Koska en enää käytä (vaikka minulla on viihdepaketti) Soneran Koti-tv -palvelua, halusin poistaa nimeni markkinointilistalta. En siis halua Soneralta mitään mainoksia aiheesee liittyen.
Siksi klikkasin jo viime viikolla tiedotteeseen liitettyä linkkiä, annoin tiedot ja ruksasin kohdat, joissa ilmoitetaan markkinointikiellosta. Tämän jälkeen tuli seuraavanlainen ilmoitus:
"Tietosi on poistettu. Kiitos mielenkiinnostasi tuotteitamme sekä palvelujamme kohtaan."
Mistähän ne tiedot oikein on poistettu, kun tänään taas tuli sähköpostiin Koti-TV-tiedote eli mainos ihan pyytämättä ja puskan takaa?
Mikähän Soneralla muuten toimii laakista? Onko kellään kokemusta? Minulla ei ole, jos laskutusta ei lasketa mukaan.
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Markkinointiesto - yhtä tyhjän kanssa?
Markkinointiesto - yhtä tyhjän kanssa?
- 11. joulukuuta 2014
- 22 kommenttia
- 3 katselukertaa
A
- Anonymous
- 30. joulukuuta 2011
Hei VanhaJaKiukkuinen,
välitin palautteesi eteenpäin, jotta asia tarkistetaan. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Pahoitteluni tästä.
välitin palautteesi eteenpäin, jotta asia tarkistetaan. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Pahoitteluni tästä.
- Uusi jäsen
- 5. tammikuuta 2012
Lauren kirjoitti: Hei VanhaJaKiukkuinen,
välitin palautteesi eteenpäin, jotta asia tarkistetaan. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Pahoitteluni tästä.
Jo kolme kertaa on tehty Omilta sivuilta ilmoitus markkinointiestosta ja te olette välittäneet palautteen eteenpäin "tarkistusta" varten.
Ei auta. Juuri äsken tuli taas Soneralta sähköpostia: "Vielä ehdit - HD leffoja vain..."
Minulta alkaa sanat loppua teidän kanssanne. Kas kun kiro- tai haukkumasanoja en voi tässä käyttää, enkä nimitellä siten kuin tekisi mieli.
Soneralla ei toimi mikään, koska kukaan ei ota vastuuta asiakkaista, eikä yleensä yhtään mistään. Ei, olen väärässä. Laskut ovat aina tulleet ajallaan.
A
- Anonymous
- 5. tammikuuta 2012
Hei VanhaJaKiukkuinen,
Liittymälläsi on voimassa kampanja, jonka ehdoissa on maininta, että tarjous edellyttää sähköistä markkinointilupaa. Alennus kestää 24 kuukautta, ja tämän ajan tuo lupa on voimassa. Määräajan jälkeen voi luvan halutessaan poistaa.
Liittymälläsi on voimassa kampanja, jonka ehdoissa on maininta, että tarjous edellyttää sähköistä markkinointilupaa. Alennus kestää 24 kuukautta, ja tämän ajan tuo lupa on voimassa. Määräajan jälkeen voi luvan halutessaan poistaa.
- Uusi jäsen
- 5. tammikuuta 2012
Mia kirjoitti: Hei VanhaJaKiukkuinen,
Liittymälläsi on voimassa kampanja, jonka ehdoissa on maininta, että tarjous edellyttää sähköistä markkinointilupaa. Alennus kestää 24 kuukautta, ja tämän ajan tuo lupa on voimassa. Määräajan jälkeen voi luvan halutessaan poistaa.
No miksi ette kertoneet tästä täällä ensimmäiseksi? Olisimme kaikki säästyneet paljolta.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Ei tässä tarvita edes tuollaisia kampanjoita; minulle Sonera on lähettänyt lainvastaisesti sähköistä suoramarkkinointia tekstiviesteinä ja sähköposteina jo usean vuoden ajan.
Olen lukemattomia kertoja esittänyt markkinointikieltovaatimukseni, johon Sonera on vaihtelevasti vastaillut että viestejä ei enää tulisi, "markkinointiluvat on poistettu" (joita en koskaan ole antanutkaan), viesti lähti vahingossa jne.
Tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa; Sonera jatkaa tuota laitonta toimintaansa kaikesta huolimatta.
Yksin tänä vuonna olen useaan kertaan esittänyt markkinointikieltovaatimuksen, ja vähintään kerran kuukaudessa Sonera silti rikkoo lakia ja lähettää roskapostia.
Aiemmasta linjasta poiketen yrityksessä on ilmeisesti tajuttu toiminnan laittomuus, koska nykyisin Sonera väittää että joku käy antamassa markkinointiluvan puolestani.
Tietenkään he eivät suostu asiaa tarkentamaan, kuka sen tekee, millon, mistä IP-osoitteesta, että voisin tehdä rikosilmoituksen. Tämä tietenkin johtuu siitä ettei tällaista henkilöä ole olemassakaan; Sonera vain voi väittää näin tapahtuneen ja siten "oikeuttaa" paskapostin lähettelyn.
Näyttää siltä että nämä ovat vain jäävuoren huippu; olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon meitä Soneran lainvastaisen toiminnan uhreja oikeastaan onkaan.
Koska tietosuojavaltuutettu ei tunnu asialle mitään voivan, eikä Sonera tietenkään aio lakia noudattaa (kuten tässä on vuosien mittaan nähty), alkavat keinot olla vähissä.
Ehkä julkisuus auttaisi? Jos uhreja on enemmänkin, ehkä julkinen adressi voisi toimia?
Kyllähän tässä yksityinen kuluttaja turhautuu kun suuryritys jatkaa häirintää vuosikausia. Luulisi, että noinkin suurella ja IT-alaa sivuavalla toimijalla olisi keinot ja halua noudattaa lakia, mutta ei.
Muilla operaattoreilla homma on selvästi paremmin hanskassa; ei siis ihme että Soneran markkinaosuus on vuosikaudet ollut alamäessä.
Olen lukemattomia kertoja esittänyt markkinointikieltovaatimukseni, johon Sonera on vaihtelevasti vastaillut että viestejä ei enää tulisi, "markkinointiluvat on poistettu" (joita en koskaan ole antanutkaan), viesti lähti vahingossa jne.
Tämä on ihan yhtä tyhjän kanssa; Sonera jatkaa tuota laitonta toimintaansa kaikesta huolimatta.
Yksin tänä vuonna olen useaan kertaan esittänyt markkinointikieltovaatimuksen, ja vähintään kerran kuukaudessa Sonera silti rikkoo lakia ja lähettää roskapostia.
Aiemmasta linjasta poiketen yrityksessä on ilmeisesti tajuttu toiminnan laittomuus, koska nykyisin Sonera väittää että joku käy antamassa markkinointiluvan puolestani.
Tietenkään he eivät suostu asiaa tarkentamaan, kuka sen tekee, millon, mistä IP-osoitteesta, että voisin tehdä rikosilmoituksen. Tämä tietenkin johtuu siitä ettei tällaista henkilöä ole olemassakaan; Sonera vain voi väittää näin tapahtuneen ja siten "oikeuttaa" paskapostin lähettelyn.
Näyttää siltä että nämä ovat vain jäävuoren huippu; olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon meitä Soneran lainvastaisen toiminnan uhreja oikeastaan onkaan.
Koska tietosuojavaltuutettu ei tunnu asialle mitään voivan, eikä Sonera tietenkään aio lakia noudattaa (kuten tässä on vuosien mittaan nähty), alkavat keinot olla vähissä.
Ehkä julkisuus auttaisi? Jos uhreja on enemmänkin, ehkä julkinen adressi voisi toimia?
Kyllähän tässä yksityinen kuluttaja turhautuu kun suuryritys jatkaa häirintää vuosikausia. Luulisi, että noinkin suurella ja IT-alaa sivuavalla toimijalla olisi keinot ja halua noudattaa lakia, mutta ei.
