte tarkistaa löytyykö imein kautta teiltä?


  • Uusi jäsen
  • 4. maaliskuuta 2015
juu se loppujen lopuks onnistui.

MiaSL
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 4. maaliskuuta 2015

@lariimmonen Täältä emme pääse tätä tarkistamaan, mutta jos sinulla on Soneralta joku liittymä, voit ottaa Asiakaspalveluun yhteyttä Omien Sivujen chatin kautta.

Jos jostain kumman syystä sinulla ei vielä Soneran liittymää ole, suosittelen laittamaan viestiä meidän Facebookin privaan, sieltä homma hoidetaan näpsäkästi. Ja tietysti kannattaa katsoa meidän liittymätarjoukset täältä :smileyhappy: Kurkkaa samalla säiden mukaan vaihtuvat Talvitarjoukset.


  • Uusi jäsen
  • 28. maaliskuuta 2015
Hei! Olen ostanut ystävältäni i phonen, jossa on aivan samanlaiset ongelmat kuin Lassella. Voitteko poistaa simlukituksen IMEI: xxxx

Edit: poistin imein - Tero

Vastaa