Olen kamppaillut Telian kaapelilaajakaistan kanssa aiemmassa asunnossani Torniossa puolisen vuotta ja jatkuvien vikailmoitusten ja isännöitsijälle soittamisen jälkeen yhteyteen ei saatu minkäänlaista muutosta.
Ongelmat alkoivat kuitenkin lieventyä tänä keväänä ja yhteys pysyi jopa niin vakaana, että räiskintäpelejä pystyi pelaamaan, mutta järkyttävä packet loss oli silti kokoaikainen ongelma ja network buffering oli käytännössä pakko olla päällä, jos halusi että ukko liikkuisi edes tärisemättä.
Nyt olen muuttanut toiseen asuntoon ja tässä vaikuttanee olevan vielä huonompi yhteys kuin aiemmassa asunnossani, mutta vikailmoituksen tehtyäni sain perinteisen vastauksen, että vika ei johdu Teliasta ja että muilla kiinteistön liittymillä vastaavia ongelmia ei ole (vaikkakin olin jo jutellut naapurin kanssa, joka sanoi valittaneensa liittymästä jo puolen vuoden ajan). Kiitos kuitenkin Telialle tarkasta tutkintatyöstä, kun ilmoituksen tein klo 21 eilen ja tänään klo 8 tutkimukset oli suoritettu :)))))
En ole vielä kerennyt pitämään kirjaa katkeamismääristä, mutta yhteys on pätkäissyt kokonaan arviolta n. 10 kertaa sen jälkeen, kun olen modeemin kytkenyt eilen n. klo 18.
Alla olisi kuvakaappaus nykyisen asunnon DOCSIS välilehdeltä, jos joku viisaampi osaisi näistä jotain sanoa. Sen verran tuli huomattua, että tässä asunnossa alkaa tiputtamaan noita downstream kanavia, kun aiemmassa asunnossa tippui upit.

Kiitoksia jo etukäteen avusta ja toivottavasti Kristus johdattaa minut valoon tämän ongelman kanssa.
edit. (Modeemin malli on tosiaan Technicolor CGA2121 ja naapurille oli kaupattu jo parempikin, mutta ei toimi silläkään)
T. Mielenterveys vaakalaudalla