Muilla operaattoreilla homma on selvästi paremmin hanskassa; ei siis ihme että Soneran markkinaosuus on vuosikaudet ollut alamäessä.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Hei pupona,
Tilanne kuulostaa erittäin oudolta, ja sen vuoksi pyydänkin lisäämään asiakasnumeron profiiliisi. Haluamme tarkistaa nuo markkinointikiellot uudelleen.
Tilanne kuulostaa erittäin oudolta, ja sen vuoksi pyydänkin lisäämään asiakasnumeron profiiliisi. Haluamme tarkistaa nuo markkinointikiellot uudelleen.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Mia kirjoitti: Hei pupona,
Tilanne kuulostaa erittäin oudolta, ja sen vuoksi pyydänkin lisäämään asiakasnumeron profiiliisi. Haluamme tarkistaa nuo markkinointikiellot uudelleen.
Hei,
Mira xxxx teiltä tietää varmasti mistä asiakkuudesta on kysymys.
Olen lähettänyt viimeksi tänään hänelle sekä teidän asiakaspalvelunne sähköpostiosoitteeseen markkinointkielto- ja korvausvaatimuksen sekä selvityspyynnön toimiminnastanne.
En tahdo liittää yhtään lisää tietoja mihinkään järjestelmäänne, koska käytätte niitä todennäköisesti kuitenkin laittomaan suoramarkkinointiin. Keskustelualuetta varten loin uuden sähköpostiosoitteen, jonka voin tarvittaessa poistaa mikäli alatte lähettää siihen roskapostia.
Mikäli en olisi määräaikaisen sopimuksen takia loukussa firmanne asiakkuudessa, pyytäisin teitä poistamaan kaikki tiedot joita teillä voi rekistereissänne olla, mutta ikävä kyllä se ei taida nyt olla mahdollista.
En todellakaan tahtoisi olla missään tekemisissä näin sairaalla tavalla toimivan, lakia tietoisesti vuosikausia rikkovan ja yksittäistä ihmistä kiusaavan yrityksen kanssa.
Tilanne todella kuulostaa oudolta, on kuulostanut siltä jo vuosien ajan. Tässä on kuluttajan kärsivällisyys koetuksella kun jatkatte kiusantekoanne kielloista välittämättä, eikä minulla tunnu olevan mitään keinoa saada teitä sitä lopettamaan.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Todettakoon vielä, että viimeksi Mira xxxx on ilmoittanut että "markkinointiluvat on poistettu" 14.2., jonka jälkeen tänään 22.2. olette jälleen lainvastaisesti lähettäneet sähköpostiosoitteeseni sähköistä suoramarkkinointia.
Siihen en ole saanut yritykseltänne selvitystä, miksi lisäätte ne luvat aina uudelleen ja uudelleen, jos te niitä muka välillä poistatte, toistan keskimäärin kuukauden välein markkinointikieltovaatimukseni, ja pääsääntöisesti muutaman päivän sisällä siitä lähetätte lisää roskapostia.
Siihen en ole saanut yritykseltänne selvitystä, miksi lisäätte ne luvat aina uudelleen ja uudelleen, jos te niitä muka välillä poistatte, toistan keskimäärin kuukauden välein markkinointikieltovaatimukseni, ja pääsääntöisesti muutaman päivän sisällä siitä lähetätte lisää roskapostia.
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Kerroit että olet lähettänyt tänään markkinointikielto- ja korvausvaatimuksen sekä selvityspyynnön meille päin. Asia tulee siis selviämään sitä kautta. Hyvää kevään jatkoa!
A
- Anonymous
- 22. helmikuuta 2012
Mia kirjoitti: Kerroit että olet lähettänyt tänään markkinointikielto- ja korvausvaatimuksen sekä selvityspyynnön meille päin. Asia tulee siis selviämään sitä kautta. Hyvää kevään jatkoa!
Ongelmahan tässä on, ettei se ole tähän mennessäkään mihinkään selvinnyt.
Nimeltämainitsematon henkilönne on ilmoittanut, ettei Sonera aio lopettaa lainvastaista toimintaa;
Katson asian olevan loppuun käsitelty Soneran osalta. Toki, jos jostain syystä jatkossa päädyt vastaanottamaan suoramarkkinointiviestejä Soneralta, otan ilmoituksen tästä vastaan mielelläni ja poistan luvat kuten tähänkin saakka.
Eli hän ilmoittaa että aiotte jatkaa toimintaa kuten tähän saakka, ja näinhän siinä kävikin: Em. viestin olen yritykseltänne vastaanottanut 20.2.2012, ja tänään 22.2.2012 yrityksenne jälleen lähetti lainvastaisesti minulle sähköistä suoramarkkinointia.
Koska asia *ei* selviä sitä kautta, kysynkin täällä onko minulla mitään mahdollisuutta saada yritystänne noudattamaan lakia?
Toivon, että voitte välittää tämän viestin vaikka lakiosastollenne, tai jollekin johtajallenne, koska on selvää ettei edellämainittu toimihenkilönne aio asiaa korjata.
A
- Anonymous
- 7. maaliskuuta 2012
Kuten odotettavissa olikin, Sonera pyrkii selkeästi nyt pääsemään tästä asiasta kuin koira veräjästä lopettamalla kommunikoinnin.
Enää ei asiakaspalvelu vastaa sähköposteihin, eikä täältäkään löydy vastausta.
Sonera väittää, että joku on minun nimissäni tilannut sähköistä suoramarkkinointia Soneran verkkosivujen kautta. Olen pyytänyt selvitystä näistä tapahtumista (Soneran mukaan näin on tapahtunut toistuvasti), jotta voin liittää ajankohdat ja IP-osoitteet poliisille tehtävään rikosilmoitukseen, mutta Sonera jättää vaatimukseni järjestelmällisesti huomiotta.
Lisäksi, olen vaatinut joulukuusta alkaen Soneralta 50,00 euron korvausta jokaisesta lainvastaisesti minulle lähetetyn suoramarkkinointiviestin vastaanottamisesta; Tämän Soneran asiakaspalvelu on kuitannut tekstiviestitse. Häiriköinti on kielloista huolimatta jatkunut ainakin 06/2010 lähtien.
Sonera katsoo ensimmäisen kertakorvauksen (12/2011) jälkeen, ettei enää olekaan velvollinen noudattamaan tätä sopimusta tai suorittamaan vahingonkorvausta lainvastaisesta toiminnastansa. Kuitenkin Sonera on jatkanut lain rikkomista ko. toteamuksen jälkeen, lähettäen neljä eri lainvastaista suoramarkkinointiviestiä.
Viimeisimmän tapauksen osalta Sonera alkoi väittää markkinointiviestiä asiakastiedotteeksi, mitä se ei ollut. Suoramarkkinointiviesti ei myöskään muutu tiedotteeksi vain niin väittämällä sisällön ollessa yksiselitteisesti palveluiden tai tuotteiden myynninedistämistarkoituksissa kirjoitettu.
Eikö tässä kohtaa olisi yrityksenne aika jo hieman ryhdistäytyä ja hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä? Asiakastyytyväisyyttä ette selvästi arvosta, ettekä asiakkuuttakaan; itse olen ilmoittanut hyväksyväni myös asiakassuhteen purkamisen vailla velvoitteita puolin ja toisin, jos siten saataisi tämä häiriköinti viimein loppumaan.
Yhteystietoja ei Soneran sivustolta löydy, asiakaspalvelu ei vastaa, tällä foorumilla ei vastata viesteihin; Pitääkö tässä tulla paikan päälle toimistolle etsimään vastuuhenkilöitä, vai tavoittaako teitä ainoastaan median kautta?
Enää ei asiakaspalvelu vastaa sähköposteihin, eikä täältäkään löydy vastausta.
Sonera väittää, että joku on minun nimissäni tilannut sähköistä suoramarkkinointia Soneran verkkosivujen kautta. Olen pyytänyt selvitystä näistä tapahtumista (Soneran mukaan näin on tapahtunut toistuvasti), jotta voin liittää ajankohdat ja IP-osoitteet poliisille tehtävään rikosilmoitukseen, mutta Sonera jättää vaatimukseni järjestelmällisesti huomiotta.
Lisäksi, olen vaatinut joulukuusta alkaen Soneralta 50,00 euron korvausta jokaisesta lainvastaisesti minulle lähetetyn suoramarkkinointiviestin vastaanottamisesta; Tämän Soneran asiakaspalvelu on kuitannut tekstiviestitse. Häiriköinti on kielloista huolimatta jatkunut ainakin 06/2010 lähtien.
Sonera katsoo ensimmäisen kertakorvauksen (12/2011) jälkeen, ettei enää olekaan velvollinen noudattamaan tätä sopimusta tai suorittamaan vahingonkorvausta lainvastaisesta toiminnastansa. Kuitenkin Sonera on jatkanut lain rikkomista ko. toteamuksen jälkeen, lähettäen neljä eri lainvastaista suoramarkkinointiviestiä.
Viimeisimmän tapauksen osalta Sonera alkoi väittää markkinointiviestiä asiakastiedotteeksi, mitä se ei ollut. Suoramarkkinointiviesti ei myöskään muutu tiedotteeksi vain niin väittämällä sisällön ollessa yksiselitteisesti palveluiden tai tuotteiden myynninedistämistarkoituksissa kirjoitettu.
Eikö tässä kohtaa olisi yrityksenne aika jo hieman ryhdistäytyä ja hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä? Asiakastyytyväisyyttä ette selvästi arvosta, ettekä asiakkuuttakaan; itse olen ilmoittanut hyväksyväni myös asiakassuhteen purkamisen vailla velvoitteita puolin ja toisin, jos siten saataisi tämä häiriköinti viimein loppumaan.
Yhteystietoja ei Soneran sivustolta löydy, asiakaspalvelu ei vastaa, tällä foorumilla ei vastata viesteihin; Pitääkö tässä tulla paikan päälle toimistolle etsimään vastuuhenkilöitä, vai tavoittaako teitä ainoastaan median kautta?
A
- Anonymous
- 7. maaliskuuta 2012
Hei pupona!
Valitettavasti asiasi ei etene tämän palstan kautta, koska et pyynnöstä huolimatta et ilmoita Profiilissasi Asiakasnumeroasi. Ilman Asiakasnumeroa emme voi tätäkään kautta katsoa tilannettasi, saatika korjata sitä. Ainoa kanava on ottaa yhteys Asiakaspalveluumme. Tarvittaessa tapahtumista voidaan kirjata myös reklamaatio, mikäli sellaista ei ole aiemmin tehty tästä samasta asiasta.
Valitettavasti asiasi ei etene tämän palstan kautta, koska et pyynnöstä huolimatta et ilmoita Profiilissasi Asiakasnumeroasi. Ilman Asiakasnumeroa emme voi tätäkään kautta katsoa tilannettasi, saatika korjata sitä. Ainoa kanava on ottaa yhteys Asiakaspalveluumme. Tarvittaessa tapahtumista voidaan kirjata myös reklamaatio, mikäli sellaista ei ole aiemmin tehty tästä samasta asiasta.
A
- Anonymous
- 7. maaliskuuta 2012
Hilma kirjoitti: Hei pupona!
Valitettavasti asiasi ei etene tämän palstan kautta, koska et pyynnöstä huolimatta et ilmoita Profiilissasi Asiakasnumeroasi. Ilman Asiakasnumeroa emme voi tätäkään kautta katsoa tilannettasi, saatika korjata sitä. Ainoa kanava on ottaa yhteys Asiakaspalveluumme. Tarvittaessa tapahtumista voidaan kirjata myös reklamaatio, mikäli sellaista ei ole aiemmin tehty tästä samasta asiasta.
Kuten taisin viestissäni juuri mainita, ongelma on siinä ettei asiakaspalvelunne enää jatka viestintää asiasta, eikä ilmeisesti myöskään suostu välittämään asiaani eteenpäin.
Mistä voin löytää yhteystiedot asiakaspalveluhenkilön esimiehelle tai muulle ylemmän portaan taholle, jos asiakaspalvelija päättää jättää asian hoitamatta? Sivuiltanne en tällaista tietoa ole onnistunut löytämään.
A
- Anonymous
- 7. maaliskuuta 2012
Voit lähettää myös itse kirjallisen reklamaation joko postilla tai faxilla, yhteystiedot ovat
Osoite:
TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
Fax;
(0) 02040 27571
Tällöin reklamaatio menee suoraan Asiakaspalautetiimille, eikä asiasi kierrä Asiakaspalvelun kautta. Muistathan kirjata reklamaatioon tarkan kuvauksen asiasta ja mikäli mahdollista, myös kirjeenvaihdon jonka olet Asiakaspalvelun kanssa käynyt. Myös Asiakasnumero, liittymänumero (esim. laajakaistassa 333- tai 346- alkuinen numerosarja, löytyy laskulta) ja [u:1m8cbi2j]yhteystietosi[/u:1m8cbi2j] (puhelinnumero, postiosoite, sähköpostiosoite) on hyvä reklamaatiosta ilmetä.
Osoite:
TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
Fax;
(0) 02040 27571
Tällöin reklamaatio menee suoraan Asiakaspalautetiimille, eikä asiasi kierrä Asiakaspalvelun kautta. Muistathan kirjata reklamaatioon tarkan kuvauksen asiasta ja mikäli mahdollista, myös kirjeenvaihdon jonka olet Asiakaspalvelun kanssa käynyt. Myös Asiakasnumero, liittymänumero (esim. laajakaistassa 333- tai 346- alkuinen numerosarja, löytyy laskulta) ja [u:1m8cbi2j]yhteystietosi[/u:1m8cbi2j] (puhelinnumero, postiosoite, sähköpostiosoite) on hyvä reklamaatiosta ilmetä.
A
- Anonymous
- 16. tammikuuta 2013
Hei,
Olen täyttänyt markkinointiestolomakkeenne jo monta kertaa ja taas tänään tuli soneralta mainospostia otsikolla "Tilaa suosikkisarjat kotiisi - HBO vain 9,95 e/kk"
Olen siis useasti täyttänyt jo sen markkinointieston ja tänään tein sen kolmannen kerran.
En varmasti aio tilata teiltä yhtään mitään eli voitteko ystävällisesti lopettaa sen roskapostin lähettämisen minulle. Kiitos!
Olen täyttänyt markkinointiestolomakkeenne jo monta kertaa ja taas tänään tuli soneralta mainospostia otsikolla "Tilaa suosikkisarjat kotiisi - HBO vain 9,95 e/kk"
Olen siis useasti täyttänyt jo sen markkinointieston ja tänään tein sen kolmannen kerran.
En varmasti aio tilata teiltä yhtään mitään eli voitteko ystävällisesti lopettaa sen roskapostin lähettämisen minulle. Kiitos!
A
- Anonymous
- 17. tammikuuta 2013
Hei thomson_fanipoika,
katsoin asiakastiedostasi, että sinulla ei ole voimassa markkinointilupaa.
katsoin asiakastiedostasi, että sinulla ei ole voimassa markkinointilupaa.
A
- Anonymous
- 2. helmikuuta 2013
Teea- kirjoitti: Hei thomson_fanipoika,
katsoin asiakastiedostasi, että sinulla ei ole voimassa markkinointilupaa.
Miksi niitä mainoksia sitten tulee teiltä? En tiedä tuleeko enään koska virittelin sähköpostiin filtterin joka laittaa teidän spämmit automaattisesti roskiin.
A
- Anonymous
- 4. helmikuuta 2013
Hei thomson_fanipoika,
milloin ja minkälaisen markkinointiviestin viimeksi sait? Kaikki markkinointi on estetty, mutta en näe että milloin. Hyvä että teit tuon sähköpostin filtteroinnin.
milloin ja minkälaisen markkinointiviestin viimeksi sait? Kaikki markkinointi on estetty, mutta en näe että milloin. Hyvä että teit tuon sähköpostin filtteroinnin.
A
- Anonymous
- 17. kesäkuuta 2013
thomson_fanipoika kirjoitti: [quote="Teea-":2cqbx5ju]Hei thomson_fanipoika,
katsoin asiakastiedostasi, että sinulla ei ole voimassa markkinointilupaa.
Miksi niitä mainoksia sitten tulee teiltä? En tiedä tuleeko enään koska virittelin sähköpostiin filtterin joka laittaa teidän spämmit automaattisesti roskiin.[/quote:2cqbx5ju]
Onnea vaan taisteluusi, minulla kesti pari vuotta saada Sonera lopettamaan lainvastainen häiriköinti.
Plussapuolella, nyt ei ole vuoteen tainnut Soneralta roskapostia enää tullakaan!
A
- Anonymous
- 24. elokuuta 2013
Terve,
Filtterit on päällä mutta ei puraissut esim. eilen tulleeseen Sonera roskapostiin otsikolla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Julkkis BB 24/7 | Muistathan Sonera Viihteen videovuokraamot?
osoitteesta: info@posti.sonera.fi
Ilmeisesti lähetätte nuo spämmit nyt sitten eri osoitteesta kuin ennen ettei varmasti jää roskapostisuodattimeen?
Lisäksi mm. aiemmin tässä kuussa on tullut viestejä otsikoilla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Kattavin paketti SM-liigaa / 21 tapaa pilata avioliitto
Elokuun Sonera Uutiset
ON SE NYT S****** KUMMA JOS EI SE HÄIRIKÖINTI LOPU!
Haluaisin nyt Soneralta selvityksen että miksi näitä mainoksia edelleen tulee vaikka olen kieltänyt niitöä minulle lähettämästä.
Seuraavaksi lähtee postiin "Toimenpidepyyntö roskapostista tietosuojavaltuutetulle":
http://www.tietosuoja.fi/24195.htm
Filtterit on päällä mutta ei puraissut esim. eilen tulleeseen Sonera roskapostiin otsikolla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Julkkis BB 24/7 | Muistathan Sonera Viihteen videovuokraamot?
osoitteesta: info@posti.sonera.fi
Ilmeisesti lähetätte nuo spämmit nyt sitten eri osoitteesta kuin ennen ettei varmasti jää roskapostisuodattimeen?
Lisäksi mm. aiemmin tässä kuussa on tullut viestejä otsikoilla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Kattavin paketti SM-liigaa / 21 tapaa pilata avioliitto
Elokuun Sonera Uutiset
ON SE NYT S****** KUMMA JOS EI SE HÄIRIKÖINTI LOPU!
Haluaisin nyt Soneralta selvityksen että miksi näitä mainoksia edelleen tulee vaikka olen kieltänyt niitöä minulle lähettämästä.
Seuraavaksi lähtee postiin "Toimenpidepyyntö roskapostista tietosuojavaltuutetulle":
http://www.tietosuoja.fi/24195.htm
A
- Anonymous
- 25. elokuuta 2013
thomson_fanipoika kirjoitti: Terve,
Filtterit on päällä mutta ei puraissut esim. eilen tulleeseen Sonera roskapostiin otsikolla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Julkkis BB 24/7 | Muistathan Sonera Viihteen videovuokraamot?
osoitteesta: info@posti.sonera.fi
Ilmeisesti lähetätte nuo spämmit nyt sitten eri osoitteesta kuin ennen ettei varmasti jää roskapostisuodattimeen?
Lisäksi mm. aiemmin tässä kuussa on tullut viestejä otsikoilla:
Ajankohtaista Sonera Viihteessä: Kattavin paketti SM-liigaa / 21 tapaa pilata avioliitto
Elokuun Sonera Uutiset
ON SE NYT S****** KUMMA JOS EI SE HÄIRIKÖINTI LOPU!
Haluaisin nyt Soneralta selvityksen että miksi näitä mainoksia edelleen tulee vaikka olen kieltänyt niitöä minulle lähettämästä.
Seuraavaksi lähtee postiin "Toimenpidepyyntö roskapostista tietosuojavaltuutetulle":
http://www.tietosuoja.fi/24195.htm
Kun olet kerran markkinointikiellon jo aiemminkin antanut, tee ihmeessä saman tien se toimenpidepyyntö; se saattaa saada laajemmassakin mittakaavassa jotain aikaiseksikin. Omassa tapauksessani Sonera jatkoi lainvastaista markkinointia parin vuoden ajan lukuisista kieltovaatimuksista ja selvityspyynnöistä huolimatta.
Koskaan ei tyydyttävää selvitystä tullut asiaan.
Välillä väitettiin, että olisin antanut itse luvan markkinointiin, mitä en ole tehnyt; kun pyysin yksilöimään miten ja missä olisin näin tehnyt, kysymys sivuutettiin. Toisella kertaa taas ehdotettiin, että joku olisi antanut luvan puolestani; jälleen kun pyysin tapahtuman yksilöiviä tietoja, jotta voin tehdä asiassa rikosilmoituksen henkilöllisyyteni luvattomasta käytöstä, ei Soneralta enää vastausta löytynytkään.
Usein vastaus oli vain epämääräinen "sori sori ei lähetetä enää".
Lopulta sain Soneran lopettamaan tuon lain rikkomisen omalta osaltani ilmoittamalla veloittavani jokaisen kiellosta huolimatta vastaanottamani ja siten lainvastaisen sähköisen suoramarkkinointiviestin vastaanottamisesta ja käsittelystä 50 euroa per viesti.
Ja lähettämällä suoramarkkinointeja kiellosta huolimatta Sonera hyväksyy tämän sopimuksen.
Kannattaa kokeilla tuota; siinä nimittäin vähän samalla tapaa kuin yksityisessä pysäköinninvalvonnassa sopimus muodostuu Soneran tekojen kautta mikäli he kieltoasi vielä rikkovat, ja potentiaalisesti tuollainen sopimus kestää myös oikeudellisen tarkastelun.
Tällöin Soneralla on kaksi vaihtoehtoa, jotka molemmat sinulle varmasti käyvät:
1) Noudattaa lakia ja lopettaa luvaton sähköinen suoramarkkinointi tai
2) jatkaa suoramarkkinointia, mutta maksaa sinulle 50 euron vastaanottamiskorvaus jokaisesta mainosviestistä..
A
- Anonymous
- 25. elokuuta 2013
Jatkona vielä, koska Sonera nyt on suuri yritys, ja heillä on tasan tarkkaan vuosien ajan ollut lainsäädäntö tiedossaan tuon suoramarkkinoinnin osalta, lienee syytä tehdä tuo toimenpidepyyntö tietosuojavaltuutetulle ihan senkin takia että tulee heidän toimistoonsa tietoon tämä että yritys edelleen jatkaa lain rikkomista (mikäli noiden viestien sisällössä siis markkinoidaan tai mainostetaan yrityksen palveluita).
Tällöin tietosuojavaltuutettu voi mahdollisesti tehdä muutakin kuin "antaa asiassa neuvontaa", mikä oli ainoa seuraamus jonka Sonera sai oman toimenpidepyyntöni jälkeen.
Ja lisäksi nähtävästi se, että itse sain Soneran lopettamaan roskapostittamisen omalta osaltani, ei tarkoita sitä että yritys olisi päätynyt lakia noudattamaan muiden asiakkaidensa suhteen..
Selvästi neuvonta ei ole se mitä Sonera tässä asiassa tarvitsee..
Tällöin tietosuojavaltuutettu voi mahdollisesti tehdä muutakin kuin "antaa asiassa neuvontaa", mikä oli ainoa seuraamus jonka Sonera sai oman toimenpidepyyntöni jälkeen.
Ja lisäksi nähtävästi se, että itse sain Soneran lopettamaan roskapostittamisen omalta osaltani, ei tarkoita sitä että yritys olisi päätynyt lakia noudattamaan muiden asiakkaidensa suhteen..
Selvästi neuvonta ei ole se mitä Sonera tässä asiassa tarvitsee..
Vastaa
Muuta aiheeseen liittyvää luettavaa
Update to the Preview card is released
SearchProduct update; See indirectly linked data in search
SearchTest out the new Interactive Engineering Diagram Flow on Fusion!
Product User CommunityCognite InField 10.16.0
BETA update and short demo videos of the CDF Toolkit including project templates
Cognite Data Fusion Toolkit
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK